Wat ga je stemmen

Bespreek het actuele nieuws.
Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 13 sep 2012 23:43

Nog langer dan de Belgen? Ik weet dat de Nederlandse politiek niet ideaal is, maar zo wanhopig is het toch ook weer niet. Daarnaast is het in dit geval niet moeilijk om een meerderheid te vinden.

Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Wat ga je stemmen

Bericht door Aston » 16 sep 2012 11:53

Kan dit niet gewoon een algemeen politiek topic worden?

Wilders heeft het Anti-Islam filmpje aan zijn site gelinkt. Triest als je zo'n amateuristisch filmpje aan je site linkt wat puur ter provocatie dient. Maar hij is zelf ook een en al provocatie dus wat dat betreft...

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 16 sep 2012 12:41

Ik dacht dat die man onderhand wel klaar was met moslims bashen... Of misschien begint ie er weer mee nu zijn anti-Europastrategie hem weinig heeft opgeleverd.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 16 sep 2012 12:52

Ik snap de ophef om dat filmpje niet zo, ik dacht dat Fitna al het meest knullige stukje provocatie was, maar dit is nog een paar slagen achterlijker. Dat Wilders maar al te graag naar die dommigheid linkt geeft eens te meer aan dat hij uiteindelijk toch gewoon een one-issue politicus is, die alleen voorstander van vrijheid van meningsuiting is als het in zijn straatje past.

Aston
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door Aston » 16 sep 2012 14:51

Ja, Fitna was inderdaad al vrij onzinnig. Gek genoeg werd het filmpje toen compleet genegeerd. Ik weet ook niet (meer) of de Profeet daar wel werd afgebeeld. En indien wel het geval, waarschijnlijk niet als kinderlokker, moordenaar en vrouwenverkrachter. Aan de andere kant heeft het ook met de boosheid tegen Amerika te maken.
Thiver schreef:Ik dacht dat die man onderhand wel klaar was met moslims bashen... Of misschien begint ie er weer mee nu zijn anti-Europastrategie hem weinig heeft opgeleverd.
Precies, hij moet altijd iets hebben om te bashen. Er moet altijd een zogenaamde vijand van NL zijn. Het is dan ook geen partij van oplossingen maar van haatzaaien.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 17 sep 2012 14:15

Het is natuurlijk wel een beetje idioot om America de schuld te geven, aangezien het filmpje is gemaakt door een Egyptenaar die naar de VS is verhuisd. Lekker willekeurig. Maar daarmee laat het denk ik zien waar het vooral om gaat: niet zozeer Islambashing (alsof diezelfde Moslims daar niet enorm aan Christendombashing etc. doen aldaar), maar hun enorme frustratie tegen de VS die toch echt een enorme invloed in het Midden Oosten hebben. Overigens heb ik begrepen dat het vooral gaat om kleine groepjes radicale moslims die sowieso vrijwel overal pissed op zijn, en niet de grote meerderheid van gematigde Moslims die gewoon hun schouders ophalen. Dat vond ik ook het grote ongelijk van Fitna hier in Nederland: het was mijns inziens duidelijk Wilders bedoeling hier opstootjes, conflicten en hier en daar geweld te veroorzaken. Kreeg hij eens even ongelijk, de Moslims hier waren gewoon verontwaardigd, en spraken zich uit, het was eerder zo dat Wilders zijn eigen ongelijk bewees wat mij betreft.

Wat mij betreft is het Midden Oosten, althans de meer radicale elementen, helaas wel flink in zichzelf gekeerd. Ze weten niet genoeg van de wereld om zich heen om te zien dat het al lang niet meer Amerika is die 'de Grote Satan' is, maar, naast de radicale Islam, China die steeds meer invloed heeft. Sommigen zien China als kans onder het juk van Amerika vandaan te komen, maar zien de wolf in schaapskleding niet, naar mijn mening. Als ze echt een hekel aan goddeloosheid hebben zou je eerder tegen het goddeloze China zijn, niet het religieuze Amerika. Het Midden Oosten heeft veel potentie als een gematigde Islam de radicale Islam kan wegdrukken, en al die hopelops verdeelde groepen en landen over hun kleinzielige verschillen heen kunnen stappen en samen kunnen werken. Op deze manier werkt Amerika nu ook duidelijk als excuus om onderlinge verschillen en eigen incompetenties te verhullen. Wanneer er in één van de eigen landen de pleuris uitbreekt durven ze niet in te grijpen en moet het Westen ineens wél wat doen. Tijd om zelf het heft in handen te nemen. Anyway, that's my 2 cents

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 30 okt 2012 21:03

Mensen in bijstand gaan 20 euro per maand betalen
© ANP.
Mensen die meer dan 70.000 euro per jaar verdienen, gaan vanaf 2014 ruim 480 euro per maand (5.760 per jaar) aan zorgpremie betalen. Dat meldt de NOS op basis van berekeningen naar aanleiding van het gisteren gepresenteerde regeerakkoord van VVD en PvdA.

De veel hogere premie dan nu - de gemiddelde maandpremie ligt nu rond de 100 euro - is het effect van het inkomensafhankelijk maken van de zorgpremie. Iemand die in de bijstand zit, gaat veel minder betalen: 20 euro per maand.

Mensen met een modaal salaris, rond de 33.000 euro, betalen straks een premie van 140 euro. Werkenden die een halve ton verdienen gaan iets minder dan 200 euro premie betalen.

De hogere zorgpremies worden slechts ten dele gecompenseerd door de verlaging van de inkomstenbelasting. De hoogste inkomens betalen 126 euro per maand minder belasting, waardoor ze er per saldo nog honderden euro's op achteruit gaan. De laagste inkomens gaan er in het nieuwe systeem, ondanks het afschaffen van de zorgtoeslag, wel iets op vooruit.

De inkomensafhankelijke zorgpremie is een diepe wens van de PvdA. Mark Rutte noemde het op deze manier nivelleren van de inkomensverschillen een 'gevoelige concessie'.

Kritiek CDA en D66
CDA en D66 hebben harde kritiek op de gevolgen van het inkomensafhankelijk maken van de zorgpremies. Dat is volgens CDA-leider Sybrand Buma een 'enorme aanslag voor gezinnen met een middeninkomen'.

Ook D66 is geschrokken. 'Voor mensen met normale inkomens wordt de belastingdruk nu wel heel hoog en dan loont het niet meer om te werken. Dat is heel slecht voor de Nederlandse economie', zei D66-Kamerlid Wouter Koolmees tegen RTL Nieuws.

Ook de zorgverzekeraars zijn op enkele punten zeer kritisch over de plannen. De pijnpunten zitten vooral bij het inkomensafhankelijk maken van de zorgpremie en bij de ouderenzorg, zo liet koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland (ZN) dinsdag weten.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 01 nov 2012 11:44

Al met al kan het allemaal behoorlijk oplopen ja, zeker als je kinderen hebt en zeker als die vanaf 2015/16 moeten gaan studeren. Je mag hopen dat je kind werkt. Het kan echt oplopen tot 10000 euro extra per jaar. :o

Ik vind het jammer dat werkende mensen met kinderen worden belast. Zij zijn de ruggengraat van de economie EN de toekomst.

Studenten zullen nu echt moeten gaan werken om rond te komen. GODZIJDANK is die langstudeerboete weg.

Ik las wel dat in Duitsland iemand 638 euro aan zorgpremie betaalde per maand. :o

Ik heb wel het gevoel dat men over het algemeen best wat kan hebben. Skivakanties van 5000 per gezin, meerdere vakanties per jaar, gadgets, dure abbonementen, uitgaan, het kon niet op. Vroeger ging met op vakantie naar de Veluwe, op de fiets!

Ook bij de vakanties is er een hoop verschil. vroeger ging men nog niet eens over de grens, en nu is het bijna een uitzondering als je binnen de grenzen van nederland op vakantie gaat. er is goed te zien dat er in de 2de generatie een verandering kwam.
Waarom is er deze verandering? Onze conclusie is dat het veel beter gaat met Nederland dan in de vorige 2 generaties, economisch gezien en onze voertuigen zijn natuurlijk heel erg verbetert. Een auto rijdt nu makkelijk 160 en een vliegtuig gaat nog sneller.

werk:
onderwerp
1e generatie
2e generatie
3e generatie
wat voor werk?
op het land, op zee
supermarkt, krantenwijk, winkels
call-center, horeca, krantenwijk(alleen steeds minder)
salaris
65 gulden per maand(fulltime baan)
2-3 gulden per uur
7-15 gulden per uur
werkuren
10 uur per dag, 7 dagen per week
8 uur per dag, 2 tot 3 keer per week
3-8 uur per dag, 2 tot 3 keer per week
verplichting?
ja, moest meestal het gezin ervan onderhouden
nee, extra zakcentje
nee, extra zakcentje (nu waarschijnlijk minder nodig)

vroeger, onze opa's en oma's, maar meestal onze opa's moesten hard werken voor heel weinig geld in verhouding met de verdiensten van nu. ook moest de 1e generatie geld verdienen en dat aan hun ouders schenken zodat ze er eten van konden kopen, in de 2e generatie was dat al bijna helemaal weg, de 1e generatie was ook veel minder verwent dan de 2e generatie. maar de 3e generatie spant ook de troon, in verhouding verdienen wij nu 250% meer dan de 2e generatie als wij het minimum verdienen. ook is het werk zelf veranderd, in de 1e generatie werd er veel op het land gewerkt, in de 2e generatie werd er traditioneel in de supermarkt gewerkt wat nu nog steeds gebeurt, maar een grote verandering is tog het call-center. heel veel meisjes maar ook jongen van nu, werken bij een call-center omdat het makkelijk zonder veel moeite ervoor te doen heel veel geld verdient. ook komen we tot de conclusie dat wij ook veel verwender en luier zijn geworden. vroeger zeurde men omdat het werk zo zwaar was, nu zeuren wij omdat we gewoon geen zin hebben!, tegenwoordig willen we zoveel mogelijk geld verdienen in een zo kort mogelijke tijd met zo min mogelijk moeite.
Afbeelding

Dan ga je je toch afvragen, hebben we het echt zo moeilijk?

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 01 nov 2012 19:18

Aston schreef: Dan ga je je toch afvragen, hebben we het echt zo moeilijk?
The Hobbit is nog steeds niet uit, dus ja!

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 01 nov 2012 21:28

8)

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 02 nov 2012 12:04

Vleeshaak schreef:Kijken of we het wereldrecord langformeren gaan verbreken. Het moet kunen!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Thiver op 02 nov 2012 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 02 nov 2012 14:46

Afbeelding

Ik moest er wel om lachen. :8

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 05 nov 2012 12:36

Ik vraag me af wanneer de mensen die steen en been klagen dat ze bedrogen en uitgekleed worden nou eens een in opstand komen, een demonstratie of zo. Tot die tijd blijf ik denken dat het voor een deel vanouds NL's geklaag is.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 05 nov 2012 16:44

Tja, als ik dan in het nieuws de ellende op Haïti zie, dan durf ik al helemaal niet meer te klagen.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 05 nov 2012 16:48

Aston schreef:Tot die tijd blijf ik denken dat het voor een deel vanouds NL's geklaag is.
Klagen: waarin een klein land groot kan zijn. :)

Plaats reactie