4 juni: Europese Verkiezingen

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie

Ga je stemmen op 4 juni?

ja
22
76%
nee
7
24%

Totaal aantal stemmen: 29

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 05 jun 2009 03:22

Bukowski schreef:Er ís geen inhoud, da's nu net het probleem bij de man. Als je niet eens de moeite kan nemen om als partij een verkiezingsprogramma op te stellen, ben je in mijn ogen als politicus weinig waard.

En om iemand anders nu uit te gaan lachen vind ik ronduit onbeschoft. Wie laat zich hier nu kennen? Camera geeft namelijk wel onderbouwd aan waarom hij de man niet lust.
Sure. :o

Als ik hier een vergelijkbaar 'onderbouwde' scheldkanonnade over Bos, Halsema of Pechtold neerzet, moet je eens zien hoe er dan door types als jijzelf gereageerd wordt. Dan is de verontwaardiging niet meer te overzien en dit forum waarschijnlijk te klein.

Afijn, zoals eerder gezegd, scheld lekker door. :) De winst voor de PVV is er toch al, en al dat kinderachtige, gefrustreerde gescheld, gevloek en getier gaat echt niet voorkomen dat Wilders er over 2 jaar opnieuw met de grote winst vandoor zal gaan. Om dat te voorkomen zul je toch echt met iets veel beters aan moeten komen. :O

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 05 jun 2009 07:34

Klefbeer schreef:
patrob schreef:Ik ben benieuwd naar de argumentatie van onze fanatieke Wilders aanhangers met betrekking op het schofferen van die verkrachtte journaliste. Ik heb deze vraag al eerder hier geopperd, alleen bleef het toen veelzeggend en angstvallig stil in de PVV stemmende hoek.
Die journaliste, dat geestelijk gestoorde, aandachtsgeile mens, is terecht op haar politiek correcte plekje gezet. Ze is het schoolvoorbeeld van de kruiperige dhimmi, waar onze linkse elite helaas vol mee zit. Ze is compleet de draad kwijt als het gaat om 'goed' versus 'kwaad', om 'juist' versus 'onjuist', om 'maatschappelijk gewenst' versus 'crimineel en/of asociaal'. Dit soort mensen zouden hun eigen kinderen nog verkopen als dat hen in een goed blaadje zou brengen bij moslims.
Getraumatiseerd heet dat geloof ik? En laten we aljeblieft niet beginnen over aandachtsgeilheid zeg. Zo ken ik er ook nog één. :N

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 05 jun 2009 07:52

Klefbeer schreef:De winst voor de PVV is er toch al, en al dat kinderachtige, gefrustreerde gescheld, gevloek en getier gaat echt niet voorkomen dat Wilders er over 2 jaar opnieuw met de grote winst vandoor zal gaan.
Hij neemt in ieder geval (net als de VVD) alvast een voorsprong door te stelen dat het kabinet moet aftreden naar aanleiding van deze verkiezingsuitslag. En ik maar denken dat deze verkiezingen om Europa gingen... :N

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 05 jun 2009 08:23

Klefbeer schreef:
patrob schreef:Ik ben benieuwd naar de argumentatie van onze fanatieke Wilders aanhangers met betrekking op het schofferen van die verkrachtte journaliste. Ik heb deze vraag al eerder hier geopperd, alleen bleef het toen veelzeggend en angstvallig stil in de PVV stemmende hoek.
Die journaliste, dat geestelijk gestoorde, aandachtsgeile mens, is terecht op haar politiek correcte plekje gezet. Ze is het schoolvoorbeeld van de kruiperige dhimmi, waar onze linkse elite helaas vol mee zit. Ze is compleet de draad kwijt als het gaat om 'goed' versus 'kwaad', om 'juist' versus 'onjuist', om 'maatschappelijk gewenst' versus 'crimineel en/of asociaal'. Dit soort mensen zouden hun eigen kinderen nog verkopen als dat hen in een goed blaadje zou brengen bij moslims.
Ik wou dat ik een inlevingsvermogen als jij had. Hell, ik wou dat iedereen jouw inlevingsvermogen had. Dát zou de wereld zoveel goeds doen!

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 05 jun 2009 10:00

Ik kan er niets aan doen, maar iedere keer als ik mensen hoor zeggen of lees dat mensen schrijven dat ze uit "protest" op de PVV stemmen, bij gebrek aan beter...krijg ik een Deja vu. En de beste Wilders krijgt op deze manier een berg stemmen, die hij anders nooit zou hebben gekregen.

Ik zag precies hetzelfde continue gebeuren met Pim Fortuin. Het zijn voor mij beiden mannen waar ik nooit op zou stemmen. Als ik Wilders hoor praten krijg ik accuut jeuk.

Ik moet er serieus niet aan denken dat iemand als Wilders het ooit in Nederland voor het zeggen zou krijgen. Dat vind ik echt een hele enge gedachte.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 05 jun 2009 10:14

dragonspirit schreef:Ik kan er niets aan doen, maar iedere keer als ik mensen hoor zeggen of lees dat mensen schrijven dat ze uit "protest" op de PVV stemmen, bij gebrek aan beter...krijg ik een Deja vu. En de beste Wilders krijgt op deze manier een berg stemmen, die hij anders nooit zou hebben gekregen.
Maar dat is nou precies het hele punt. Er is een heel grote groep Nederlanders die zich niet vertegenwoordigt voelt in de politiek en die eigenlijk ook niet vertegenwoordigt wordt.

Dit zijn, en dat bedoel ik op geen enkele manier denigrerend, voornamelijk lager opgeleiden. De partijen waar zij traditioneel op stemden (PvdA, VVD, CDA) hebben deze groep in de steek gelaten, die zijn namelijk steeds meer partijen voor hoogopgeleiden geworden. Hoogopgeleiden hebben over het algemeen weinig tegen Europa: zij hoeven niet snel te vrezen voor hun baan, kunnen in heel Europa aan de slag. Lageropgeleiden zijn - terecht of onterecht - bang hun baan te verliezen aan bijvoorbeeld Polen. Geen wonder dat deze mensen op Wilders (of de SP) stemmen, die is immers zwaar tegen Europa, precies om die redenen.

Deze groep beslaat een slordige 30% van het electoraat en werd gewoon niet meer vertegenwoordigd door de grote volkspartijen van weleer. Wat dat betreft is het goed dat er partijen als eerst de SP en LPF en nu de PVV zijn. Of je de PVV nu goed, slecht, een zegen of verachtelijk vindt, je kunt niet ontkennen dat het juist is dat ook deze groep mensen weer inbreng heeft. Dat is immers de essentie van de democratie: iedere stem is even belangrijk.

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 05 jun 2009 10:25

Overigens ken ik genoeg hoger opgeleiden die op de PVV stemmen. Het is een mythe dat die partij alleen lager opgeleiden zou aantrekken. De PVV doet het alleen bijzonder slecht onder hoger opgeleiden met een 'softe' achtergrond, en dat zijn in Nederland nu eenmaal de meeste 'hoger opgeleiden'. We komen hier namelijk om in de '-ologen', '-agogen', historici en neerlandici.

Maar je zou de stemming eens moeten peilen onder bijvoorbeeld ICT-ers, TU-ingenieurs en anderen met een wat 'hardere' beta-achtergrond. Onder deze groep zijn er zat die op de PVV stemmen of die dat overwegen. Lang niet allemaal natuurlijk, wel meer dan gemiddeld.

De lager opgeleiden die ik ken stemmen trouwens bijna allemaal PvdA of SP.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 05 jun 2009 10:36

dragonspirit schreef:Ik moet er serieus niet aan denken dat iemand als Wilders het ooit in Nederland voor het zeggen zou krijgen. Dat vind ik echt een hele enge gedachte.
Ik ben al ruimte aan het maken achter mijn boekenkast voor mijn islamitische vrienden voor wanneer die dag komt. ;)
ash_ schreef:Deze groep beslaat een slordige 30% van het electoraat en werd gewoon niet meer vertegenwoordigd door de grote volkspartijen van weleer. Wat dat betreft is het goed dat er partijen als eerst de SP en LPF en nu de PVV zijn.
Toch wel apart dat deze groep hun heil zag in de LPF want als de Nederlandse politiek de laatste jaren één persoon heeft voortgebracht die elitair en hoogopgeleid was...

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 05 jun 2009 10:49

Tja, Fortuyn was nou niet echt politiek correct en dat is precies waar mensen zonder verstand van het politiek systeem achteraan hobbelen.

Misschien dat er onder hogeropgeleiden een groter deel PVV stemt dan ik dacht, maar hogeropgeleid betekent natuurlijk niet gelijk verstandiger. ICT'ers of willekeurige bètamensen hebben in de regel geen kaas gegeten van politieke constructies, tradities en geschiedenis, omdat ze simpelweg die kennis niet hebben opgedaan (no offence natuurlijk). Bij een alfa-studie zal er veel vaker een deel politieke theorie worden besproken.

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 05 jun 2009 10:49

Ik denk serieus dat het geen bal te maken heeft met of iemand hoger opgeleid is of niet. Mensen zijn gewoon vatbaar voor iemand die precies dat weet te noemen wat bij een groep speelt. Er zijn, helaas, erg veel mensen die bepaalde religies het licht in de ogen niet gunnen. De vergelijking met rassenhaat is dan ook helaas helemaal niet zo vergezocht als dat lijkt. Maar laten we vooral niet vergeten dat de haat tussen religies ook al zo oud is als de weg naar Rome.

Het probleem is denk ik, let wel ik heb geen feiten, dat mensen erg weinig binding hebben met politiek en er dus ook weinig tijd in stoppen om alle punten van een partij door te nemen.

De dag dat mensen eens gaan inzien dat een religie niet bepaald of je een goed mens bent, maar dat de enige die dat kan doen, de mens zelf is, is de dag dat respect kan gaan ontstaan. So what dat iemand een hoofddoekje draagt, zijn gebed doet richting Mekka of elke zondag in de kerk te vinden is. Persoonlijk heb ik geen religie gekozen, maar wat een ander moet geloven is niet aan mij en dat maakt me ook niet uit. Respect voor een ander mens, dat is wat naar mijn mening de doorslag zou moeten geven.

Een jood is niet beter of slechter dan een moslim, een christen is niet beter of slechter dan een boeddhist. Wat iemand goed of slecht maakt is niet diens religie, maar diens keuzes in het leven. Helaas blijkt dat een gedachte die lastig is.

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 05 jun 2009 10:54

Megalomaniac schreef:Tja, Fortuyn was nou niet echt politiek correct en dat is precies waar mensen zonder verstand van het politiek systeem achteraan hobbelen.

Misschien dat er onder hogeropgeleiden een groter deel PVV stemt dan ik dacht, maar hogeropgeleid betekent natuurlijk niet gelijk verstandiger. ICT'ers of willekeurige bètamensen hebben in de regel geen kaas gegeten van politieke constructies, tradities en geschiedenis, omdat ze simpelweg die kennis niet hebben opgedaan (no offence natuurlijk). Bij een alfa-studie zal er veel vaker een deel politieke theorie worden besproken.
Eigenlijk probeer je hier gewoon een deel van het electoraat op een wel heel doorzichtige en goedkope wijze te diskwalificeren. Op eenzelfde manier zou ik alfa-studenten kunnen diskwalificeren. Hun opleidingen komen namelijk ook het één en ander tekort om een goed, gewogen oordeel te kunnen geven over de werkelijke waarde en praktische uitvoerbaarheid van de diverse plannen van politieke partijen. Maar dat doe ik niet, want ik weet namelijk wel dat het zinloos is en dat in een democratie elke stem (gelukkig) even zwaar telt.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 05 jun 2009 10:58

Och, nu doe je het stiekem toch.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 05 jun 2009 11:02

Klefbeer schreef:Op eenzelfde manier zou ik alfa-studenten kunnen diskwalificeren. Hun opleidingen komen namelijk ook het één en ander tekort om een goed, gewogen oordeel te kunnen geven over de werkelijke waarde en praktische uitvoerbaarheid van de diverse plannen van politieke partijen.
Noem er eens één.

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 05 jun 2009 11:04

dragonspirit schreef:Er zijn, helaas, erg veel mensen die bepaalde religies het licht in de ogen niet gunnen.
Uiteindelijk gaat het helemaal niet om religie. Maar als je dan toch per se zo wilt beginnen: het is eerder andersom. Een bepaalde, in Nederland steeds penetranter aanwezige religie gunt andersdenkenden het licht in de ogen niet.

Maar goed, je gelooft toch zeker zelf niet dat de relatief laag opgeleide PVV-achterban zich met dat soort vraagstukken bezighoudt? Religie is helemaal het grote punt niet. Nee, het gaat puur om zaken als overlast, criminaliteit en voor sommigen ook de vrijheid van meningsuiting.

Dat Wilders zich keer op keer denigrerend uitlaat over moslims is voor velen juist een horde die hen lang heeft tegengehouden om op hem te stemmen. Maar uiteindelijk wordt die horde toch door steeds meer mensen genomen, want de overlast en de criminaliteit blijven. Deze problemen worden zelfs steeds erger en spreiden zich steeds verder uit, alle mooie woordjes en onderzoekjes van de politie die het tegenovergestelde zouden aantonen ten spijt ("wij van WC-eend adviseren WC-eend"). En ook met de vrijheid van meningsuiting gaat het de verkeerde kant op: zie bijvoorbeeld het geval Gregorius Nekschot en de vervolging van Geert Wilders zelf. Al met al genoeg redenen dus om PVV te stemmen.

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 05 jun 2009 11:08

Thiver schreef:
Klefbeer schreef:Op eenzelfde manier zou ik alfa-studenten kunnen diskwalificeren. Hun opleidingen komen namelijk ook het één en ander tekort om een goed, gewogen oordeel te kunnen geven over de werkelijke waarde en praktische uitvoerbaarheid van de diverse plannen van politieke partijen.
Noem er eens één.
Nee, dat doe ik dus niet, want zoals ik al zei: het heeft geen zin. Maar ik denk dat iemand die een beetje snapt wat de verschillen zijn tussen alfa- en beta-studies zelf wel kan bedenken waar ik op doel. Zoniet, jammer dan.

Plaats reactie