Toevalligheden

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 10 jan 2008 16:39

sickboy1984 schreef:
patrob schreef:
sickboy1984 schreef:oi betrek mij er niet bij, zoveel reageer ik niet.
En vanaf volgende maand zal het bye bye sickboy zijn want dan begint mn nieuwe baan en kan ik niet meer internetten.
Nou, we zullen je missen jongen. :cry:

Maar thuis ben je nog wel in de gelegenheid toch?
Ik heb wel internet, maar ik maak er s'avonds haast geen gebruik van.
Ik breng dan eerst nog wat tijd met mn dochter en mn vrouw, dat betekend meestal dat de tv uitblijft en we echt dingen samen doen.
Rond een uur of 10 kijk ik nog een filmpje. mn vrouw gaat dan naar bed want die is altijd vroeg moe.
Dus ik zal ik nog wel eens komen maar het zal een stuk minder zijn.
Jammer :( Kon altijd genieten van jou aanvallende posts en je zwets in het mannenhoekje :wink: . Toch natuurlijk goed dat je een nieuwe (en betere hopelijk) baan hebt.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 jan 2008 21:00

..toen ik vandaag onder de douche stond, moest ik steeds denken aan het volgende nogal typerende zinnetje:
A new truck, an new job, a new wife, a complete new you..

Nou besloot ik vandaag om maar eens een film te gaan kijken zomaar een van de velen, en nou kom ik bij een stukje film waarin de zin voorkomt..je raad het al:
a new truck, a new job, a new wife, a complete new you.

Ik had deze film al eens eerder gezien in een ver verleden, en nou had ik deze film pas gedownload om weer eens te kijken..onbewust dus zonder enige bewuste connectie te hebben gemaakt dacht ik dus waarschijnlijk na over deze film onder het douchen...toevallig.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 17 jan 2008 11:09

emperor schreef:..toen ik vandaag onder de douche stond, moest ik steeds denken aan het volgende nogal typerende zinnetje:
A new truck, an new job, a new wife, a complete new you..

Nou besloot ik vandaag om maar eens een film te gaan kijken zomaar een van de velen, en nou kom ik bij een stukje film waarin de zin voorkomt..je raad het al:
a new truck, a new job, a new wife, a complete new you.

Ik had deze film al eens eerder gezien in een ver verleden, en nou had ik deze film pas gedownload om weer eens te kijken..onbewust dus zonder enige bewuste connectie te hebben gemaakt dacht ik dus waarschijnlijk na over deze film onder het douchen...toevallig.
Idd :D , al een nieuwe truck gekocht? Want daar begint het denk ik allemaal mee :P .

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 sep 2008 18:45

..vandaag op het werk stond er een zender aan op de radio met allerlei hele oude muziek uit de jaren 50-60..waar ik erg mee in me schik was, terwijl er een nummer bezig moest ik ineens aan een ander oud nummer denken, en begon ik dat een beetje te zingen..het nummer op de radio was inmiddels afgelopen..en wat werd het volgende nummer dat gespeeld werd?..juist precies dat ene nummer dat ik in me hoofd had...een "nou moet je toch ophouden", kon ik niet onderdrukken.. :P

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 01 nov 2009 20:19

Ik belde vrijdag een oude drinkmaat op die ik al een hele tijd niet meer gezien of gesproken heb, de laatste keer was ook heel ergens anders als waar ik nu werk op een project, hij zat nog in het bestand van mijn mobiel dus ik dacht op het werk ik heb toch even niks te doen dus laat ik hem maar eens een belletje geven, ik vroeg hem waar hij nu werkte; daar en daar was het antwoord, en ik zei, da's toevallig ik werk nu hier en hier..beide locaties bleken minder dan 100 meter van elkaar af te liggen..hij zei: kijk eens naar buiten, er komt een blauwe bus aan met een groen dak...ik keek en warempel, er reed zojuist een blauwe bus met een groen dak voorbij!.. :lol:

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 04 dec 2009 20:26

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een nieuwe bank gekocht..niks bijzonders..tot nu toe dan.

Ik had een leuke prent opgehangen aan de muur recht boven deze bank..omdat ik het wilde laten zien aan een maat heb ik er een foto van gemaakt (van de prent) en naar hem gestuurd via email..(welkom in het digitale tijdperk waarin alles mogelijk is)..nog steeds niks bijzonders.

Deze bank had ik 2 jaar geleden dus gekocht, en die maat heb ik zeker al 4 jaar niet meer over de vloer gehad dus hij kon niet weten dat ik een nieuwe bank had gekocht, we hebben er ook nooit over gepraat..ik kreeg later een email terug van hem dat hij de prent mooi vond, maar dat ik zijn bank terug moest brengen...wat bleek, op de foto was toevallig een klein gedeelte van mijn bank zichtbaar en het bleek dat hij exact hetzelfde model gekocht had..maar dan ook 100% dezelfde bank.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 04 dec 2009 22:25

emperor schreef:Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een nieuwe bank gekocht..niks bijzonders..tot nu toe dan.

Ik had een leuke prent opgehangen aan de muur recht boven deze bank..omdat ik het wilde laten zien aan een maat heb ik er een foto van gemaakt (van de prent) en naar hem gestuurd via email..(welkom in het digitale tijdperk waarin alles mogelijk is)..nog steeds niks bijzonders.

Deze bank had ik 2 jaar geleden dus gekocht, en die maat heb ik zeker al 4 jaar niet meer over de vloer gehad dus hij kon niet weten dat ik een nieuwe bank had gekocht, we hebben er ook nooit over gepraat..ik kreeg later een email terug van hem dat hij de prent mooi vond, maar dat ik zijn bank terug moest brengen...wat bleek, op de foto was toevallig een klein gedeelte van mijn bank zichtbaar en het bleek dat hij exact hetzelfde model gekocht had..maar dan ook 100% dezelfde bank.
In België wou een zekere Lippens ook een bank kopen. Is wel wat minder goed afgelopen...

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 25 jun 2010 13:23

iemand een pb sturen met een vraag en op hetzelfde moment een pb van die persoon krijgen met dezelfde vaag. :)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 jun 2010 19:19

..dat is inderdaad vaag.

het gebeurt niet vaak dat ik "Off The Wall" draai van M.Jackson..maar afgelopen vrijdagavond toch weer eens gedraaid..ik hoor nu net dat dat ook precies zijn sterfdag was verleden jaar.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 26 jun 2010 20:34

Wtf is MJ al weer een jaar dood... Zou zweren dat het nog geen half jaar geleden was.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 26 jun 2010 20:41

PascalE schreef:Wtf is MJ al weer een jaar dood... Zou zweren dat het nog geen half jaar geleden was.
..bij de invoering van de euro hebben ze niet alleen je geld gehalveerd, maar ook de tijd. :P

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 26 jun 2010 20:51

emperor schreef: ..bij de invoering van de euro hebben ze niet alleen je geld gehalveerd, maar ook de tijd. :P
:D Het voelt soms zo onwerkelijk aan als je beseft dat de tijd echt hard gaat (en dan bedoel ik het niet op zo'n manier die je tante bedoelt als ze wederom langskomt: "wat ben je al groot geworden mn jongen! wat vliegt de tijd toch!" :8 )

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Toevalligheden

Bericht door Ed Crane » 16 mei 2011 14:52

Het schijnt dat je ervaring van tijd erg afhangt van hoe oud je bent. Hoe ouder je word, hoe sneller de tijd gaat. Als je vijf bent, is een jaar een vijfde van je leven, dat is nogal een groot deel dat eindeloos lang lijkt. Ben je 40, dan is een jaar nog maar een 40e deel, aanzienlijk minder. Je ervaring van de tijd is wat dat betreft niet absoluut, maar meer relatief, zo schijnt.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 16 mei 2011 14:58

Hmm is dat ook niet iets wat samen gaat met hoe groot je bent misschien?
Als kind was de gang naar mijn school echt een looptocht van uren, ik deed zoveel onderweg... verstoppen, vooruit lopen etc. etc. Laatst was ik daar weer eens, fietste ik er in 20 sec. doorheen.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 16 mei 2011 15:19

Axeqlusive schreef:Hmm is dat ook niet iets wat samen gaat met hoe groot je bent misschien?
Als kind was de gang naar mijn school echt een looptocht van uren, ik deed zoveel onderweg... verstoppen, vooruit lopen etc. etc. Laatst was ik daar weer eens, fietste ik er in 20 sec. doorheen.
Ja grappig, had ik laatst ook, na jaren en jaren heb ik weer eens een lego-meesterwerk dat ik ooit gebouwd heb en in elkaar had gelaten (een soort futuristische sportwagen) tevoorschijn gehaald voor de aardigheid, ik wist precies hoe dat ding eruit zag, maar dan was het (uiteraard) een stuk kleinder dan ík me herinnerde, uiteraard omdat ik zo gegroeid ben.

Maar ik heb dat heel vaak. Ik heb een fotografisch geheugen, ik denk totaal in beelden, dus heel oude herinneringen zijn als beelden opgeslagen in m'n hoofd, uiteraard vanuit het perspectief waaruit ik het vroeger zag. Een paar jaar geleden had ik een reunie van de basisschool, en ik wist nog exact hoe alles er van binnen uit zag (ik m'n gedachten kan ik zo nog door die hele school lopen). Heel raar dus om na al die jaren tijdens de reunie rond te lopen: aan de ene kant wist ik exact waar wat was en hoe alles eruit zag (op wat aanbouwen, verbouwinkjes, schilderbeurten en gebruikelijke veranderingen etc. na), heel vertrouwd, aan de andere kant was alles veel en veel kleiner, heel vervreemdend: het klopte zowel wel als niet. Het voedbalveldje (of eigen meer een kleine zandvlakte) was ook echt heel klein. En dus ook niet alleen klein, maar alle perspectieven waren ook heel anders omdat ik het nu van veel hoger bekeek. Geinig hoe dat werkt.

Plaats reactie