Wat ga je stemmen

Bespreek het actuele nieuws.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Wat ga je stemmen

Bericht door Colonel_Kurz » 11 sep 2012 17:49

Ha, op mijn school hadden we in 2003 nog een links kabinet met ruime meerderheid. :) Wel een verschil tussen de onderbouw en bovenbouw - bij de laagste drie klassen ging 40% voor Groenlinks met 20-30% voor de andere twee linkse partijen bij elkaar, en de rest voor de VVD met een heel klein percentage LPF (en de Christelijke partijen konden bij elkaar misschien 2 of 3 zetels krijgen, als het niet minder was), terwijl de bovenbouw juist voor de PvdA en SP gingen met slechts 20% voor Groenlinks - want die hadden het schaduwdebat gezien waarin twee vrienden en ik Groenlinks vertegenwoordigden... :D

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 11 sep 2012 23:44

Haha, PVV-stemmer op de radio. Een hele discussie over iets heel simpels maar die vent is te dom om het te begrijpen. :|

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 12 sep 2012 14:55

Net wezen stemmen, was gezellig in het stemlokaal. Stond een klein rijtje (goede zaak) en de stemming was melig.
Man loopt een hokje in, kijkt op de stemlijst: "Hey, waarom staat Maurice de Hond er niet tussen, die weet toch alles zo goed? Vul lekker CDA in, dat verwacht ie nooit." Man in het hokje ernaast:"Ik wilde eigenlijk PVV stemmen, maar nu ik hier in het hokje sta. Vul ik toch maar stiekem wat anders in."

Dus zo komt men aan de exit polls.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 12 sep 2012 16:19

Nou, ik ga nu de deur uit om te stemmen.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 12 sep 2012 16:34

Vleeshaak schreef:Net wezen stemmen, was gezellig in het stemlokaal. Stond een klein rijtje (goede zaak) en de stemming was melig.
Man loopt een hokje in, kijkt op de stemlijst: "Hey, waarom staat Maurice de Hond er niet tussen, die weet toch alles zo goed? Vul lekker CDA in, dat verwacht ie nooit." Man in het hokje ernaast:"Ik wilde eigenlijk PVV stemmen, maar nu ik hier in het hokje sta. Vul ik toch maar stiekem wat anders in."
Mensen die CDA i.p.v. PVV stemmen --> :T

Ik heb zojuist Pechtold gestemd.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 12 sep 2012 17:08

Aston schreef:Mensen die CDA i.p.v. PVV stemmen --> :T
Mensen die [vul maar wat in] i.p.v. PVV stemmen --> :T
Aston schreef:Ik heb zojuist Pechtold gestemd.
Afbeelding

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 12 sep 2012 17:44

Ik heb mijn stem gegeven aan de Piratenpartij. Sympathiek partijprogramma, beetje proteststem (dat zal ze leren...) en ik help liever een kleine partij in de kamerlid dan dat ik kies tussen de twee groten. De mp maakt me niet veel uit en ik gok dat het toch paars wordt.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 12 sep 2012 17:44

Toch leuk, die rode potloden in plaats van een machine.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 12 sep 2012 17:59

Ik zie die PVV-ers al denken "Een rood potlood! Dat is een samenzwering van links te proberen mensen te beïnvloeden links te stemmen! Zo, en nu ga ik even in een brievenbus plassen."

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 12 sep 2012 18:20

Of ze moeten weer denken aan alle proefwerken die ze terug kregen toen ze nog op de basisschool zaten.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 12 sep 2012 19:15

Ed Crane schreef:Ik zie die PVV-ers al denken "Een rood potlood! Dat is een samenzwering van links te proberen mensen te beïnvloeden links te stemmen!"
Ik zag deze denkwijze deze week ook al in een column voorbijkomen. Er is blijkbaar een wet dat bij stembureaus op geen enkele wijze de stem mag worden beïnvloed (het was dan ook heerlijk om weer eens buiten te komen zonder te worden lastiggevallen door campagnevoerders), dus waarom er rode potloden liggen in plaats van grijze is mij toch een beetje een raadsel. Maar goed, dat gegeven is bij lange na niet zo absurd als de onmogelijkheid behoorlijke stemapparatuur te regelen (in mijn herinnering was die er wel in de jaren voor ik stemgerechtigd was), zodat we er met zijn allen maar weer een flink bos aan papier doorheen jagen. }:
Ed Crane schreef:"Zo, en nu ga ik even in een brievenbus plassen."
Oude grap maar hij blijft leuk. :D

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 12 sep 2012 20:10

pvv op flink verlies na eerste prognose.

Het gaat echt tussen de pvda en vvd.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 12 sep 2012 20:39

Aston schreef:
Ik heb zojuist Pechtold gestemd.
Toch maar voor de hippies en anarchisten gekozen? (snap je punt nog steeds niet, maar goed hoor :T )

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 12 sep 2012 20:53

Zo zie je maar hoe het kan verkeren. Eerst was de vraag nog of Roemer misschien klaar was voor het premierschap. Toen kwamen de debatten. SP volgens prognoses op 15, PvdA op 40. Massaal overgestapt dus.

PVV 13. Gebaseerd op exitpolls en als ik me niet vergis viel het voor Wilders de vorige keer hoger uit omdat er redelijk wat PVV-ers waren die er niet voor uit kwamen, maar hoe dan ook is hij flink onderuit gegaan. Lekker grote fout gemaakt door uit de coalitie te stappen of zo. Loser!!! Benieuwd hoe die gast het gaat interpreteren en wie hij er de schuld van gaat geven.

En aaaaah arme Hero Brinkman. Op de kieslijst stonden nog wel 50 namen, hij zag het helemaal zitten.

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 12 sep 2012 21:11

Wiehoeeee, zwaar verlies voor de PVV. Kijk da's nou eens goed nieuws! :T

Plaats reactie