9/11 Waar was jij?

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Deniro
Filmster
Filmster

9/11 Waar was jij?

Bericht door Deniro » 11 sep 2011 12:35

Vandaag is het 10 jaar geleden dat 2 vliegtuigen zich door de Twin Towers heen boorde, 1 vliegtuig door het Pentagon en 1 vliegtuig in een weiland. Zelf was ik 5 en ik kan me het maar vaag herinneren. Maar heeft iemand nog een spectaculair, interessant, indrukwekkend, doodgewoon of saai verhaal waar hij of zij was op dat moment?

Afbeelding

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: 9/11 Waar was jij?

Bericht door WizardOfOss » 11 sep 2011 13:00

Op het werk, geen TV of radio in de buurt, en voor internet waren we destijds nog afhankelijk van een toen totaal overbelaste ISDN-inbellijn. Ik was toen net een maandje terug van een vakantie in New York, op 3 augustus had ik samen met twee collega's nog op het dak van het WTC gestaan.

Afbeelding

Afbeelding
(wat was ik toen nog onschuldig jochie hè?)

En dan komen er ineens via klanten allemaal berichten binnen dat er tig vliegtuigen overal ingevlogen zijn, niet alleen in het WTC en Pentagon, maar ook in het Empire State Building , het Vrijheidsbeeld, het Witte Huis en het Capitool en weet ik veel waar. Maar wat voor vliegtuigen, Cessna's of zo? Toch een aardige tijd geen flauw idee wat er nu werkelijk speelde, het leek allemaal nogal overdreven.

Ondanks alles gewoon doorgewerkt. En toen kreeg ik een telefoontje van m'n broertje, of ik al had gezien dat het WTC was ingestort. Mijn tegenvraag was hoe ver het dan was ingestort. Tot de grond, beide torens. Toen was de ernst van de zaak meteen duidelijk. Er stond me nog goed voor ogen hoe kolossaal die twee torens waren, daardoor is het domweg niet te bevatten dat ze er ineens geheel in puin lagen. Toen ben ik toch maar direct naar huis gegaan, werken was verder volstrekt onmogelijk...

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 11 sep 2011 13:05

Ik was elf. Ik zat in de woonkamer met broertje en mijn zusje. Mijn moeder zette tv aan om te kijken of er wat boeiends was en zodoende. Was ergens in de middag. Toen is de televisie niet meer uitgegaan tot savonds laat.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 13 sep 2011 07:55

Ik was 12, maar kan het me allemaal nog vrij goed herinneren. Weet nog dat ik vroeg thuis kwam van school, en dat toen net de 1e erin was gevlogen. Uiteindelijk heb ik, toen ik een spreekbeurt moest houden over een maatschappelijk probleem, nog gekozen voor terrorisme, met daarbij vooral kijkend naar 11 september.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 16 sep 2011 17:46

WizardOfOss schreef:Op het werk, geen TV of radio in de buurt
Zelfde situatie.

Uiteindelijk bereikte het nieuws alsnog naar de afdeling waar ik werkte, net voordat ik naar huis ging hoorde ik van een collega dat er een vliegtuig tegen de WTC was aangebotst.

macbode
Figurant
Figurant

Bericht door macbode » 17 sep 2011 13:20

WizardOfOss schreef:Op het werk, geen TV of radio in de buurt, en voor internet waren we destijds nog afhankelijk van een toen totaal overbelaste ISDN-inbellijn. Ik was toen net een maandje terug van een vakantie in New York, op 3 augustus had ik samen met twee collega's nog op het dak van het WTC gestaan.
O+ dan schrik je je eigen ook rot als je dat ziet..
vrij onwerkelijk gevoel lijkt me dat idd..
toen ik het op tv zag ging er een flinke rilling door me heen en dacht "dit wordt nog een 3e oorlog" (metaforisch)

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 18 sep 2011 01:52

Yep, idem: vakantiewerk, vroege shift. Hoorde het dus wel een paar keer in de verte op het radionieuws, maar 't was pas toen ik rond vieren thuis was, dat ik het echt door had.

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 20 sep 2011 19:30

Ik kwam toen net van de kapper. De gevolgen konden natuurlijk niet lang uitblijven.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 sep 2011 20:05

Ik was op het werk, de radio stond aan en toen hoorde ik iets vaags over een vliegtuig dat was neergestort in hartje New York..erg vaag allemaal, dacht eerst het zal wel, en ben weer aan het werk gegaan..toen ik thuis kwam meteen de TV aangezet en het was overal te zien, maar wat er zich nu precies aan het afspelen was werd niet echt duidelijk.
Wel dat het een enorme puinhoop was daar je zag beelden van rokende instortende wolkenkrabbers en mensen die uit het raam sprongen van grote hoogte erg indrukwekkend allemaal.
Ik dacht wel dit loopt finaal uit de hand de ene aanval na de andere in de dagen die volgde verwachtte ik nog meer aanvallen die uitbleven het was wel een zeer onzekere tijd.
Ik dacht eerst dat het een Alien attack was (serieus)..toen ik hoorde dat het vliegtuigen waren dacht ik nog steeds dat een buitenaardse intelligentie de aanval had geopend dmv de besturing van vliegtuigen over te nemen en ze te gebruiken als aanvalswapen..later hoorde ik dat het terroristen waren..ik hield mijn eerste optie eerlijk gezegd voor meer waarschijnlijker dan die terroristen. :P

Een goed jaar voor de aanslag stond ik zelf op het dak van het WTC in New York..ik heb ook pal onder het gebouw gestaan en nog steeds is het ongelovelijk dat zoiets nu ingestord is.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 09 okt 2011 10:45

..zo een heb ik ook!:
Ik heb alleen dat kaartje helaas niet meer.

Plaats reactie