Benzineprijs 2 euro of meer, wat nu?

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
Aston
Regisseur
Regisseur

Benzineprijs 2 euro of meer, wat nu?

Bericht door Aston » 08 sep 2012 09:43

Spreekt voor zich dit topic. De olieprijs blijft stijgen en met de onvermijdelijke BTW-verhoging komen er zure tijden aan. Zijn er mensen met een auto?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Benzineprijs 2 euro of meer, wat nu?

Bericht door WizardOfOss » 08 sep 2012 10:57

Tsja, was er toen de grens van 2 gulden werd doorbroken niet exact dezelfde discussie? De automobilist is nu eenmaal een ideale melkkoe, je moet toch naar je werk en voor de overgrote meerderheid is het OV domweg geen optie. Dus we blijven allemaal gewoon onverminderd rijden, en onverminderd betalen.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 09 sep 2012 11:13

Er zijn wel ritjes waar je op kan bezuinigen. Als je naar je werk moet, dan moet je ja. Maar punt is dat er op een geven moment een steeds groter deel van je maandelijkse budget in je vervoer gaat zitten. Er was een vrouw in Frankrijk en die werkte bijna zo goed als alleen maar voor de benzine die ze moest betalen om naar werk te gaan. :o Op een gegeven moet je bezuinigen op andere dingen. Misschien verdien jij best wel goed maar ik kan me voorstellen dat die reizen naar Japan ook niet meer door kunnen gaan. Volgens mij is dat namelijk best duur. Duur vliegticket + duur land.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 09 sep 2012 12:35

Simpel: rekeningrijden invoeren. Eerlijkste oplossing voor iedereen, maar blijkbaar een te heet hangijzer voor alle politici.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 09 sep 2012 16:16

Aston schreef:Er zijn wel ritjes waar je op kan bezuinigen. Als je naar je werk moet, dan moet je ja. Maar punt is dat er op een geven moment een steeds groter deel van je maandelijkse budget in je vervoer gaat zitten. Er was een vrouw in Frankrijk en die werkte bijna zo goed als alleen maar voor de benzine die ze moest betalen om naar werk te gaan. :o Op een gegeven moet je bezuinigen op andere dingen. Misschien verdien jij best wel goed maar ik kan me voorstellen dat die reizen naar Japan ook niet meer door kunnen gaan. Volgens mij is dat namelijk best duur. Duur vliegticket + duur land.
Zeker waar, dat ontken ik ook absoluut niet. Al zullen de reizen naar Japan in mijn geval dan wel het laatste zijn waarop ik zou bezuinigen, dan ga ik nog liever fietsen naar het werk.

Uiteraard zal het voor sommige mensen nu te duur worden. Maar de realiteit is dat het voor de meeste mensen om enkele tientjes in de maand gaat, vervelend, maar niet onoverkomelijk. En dus stapt men onverminderd gewoon in de auto. De pijn voel je alleen aan de pomp, niet wanneer je voor een onnodig ritje in de auto stapt.

Plaats reactie