Zwarte Piet

Bespreek het actuele nieuws.

Moet zwarte piet veranderen? (bijvoorbeeld zwarte vegen of een andere kleur)

Ja, maar niet van harte
0
Geen stemmen
Ja, maakt me niet uit
6
27%
Nee, maar het het maakt me ook niet veel uit
2
9%
Nee, ik ben echt gehecht aan zwarte Piet in zijn huidige vorm
3
14%
Nee, uit principe (traditie o.i.d.)
7
32%
Nee, ik ben echt gehecht aan zwarte Piet in zijn huidige vorm en principe
4
18%

Totaal aantal stemmen: 22

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Zwarte Piet

Bericht door WizardOfOss » 23 okt 2013 19:38

Na Zwarte Piet moet ook de Witte Kerst eraan geloven...

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 23 okt 2013 23:34

We hebben al jaren geen witte kerst meer gehad in Nederland. Gaat de goede kant op. :) Schandalig is ook dat wij witte donderdag vieren en de Japanners vieren witte dag:

'Deze dag is een Japanse variatie op Valentijnsdag die is ontstaan door toedoen van de producenten van snoep ('wit' slaat op 'suiker'). Witte dag is, net als Valentijnsdag, geen nationale feestdag. Formeel wordt deze dag gevierd sinds 1980, maar de oorsprong ligt eerder.'

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 23 okt 2013 23:42

Nah, zowel in 2009 en 2010 hadden we toch echt nog een witte kerst...

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 24 okt 2013 07:44

Oh, kan me het niet echt meer herinneren. Zal dan toch niet heel noemenswaardig geweest zijn.

Even weer een zijpad richting ontopic:

http://m.volkskrant.nl/vk/m/nl/2686/Bin ... ocht.dhtml

Eigenlijk is zwarte Piet onderdeel van een soort Nederlandse 'Sharia' wetgeving. Als je Sinterklaas binnenkort niet volgens de regels viert wordt je gestenigd.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 24 okt 2013 08:05

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... aven.dhtml

Toch fascinerend dat nog we nog steeds niet weten waar Zwarte Piet vandaan komt. Laatst een artikel over iemand die beweerde dat zwarte Piet een moslim was uit de 4de n.c. toen de Islam nog niet eens bestond!

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Black Pedro

Bericht door Dr. Strangelove » 25 okt 2013 02:36

Well, professor Verene Shepherd, head of UN task force investigating the apparently very important topic of Santa Claus and Black Pete because that "the character and image of Black Pete perpetuate a stereotyped image of African people as second class citizens, fostering an underlying sense of inferiority in Dutch society".

Well, it seems that mrs. Shepherd will have enough time plucking and beheading chickens, seasoning drumsticks and reading intestines before the Dutch are unshackling the chains from our 'fifth of December slaves'.

Or will she practice the noble art of Voodoo and hammer nails into a doll to torture the Dutch into giving up this national celebration ?

Well, we love our Black Pete's and they are us to keep for many years to come.
A U.N. committee which wants to the Netherlands to abandon celebrating the most important celebration for children and families, should find better things to investigate.

I'm assembling my own voodoo doll at this moment and will buy a hammer and a bucket of nails tomorrow so mrs. Shephard should better have some family jars of paracetamol handy... O+
When you compare Jesus and me (and why shouldn't you do that?), Jesus is the forgiving one.
Let's see who makes the best salsa sauce to dip our chopped limbs.

Meanwhile in 2004, Tom Cruise starring movie Collateral featured Javier Bardem telling an instructional story to Jamie Foxx, supposedly a hired hit man who lost his list of targets, about a burrito Santa Claus and his enchilada group of black Pedros... in Mexico.
Yes, it seems that Mexican kids also celebrate Santa Claus in beans and tortilla nation Mexico and they are all suckers for black Pedro even though are supposed to have their own hit list assigned by good ol' Santa.

BRING IT ON, BIATCH !

"Nederland moet helemaal stoppen met het Sinterklaasfeest", zegt professor Verene Shepherd, hoofd van de werkgroep van de Verenigde Naties die onderzoek doet naar Zwarte Piet.

These voodoo-koningin zal nog genoeg tijd hebben om kippen te plukken, koppen af te snijden en drum sticks te marineren voordat ze haar zin krijgt.
Of zou ze al een poppetje hebben gemaakt om er bij het Nederlandse volk wat spijkers in te rammen totdat wij Zwarte Piet uit z'n ketenen verlossen?

Ik heb ook al zo'n poppetje en reis morgen even naar de Praxis voor een emmertje spijkers om in der kruis te slaan... O+

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 26 okt 2013 22:42

Deniro
Filmster
Filmster

Bericht door Deniro » 26 okt 2013 23:23

Gelezen ja, :r :r

Maar ik vond het zelf dan ook zwaar overdreven om naar het malieveld te gaan om voor een 'figuratief' personage te demonstreren.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 27 okt 2013 09:22

Ik heb het ook gelezen en het komt op mij over als een fraai stukje propaganda. Laat ik voorop stellen dat ik het belagen van 1 persoon met een grote groep niet goed praat, maar als ik de reacties op het stuk lees, dan komt er toch een beeld naar voren van een journalist die alleen datgene opgeschreven heeft wat hemzelf uitkwam om het zo erg mogelijk over te laten komen. Dat hij vervolgens ook nog zichzelf als een soort held naar voren schuift maakt het geheel er natuurlijk ook niet geloofwaardiger op.

Ik vraag me af wat er werkelijk gebeurt is op het Malieveld?

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 27 okt 2013 09:49

Filmpjes:

In het tweede filmpje versta ik duidelijk 'wegwezen' en 'lekker terugkankeren'. Mijn bloed begint echt te koken als ik dat zie.

Afbeelding

En op die foto zie je duidelijk een man die haar fysiek aan wil vallen. Die zie je volgens mij ook in het filmpje.

Als je dit zo bekijkt moeten we banger zijn voor een soort super nationalistische staat waar andersdenkenden met geweld de mond wordt gesnoerd dan voor een soort van Sharia staat.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 27 okt 2013 10:00

Als die VN mevrouw dit racistische filmpje ziet dan zij we daar mooi klaar mee. Dat is toch wel een beetje het kat op de spek binden. Het is jammer want dit lijkt zo eerder een bevestiging dat we racisten zijn dan dat dat het bewijst dat Sinterklaas en zwarte Piet onschuldig zijn. Domme, domme mensen.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 27 okt 2013 11:05

Ach, ik zou me op dit soort sneue types niet zo druk maken en zeker niet komen met kreten als racisme of nationalisme.

Duidelijk een stelletje gefrustreerde post-vijftigers die zich genaaid voelen omdat hun pensionering een stukje verder is komen te liggen.
Het is gewoon net als wanneer je een kinderverjaardagsfeestje viert en de buurvrouw komt klagen dat ze er last heeft van jouw feestje dat je viert op een normale manier en op een normale tijd.
Tuurlijk word je daar dan pissig over en als je met een groepje bent is het altijd leuk en makkelijk om de meest simpele kreten eruit te gooien om de 'agressor' te neutraliseren. "Kom niet aan mijn kinderen!" :r

Een peuk of wat en een pilsje later lullen ze weer gewoon of Feyenoord of Ado en leven ze tevree, uitkijkend naar hun diner met friet en frikandel op de bank voor de tv.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 27 okt 2013 11:23

Ja, oké, ik begrijp dat die mensen geen hoog IQ hebben maar als het Marokkanen waren, was de wereld te klein geweest. En dan niet alleen voor diezelfde mensen die hier op beeld staan maar ook voor de wat intelligentere mens. Ik vind dit ook wat erger dan zeuren als er wat blaadjes van je buurmans boom in je tuin vallen. Dat is gewoon het kenmerkende gezeur van de klagende Nederlander. Dit is daarentegen gewoon racistisch. Dus men mag nu ook best even geschokt zijn.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 29 okt 2013 14:20

Ok, ik pas mijn mening licht aan. Hun IQ is inderdaad nog iets lager dan ik verwacht had. Maar dan ben ik alsnog geschokt maar vooral over het feit dat mensen zo ontzettend dom zijn. :o

Plaats reactie