De splitsing van België

Bespreek het actuele nieuws.

Moet Belgïe splitsen in Vlaanderen en Wallonïe?

Nee
3
19%
Nee, Belgïe moet gewoon verdwijnen
6
38%
Ja, het moet kort en snel gebeuren (enkele weken/maanden)
2
13%
Ja, maar het moet over langere tijd gebeuren (+/- 4 jaar)
4
25%
Ja, maar het moet over langere tijd gebeuren (Via de natuurlijke weg zonder dingen te forceren)
1
6%

Totaal aantal stemmen: 16

Aston
Regisseur
Regisseur

De splitsing van België

Bericht door Aston » 16 sep 2010 13:07

Een splitsing lijkt nu steeds dichterbij te komen. Wat is jullie mening daarover? Kan het uberhaupt wel zonder al te veel moeite, een splitsing? Maar kan Belgïe eigenlijk wel verder mocht splitsen te moeilijk zijn?

Bij een splitsing zijn er zo veel dingen die opgelost moeten worden. Bijv:

-Brussel: Grootste deel spreekt Frans maar het ligt wel in Vlaanderen. Een Berlijnse muur eromheen bouwen?
-Overheidsinstanties. Bijv. belastingsdienst en noem maar op
-Cultureel erfgoed

Het volkslied schijnen de Walen te mogen hebben. :lol:

Wisten jullie trouwens dat de Vlamen elk jaar 2100 euro aan hun (luie (aldus Leterme)) Zuiderburen verplicht doneren?

EDIT: POLL-OPTIE 2 (NEE, BELGIE MOET VERDWIJNEN) BETEKEND DAT BELGIE NIET OPSPLITS MAAR DAT BELGIE OF VAN DE KAART GEVEEGD WORDT OF DAT BELGIE OPGENOMEN WORDT IN DE EU O.I.D.
Laatst gewijzigd door Aston op 16 sep 2010 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: De splitsing van Belgïe

Bericht door Silenzio » 16 sep 2010 13:11

Allez ik ben eens benieuwd. Interessante topic. :)

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 16 sep 2010 13:28

Volgens mij is België al een beetje in tweeën gesplitst, dus ik vraag me af hoeveel het zou uitmaken als het echt twee aparte landen zullen zijn.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 sep 2010 13:33

Rich Art schreef:Volgens mij is België al een beetje in tweeën gesplitst, dus ik vraag me af hoeveel het zou uitmaken als het echt twee aparte landen zullen zijn.
Nou, dat lijkt me best veel uit te maken. Ze hebben dan niets met elkaar te maken behalve dan de EU. Geen politieke ruzies, geen oneerlijke geldverdeling, geen taalproblemen langs de grens, in Vlaanderen spreken ze Vlaams in Wallonie Frans en daarmee basta, enz.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 16 sep 2010 13:35

Nou ja, als het voor iedereen makkelijker zou zijn om de boel op te splitsen, dan lijkt me dat de beste oplossing. Maar misschien denk ik wel te makkelijk nu...

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 sep 2010 13:37

Ik ben trouwens wel benieuwd wat de mensen vinden die nu hebben aangevinkt dat Belgie moet verdwijnen? :D Vinden ze echt dat het huidige Belgische grondgebied van de kaart geveegd moet worden met een kernbom of bedoelen ze dat Belgie op moet gaan in de EU? Ik had het eigenlijk als grapje toegevoegd die optie maar nu weet ik niet of de mensen het wel of niet serieus hebben aangevinkt. :8

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 16 sep 2010 13:43

Als je het land opsplitst in Vlaanderen en Wallonië, dan verdwijnt België zoiezo natuurlijk. :wink:

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 sep 2010 13:44

Rich Art schreef:Als je het land opsplitst in Vlaanderen en Wallonië, dan verdwijnt België zoiezo natuurlijk. :wink:
:|

Ja, maar dan had ik die laatste 3 opties niet toegvoegd. :|

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 16 sep 2010 13:45

Rich Art schreef:Als je het land opsplitst in Vlaanderen en Wallonië, dan verdwijnt België zoiezo natuurlijk. :wink:
Ja maar dan is het antwoord op de pollvraag wat raar... misschien een extra antwoord toevoegen? :)

Moet Belgïe splitsen in Vlaanderen en Wallonïe?
JA, Belgïe moet gewoon verdwijnen
ipv
NEE, België moet gewoon verdwijnen

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 16 sep 2010 13:58

Aston schreef:Ik ben trouwens wel benieuwd wat de mensen vinden die nu hebben aangevinkt dat Belgie moet verdwijnen? :D Vinden ze echt dat het huidige Belgische grondgebied van de kaart geveegd moet worden met een kernbom of bedoelen ze dat Belgie op moet gaan in de EU? Ik had het eigenlijk als grapje toegevoegd die optie maar nu weet ik niet of de mensen het wel of niet serieus hebben aangevinkt. :8
:B:

België opsplitsen in twee delen lijkt me prima. Het oosten wordt dan een leuke plek om als Nederlander op vakantie te gaan, het westen wordt een ouderwetse Nederlandse strafkolonie. :T Uiteraard mogen de Belgen ter plaatse er gewoon blijven wonen, mits ze er geen probleem mee hebben dat er een metershoge muur omheen gebouwd wordt. :wink:

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 sep 2010 13:58

Ik heb het meegenomen in de openingspost.

''Ja, Belgie moet verdwijnen'' geldt natuurlijk per definitie voor de 3 laatste opties.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 sep 2010 13:59

patrob schreef: België opsplitsen in twee delen lijkt me prima. Het oosten wordt dan een leuke plek om als Nederlander op vakantie te gaan, het westen wordt een ouderwetse Nederlandse strafkolonie. :T Uiteraard mogen de Belgen ter plaatse er gewoon blijven wonen, mits ze er geen probleem mee hebben dat er een metershoge muur omheen gebouwd wordt. :wink:
:T

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 16 sep 2010 14:03

patrob schreef:België opsplitsen in twee delen lijkt me prima. Het oosten wordt dan een leuke plek om als Nederlander op vakantie te gaan, het westen wordt een ouderwetse Nederlandse strafkolonie. :T Uiteraard mogen de Belgen ter plaatse er gewoon blijven wonen, mits ze er geen probleem mee hebben dat er een metershoge muur omheen gebouwd wordt. :wink:
Als België zou splitsen, dan zou het eerder in noord en zuid zijn.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 16 sep 2010 14:04

Niet noodzakelijk. Volgens sommigen blijft België dan bestaan uit Wallonië (en volgens sommigen Wallonië + Brussel). De naam België, de Koning, vlag etc. kunnen behouden blijven.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 16 sep 2010 14:11

Dus dan krijg je België en Vlaanderen als twee aparte landen?

Plaats reactie