Toevalligheden

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Toevalligheden

Bericht door emperor » 17 aug 2003 19:51

Heb je wel eens een situatie meegemaakt,waarvan je zegt;
"dat kan haast geen toeval zijn!"

Ik zal beginnen met mijn twee voorbeelden,

1e.
Ik had een aantal lp's uitgezocht van mijn collectie die ik wilde verkopen,dus ik met die platen onder me arm naar de dichtsbijzijnde 2e handse dealer,ik kreeg er geen geld voor,maar een tegoedbon :) ,
affijn bijna twee jaar later was er een platen en cd beurs in Utrecht,en ik had eigenlijk wel een beetje spijt van een paar lp's die ik verkocht had,dus ik op zoek naar de artiest,snuffelen in die bakken,en ja hoor! ik vond de lp die ik zocht,ik haalde de plaat uit de hoes, en tot mijn verbazing zag ik dat de binnenhoes was geplakt!, met mijn eigen tape, die ik er ruim 2 jaar geleden op had gedaan, omdat de binnenhoes begon te scheuren! 8)

2e
Ik had een vriend van mij al een tijdje niet meer gesproken, ongeveer 2 weken, dus ik besloot eens te bellen, zomaar,
1e keer ging in gesprek, dus ik leg de hoorn neer, gaat meteen de telefoon af, ( 1/10 seconde later ongeveer)ik pak op, was het die vriend die ik wilde bellen! haha.

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 17 aug 2003 22:54

dat van je tweede voorbeeld heb ik ook wel vaak met een vriend van me: ik heb een paar keer dat gehad en een paar keer dat ik de telefoon oppakte om 'm te bellen en dat ik geen toon hoorde; ik zeg hallo: heb ik hem aan de lijn. En we bellen niet zo vaak; eens in de week a 2 weken.

Speaking of the devil...

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 18 aug 2003 10:22

Mijn ex-vriendin bleek vroeger toen ik 1 was een buurmeisje van me
te zijn geweest. Haar moeder is net als mijn moeder kunstenaar, haar
vader net als mijn vader leraar... En zo kan ik nog wel 'n hele tijd
doorgaan..... Best *brr*

-Zeur-

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 18 aug 2003 10:39

Deze momenten zijn inderdaad geen toeval, maar het zijn momenten die het gevolg zijn van oorzaken die wij niet kunnen overzien.

Elk moment is in potentie een 'toevalsmoment'. Stel, ik denk nu aan mijn eerste vriendinnetje van de middelbare school die ik in geen 10 jaar gezien heb, Eva. Als ik nu door Eva gebeld zou worden, zou dat inderdaad een bizar moment zijn, maar grote kans dat dat niet gebeurt. Dit toevalsmoment gaat dus voorbij en verdwijnt in de vergetelheid. Denk dus ook 's aan al die andere momenten, die niet werden vervuld. Verwonder je je daar over??

Eens in miljoen toevalsmomenten komt het wél voor dat er zoiets gebeurt (b.v. Eva belt wel). Een simpele kansberekening laat zien dat dit wel eens moest gebeuren. Elk moment is immers een toevalsmoment in potentie. Daarbij zijn er vaak aanwijsbare oorzaken dat zoiets gebeurt. Bijvoorbeeld, Eva en ik lezen allebei een overlijdensadvertentie van een gemeenschappelijke vriend, of we horen op de radio 'ons' liedje. Dit zijn dingen die je niet overziet, en dit gecombineert met het feit dat dit soort momenten niet vaak voorkomen, doen je overspoelen met verwondering, terwijl het allemaal heel verklaarbaar is.

Dus, je mag die verwondering best voelen, maar zeg alsjeblieft niet dat het het gevolg is van iets speciaals... (telepathie, hoor je wel 's in dit soort gevallen...BAH!)
Laatst gewijzigd door ruben op 18 aug 2003 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 aug 2003 10:41

ruben schreef:Deze momenten zijn inderdaad geen toeval, maar het zijn momenten die het gevolg zijn van oorzaken die wij niet kunnen overzien.

Elk moment is in potentie een 'toevalsmoment'. Stel, ik denk nu aan mijn eerste vriendinnetje van de middelbare school die ik in geen 10 jaar gezien heb, Eva. Als ik nu door Eva gebeld zou worden, zou dat inderdaad een bizar moment zijn, maar grote kans dat dat niet gebeurt. Dit toevalsmoment gaat dus voorbij en verdwijnt in de vergetelheid. Eens in miljoen toevalsmomenten komt het wél voor dat er zoiets gebeurt (b.v. Eva belt wel). Een simpele kansberekening laat zien dat dit wel eens moest gebeuren. Elk moment is immers een toevalsmoment in potentie. Daarbij zijn er vaak aanwijsbare oorzaken dat zoiets gebeurt. Bijvoorbeeld, Eva en ik lezen allebei een overlijdensadvertentie van een gemeenschappelijke vriend, of we horen op de radio 'ons' liedje. Dit zijn dingen die je niet overziet, en dit gecombineert met het feit dat dit soort momenten niet vaak voorkomen, doen je overspoelen met verwondering, terwijl het allemaal heel logisch is.

Dus, je mag die verwondering best voelen van mij, maar zeg alsjeblieft niet dat het het gevolg is van iets speciaals... (telepathie, hoor je wel 's in dit soort gevallen...BAH!)
Dus ze heeft niet meer gebeld? :wink:

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 18 aug 2003 10:45

het was een voorbeeld!!! het had net zo goed iemand anders kunnen zijn! Michiel of Sabine of Thong of Raymond of Renate. :o

ik ben haar 2 jaar geleden tegengekomen op straat maar dat doet er niet toe

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 18 aug 2003 11:16

ruben schreef:het was een voorbeeld!!! het had net zo goed iemand anders kunnen zijn! Michiel of Sabine of Thong of Raymond of Renate. :o

En ze heeft je dus niet weer gebeld dan??

He ik ken ook een Sabine... is dat nou toeval? :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 aug 2003 11:47

ruben schreef:het was een voorbeeld!!! het had net zo goed iemand anders kunnen zijn! Michiel of Sabine of Thong of Raymond of Renate. :o

Hebben die ook allemaal niet meer gebeld?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 18 aug 2003 14:59

:x

jullie helpen mijn heldere argumentatie om zeep! etters

Loki
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door Loki » 18 aug 2003 15:22

Niet zo aangebrand reageren Ruben!
Voor je het weet belt niemand je meer terug!
:P

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 18 aug 2003 15:37

Heeft Ruben uberhaupt wel telefoon? :)

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 18 aug 2003 15:49

Hans schreef:Heeft Ruben uberhaupt wel telefoon? :)
Ja, zo'n 1 met vleugels en pootjes toch?

-Zeur-

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 18 aug 2003 17:32

grapjassen :)

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 18 aug 2003 17:53

Ik heb ook wel een 'leuke' (en dat was echt telepathie...BAH! :wink: )

Er waren eens, heel lang geleden.....
de Olympische Spelen in Los Angeles, bij het wielrennen het onderdeel achtervolging landenteams, or whatever.
Nederland moest rijden en er was iets mis met een van de fietsen, daar mochten ze toen volgens mij niets meer aan doen omdat het volgens de wijdstrijdleiding te maken had gebrekkige voorbereiding. Dat was hardstikke oneerlijk natuurlijk. Enfin, de wereld draaide door en even later was de USA aan de beurt. Die hadden ook problemen (lekke band oid), maar zij mochten wel nog wat aan de fiets sleutelen, ze mochten vervolgens ook nog eens herstarten toen er iemand viel. Nou, in ieder geval allemaal nog verschrikkelijker oneerlijk!
Tegen die tijd was ik zo 'pissed', dat toen de Amerikanen eindelijk echt onderweg waren ik, in al mijn kinderlijke onschuld riep: "Val toch -pieppiep-". En jawel, een fractie van een seconde later vielen ze alle 4 onderuit! ( :Y )

Nou, Ruben, als dat geen telepathie is, dan weet ik het ook niet meer.
Tegenwoordig ben ik overigens wat voorzichtiger geworden met mijn 'krachtige' gedachten! :D
dus wees gerust

the terminator
Bijrol
Bijrol

Bericht door the terminator » 18 aug 2003 18:16

wat een coole verhalen

Plaats reactie