Nederland te gul?

Bespreek het actuele nieuws.
demon99
Bijrol
Bijrol

Bericht door demon99 » 23 feb 2010 22:30

WizardOfOss schreef:Tsja, het BNP per inwoner van China is € 2.428, dat van Nederland € 46.588. Bijna een factor 20 (twintig!) dus. Zelfs als je de lagere kosten van het levensonderhoud daar meeneemt en dus naar de daadwerkelijke koopkracht krijgt hebben wij 5 (vijf!) keer zoveel te besteden als de gemiddelde Chinees. Is het dan vreemd dat wij Nederlanders relatief heel erg veel geven?

Laten we het eens omdraaien: stel dat die aardbeving niet daar in Haïti was geweest, maar in Nederland. Hoeveel miljoenen zouden er dan vanuit Haïti onze kant op zijn gekomen?

ik geloof dat er nauwenlijks collectes enz zijn
maar als je naar de regering kijkt
bijvoorbeeld op de olympische spelen, de dag ervoor worden voor zoveel miljoen rakketten de lucht ingeschoten om het te laten regenen zodat het de dag erna mooi weer is
dan heb ik zoiets van: kan je nou niks beters verzinnen :-?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 23 feb 2010 22:35

Tsja, dat heet letterlijk mooi weer spelen. Een voorschot op de welvaart waarnaar ze hard op weg zijn, maar die ze nog lang niet hebben. Iets waarmee ze de wereld en zichzelf laten zien dat ze met de grote jongens mee kunnen doen. Maar het is en blijft nog altijd een ontwikkelingsland met een lange weg te gaan.

Collectes zullen er inderdaad niet veel zijn, 99% van de Chinezen is al lang blij als hij zijn gezin van een dak en eten kan voorzien.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 25 feb 2010 15:59

Silenzio schreef:
Dr. Strangelove schreef:Maar bij ons geldt nog altijd dat Schotten gierig, negers lui, Marokkanen crimineel, Belgen dom en garnalen stoned zijn... :lol:
Als je ziet wat voor ministers een bepaald landsdeel voortbrengt vind ik dit helemaal niet verwonderlijk.

:D , Hoe stoned kan je zijn! Waarschijnlijk ook dom maar stoned is een feit.

Vergeleken met hem is een garnaal opeens het toonbeeld van niet-stoned zijnde.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 06 mar 2010 04:03

Over de vermeende gulheid van Nederland gesproken...
nu.nl schreef:'Nederland misbruikt IMF in Icesave-zaak'

HILVERSUM - De president van IJsland, Olafur Grimsson, verwijt Nederland zijn positie binnen het Internationaal Monetair Fonds (IMF) te misbruiken door leningen aan het land te blokkeren. Grimsson zei dat vrijdag voor de televisierubriek NOVA.

''Nederland en Engeland hebben hun positie in het IMF gebruikt om ons onder druk te zetten. Om het bot te zeggen: de Nederlanders en de Britten hebben het IMF gegijzeld en gebruikt als wisselgeld om IJsland te dwingen een oneerlijke overeenkomst te accepteren'', aldus de president.
Grimsson weigerde begin januari het wetsvoorstel te ondertekenen waarin de terugbetaling van de Icesave-miljoenen was geregeld. Voormalig minister van Financiën Wouter Bos noemde dat toen onacceptabel'.
Grimsson vindt dat ''een rare mening, want ik dacht dat hij een democraat is''.

Referendum
Door Grimsson's weigering zal de IJslandse bevolking zich zaterdag in een referendum over de terugbetalingsregeling moeten uitspreken. Naar verwachting stemt een grote meerderheid tegen.
Nederland en Groot-Brittannië hadden IJsland in totaal 3,8 miljard euro geleend om gedupeerde spaarders van de omgevallen Icesave-bank schadeloos te kunnen stellen. De IJslanders maken zich vooral boos over de 5,5 procent rente die IJsland over de schuld moet betalen.

Nieuw bod
Grimsson: ''De Nederlanders en de Britten willen ook nog winst.''
Om het referendum te voorkomen deden Den Haag en Londen vorige week een nieuw bod. De rente zou flexibel worden en over 2009 en 2010 worden kwijtgescholden.
''Dat bod toont de wijsheid van mijn beslissing aan, alsmede de sterkte van het referendum en de oneerlijkheid van het eerdere bod'', aldus Grimsson.

Vastgelopen
Demissionair minister van Financiën Jan Kees de Jager maakte vrijdag bekend dat de besprekingen tussen IJsland, Engeland en Nederland over de terugbetaling van de Icesave-gelden zijn vastgelopen.
Doet me eigenlijk maar aan één ding denken... :D

demon99
Bijrol
Bijrol

Bericht door demon99 » 06 mar 2010 08:35

Thiver schreef:Over de vermeende gulheid van Nederland gesproken...
nu.nl schreef:'Nederland misbruikt IMF in Icesave-zaak'

HILVERSUM - De president van IJsland, Olafur Grimsson, verwijt Nederland zijn positie binnen het Internationaal Monetair Fonds (IMF) te misbruiken door leningen aan het land te blokkeren. Grimsson zei dat vrijdag voor de televisierubriek NOVA.

''Nederland en Engeland hebben hun positie in het IMF gebruikt om ons onder druk te zetten. Om het bot te zeggen: de Nederlanders en de Britten hebben het IMF gegijzeld en gebruikt als wisselgeld om IJsland te dwingen een oneerlijke overeenkomst te accepteren'', aldus de president.
Grimsson weigerde begin januari het wetsvoorstel te ondertekenen waarin de terugbetaling van de Icesave-miljoenen was geregeld. Voormalig minister van Financiën Wouter Bos noemde dat toen onacceptabel'.
Grimsson vindt dat ''een rare mening, want ik dacht dat hij een democraat is''.

Referendum
Door Grimsson's weigering zal de IJslandse bevolking zich zaterdag in een referendum over de terugbetalingsregeling moeten uitspreken. Naar verwachting stemt een grote meerderheid tegen.
Nederland en Groot-Brittannië hadden IJsland in totaal 3,8 miljard euro geleend om gedupeerde spaarders van de omgevallen Icesave-bank schadeloos te kunnen stellen. De IJslanders maken zich vooral boos over de 5,5 procent rente die IJsland over de schuld moet betalen.

Nieuw bod
Grimsson: ''De Nederlanders en de Britten willen ook nog winst.''
Om het referendum te voorkomen deden Den Haag en Londen vorige week een nieuw bod. De rente zou flexibel worden en over 2009 en 2010 worden kwijtgescholden.
''Dat bod toont de wijsheid van mijn beslissing aan, alsmede de sterkte van het referendum en de oneerlijkheid van het eerdere bod'', aldus Grimsson.

Vastgelopen
Demissionair minister van Financiën Jan Kees de Jager maakte vrijdag bekend dat de besprekingen tussen IJsland, Engeland en Nederland over de terugbetaling van de Icesave-gelden zijn vastgelopen.
Doet me eigenlijk maar aan één ding denken... :D

ja maar die zaak is in ze geheel een beetje vreemd he?
wij nederlanders (en britten) vertrouwen de ijslanders en schieten het alvast voor en dan willen ze dat opeens niet terugbetalen :-?
ik weet niet hoor maar wij nederlanders betalen het ook aan buitenland als een bank valt, heel jammer voor ons maar we gaan niet zitten gieren bij landen die hun handen uit de mouwen steken.
(en het was een LENING dan verwachten de meeste dat hun GELEENDE geld weer terug komt anders heet het een GIFT of STELEN)

en ijsland gooit ook nog eigen ruiten in want ze overtreden de EU regels dan (je hoort dus je bank te redden) en je zakenreputatie daalt tot nul.
(NIEMAND die je ooit nog geld gaat lenen tot dat soort zaken zijn afgehandeld)

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 06 mar 2010 19:10

demon99 schreef:ja maar die zaak is in ze geheel een beetje vreemd he?
wij nederlanders (en britten) vertrouwen de ijslanders en schieten het alvast voor en dan willen ze dat opeens niet terugbetalen :-?
ik weet niet hoor maar wij nederlanders betalen het ook aan buitenland als een bank valt, heel jammer voor ons maar we gaan niet zitten gieren bij landen die hun handen uit de mouwen steken.
(en het was een LENING dan verwachten de meeste dat hun GELEENDE geld weer terug komt anders heet het een GIFT of STELEN)
Ik ben het met elk woord eens. Waar ik met dat fragmentje op doelde is dat Nederland hier door IJsland nogal wordt neergezet als een geïrriteerde Stewie die genadeloos agressief wordt wanneer de deadline niet wordt gehaald. Niet zeiken, gewoon dokken!
demon99 schreef:en ijsland gooit ook nog eigen ruiten in want ze overtreden de EU regels dan (je hoort dus je bank te redden) en je zakenreputatie daalt tot nul.
Kun je EU-regels overtreden wanneer je als land niet tot de EU behoort? :-?

demon99
Bijrol
Bijrol

Bericht door demon99 » 06 mar 2010 19:50

Thiver schreef:
demon99 schreef:ja maar die zaak is in ze geheel een beetje vreemd he?
Ik ben het met elk woord eens. Waar ik met dat fragmentje op doelde is dat Nederland hier door IJsland nogal wordt neergezet als een geïrriteerde Stewie die genadeloos agressief wordt wanneer de deadline niet wordt gehaald. Niet zeiken, gewoon dokken!
demon99 schreef:en ijsland gooit ook nog eigen ruiten in want ze overtreden de EU regels dan (je hoort dus je bank te redden) en je zakenreputatie daalt tot nul.
Kun je EU-regels overtreden wanneer je als land niet tot de EU behoort? :-?
kan wel je kan er alleen dan niet uitgegooid worden
(net zoiets als ontslagen worden bij een bedrijf waar je niet werkt^^)
maar meestal gaan andere EU landen dan onwijs oppassen als ze dingen met het land doen in verband met die regels

bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: Nederland te gul?

Bericht door bobocad » 29 aug 2010 21:54

Nederland is zeker gul, gebleken al de giften voor giro 555 Pakistan.

Zou al dat geld ruim 17 miljoen euro voor Pakistan wel goed terecht komen bij de mensen die het echt nodig hebben (ipv de Taliban)? En hoe is geld besteed in Haiti?

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Nederland te gul?

Bericht door Remon » 30 aug 2010 08:10

Als het geld bij de Taliban terechtkomt ben je helemaal klaar. :D
Ik heb dan ook niets gedoneerd. Al die misselijkmakende BN-ers die zeuren dat ze 16 miljoen niet genoeg vinden. Doneer zelf dan wat extra, en val ons niet lastig. :|

Plaats reactie