mensen met een geweten..

Bespreek het actuele nieuws.
Plaats reactie
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

mensen met een geweten..

Bericht door emperor » 18 sep 2003 16:28

Zomaar een verhaaltje wat me overkwam:

Je komt ze mischien wel es tegen,op straat,mischien zelfs op je werk,
maar ook in een fietsenmakerijtje,:
Gister reed ik nietsvermoedend naar huis,hoor ik ineens een enorme KNALLLLll! ja hoor iedereen mijn kant op kijken,wat bleek,achterband totaal opgeblazen,letterlijk,dus ik de rest gelopen,naar de fietsenmaker,om de hoek,ik zou er een nieuwe band op laten zetten,en een nieuwe bel,die was ook kapot,(niet door de explosie)vandaag klaar,zei ie,na 5 uur kon ik hem ophalen,affijn na een lange wandeling,en een korte tramrit,kwam ik 5.15 aan bij de fietsenmaker,een ouder mannetje rond de 60 jaar,
wat kost dat me vroeg ik;
32 euro en 50 cent was het antwoord,(nadat ie allemaal had uitgelegd hoe fantastisch die nieuwe achterband wel was,omdat ie bijna niet meer lek kan),ik kreeg er ook nog garantie op,hij zei:
m'neer als ie lek gaat,kan u hem hier gratis laten plakken,
zoveel service deed me versteld staan!
bij de kassa aangekomen reken ik af met 2 biljetten van 20 euro,,de prijs was 32,50 euro,ik zei maak er maar 35 van hoor! 8)

Nou, zei hij,fietsenmaker verdient genoeg hoor,en gaf me toch 7.50 euro terug,m.a.w.,hij wilde geen fooi!
dat is niet goed voor me geweten zei hij!
Hahaha!. :D

Erik

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 18 sep 2003 16:33

Mijn fietsenmaker vroeg of ik m'n voorvork mee terug wilde nemen
om aan m'n schoorsteenmantel te hangen. Zo'n afgeleeft ding had hij
in z'n carriere nog niet eerder gezien hehe. Maar ook hij was een aardige
gast die niet onnodige dingen aan m'n fiets heeft gedaan. Ik had 'em
namelijk gevraagd ook m'n achterwiel te vervangen omdat daar een
slag in zat maar hij zei dat dat niet nodig was en dat het lag aan een
of ander stom pinnetje (wel 'n kritiek pinnetje, maar toch :)). Daardoor
hoefde ik ook maar zo'n 50 Euro te betalen voor een geheel nieuwe
voorvork, afgestelde nieuwe remmen en een rechtlopend achterwiel!
Kon ik makkelijk nog een paar jaar op rijden volgens hem... En I'm
still going strong hehe.

-Zeur- (Wouter)

P.S. deze fietsenmaker was iets jonger, maar ook al de 50 gepasseerd...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 18 sep 2003 17:00

hehe, fijn , het gebeurt ook wel es anders.

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 18 sep 2003 17:06

Onze fietsenmaker is ook oké:

Ik breng mijn fiets, hij zou hem nakijken en twee nieuwe buitenbanden opleggen.... Het duurde even en daarom mocht ik een andere fiets lenen, hij zei er wel bij dat als ie gestolen werd, hij 25€ koste....

Dus 2 weken later belt ie op dat mijn fiets klaar is. Nu moet je weten dat er laatst een fiets van me gestolen is, en een tweede fiets me goed uitkomt dus ik denk, ik zeg tegen hem dat ie gestolen is.....

Ik kom binnen en meld dat de fiets gestolen is. Hij kijkt me raar aan. Je mag hem ook houden voor die 25euro, breng hem dan nog even langs dan maak ik hem inorde.....

Dus toen had ik voor 50 euro, een gerepareerde fiets, en "nieuwe-tweedehanse.." :D

Catwoman
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Catwoman » 18 sep 2003 17:45

KoenZ schreef:Onze fietsenmaker is ook oké:

Ik breng mijn fiets, hij zou hem nakijken en twee nieuwe buitenbanden opleggen.... Het duurde even en daarom mocht ik een andere fiets lenen, hij zei er wel bij dat als ie gestolen werd, hij 25€ koste....

Dus 2 weken later belt ie op dat mijn fiets klaar is. Nu moet je weten dat er laatst een fiets van me gestolen is, en een tweede fiets me goed uitkomt dus ik denk, ik zeg tegen hem dat ie gestolen is.....

Ik kom binnen en meld dat de fiets gestolen is. Hij kijkt me raar aan. Je mag hem ook houden voor die 25euro, breng hem dan nog even langs dan maak ik hem inorde.....

Dus toen had ik voor 50 euro, een gerepareerde fiets, en "nieuwe-tweedehanse.." :D
Onee, voelde je je niet onwijs gemeen toen hij zei dat je hem ook mocht houden!?!??! Vooral als iemand zo aardig tegen je is. Ik geloof dat ik op dat moment de roodste tomaat van de aardbol zou zijn!

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 18 sep 2003 21:22

Onee, voelde je je niet onwijs gemeen toen hij zei dat je hem ook mocht houden!?!??! Vooral als iemand zo aardig tegen je is. Ik geloof dat ik op dat moment de roodste tomaat van de aardbol zou zijn!
Dan heb jij wel een geweten! :)

Catwoman
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Catwoman » 19 sep 2003 08:56

emperor schreef:
Tsja stiekem toch wel!

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 21 sep 2003 13:29

Catwoman schreef:
emperor schreef:
Tsja stiekem toch wel!
Maak je ook fietsen???? :D

LordOgre
Hoofdrol
Hoofdrol

Je hebt ze ook andersom helaas...

Bericht door LordOgre » 21 sep 2003 14:14

Ik wou dat mijn oude fietsenmaker zo goed was...

In het tijdperk van de florijnen (jaja beste mensen, weten jullie nog wat dat waren? die mooie munten enzo ;) ) toen moest ik mijn versnellingen van mijn mountainbike af laten stellen... of gratis of 2.50 zei hij, afhankelijk van hoeveel tijd het zou zijn...

Kom ik volgende dag terug, heeft die eikel mijn kabels vervangen voor roestvrijstale kabels (de fiets was te klein en ik wilde hem gewoon laten werken om naar de stad te kunnen fietsen!!, niet supergoed laten werken, hoefde er niet mee naar rusland te fietsen ofzo!!!)

Anyway, in die tijd was ik nog niet zo oud, en het werd 22.50... de smerige afzetter... als ik iets ouder en wijzer was geweest had ik gezegd, haal ze eraf of geef ze mee voor 2.50 (jaja een recht in NL!! als je het niet wilt, hoef je het niet te kopen uiteraard!! overal ter wereld een recht geloof ik zelfs ;) )

Catwoman
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Catwoman » 22 sep 2003 15:40

KoenZ schreef:
Catwoman schreef:
emperor schreef: Dan heb jij wel een geweten! :)
Tsja stiekem toch wel!
Jahoor breng ze maar langs, het is natuurlijk wel altijd een verassing "hoe" je hem terug krijgt. Maar dat houdt het juist spannend! :D

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 22 sep 2003 17:26

Catwoman schreef:
KoenZ schreef:
Catwoman schreef: Tsja stiekem toch wel!
Jahoor breng ze maar langs, het is natuurlijk wel altijd een verassing "hoe" je hem terug krijgt. Maar dat houdt het juist spannend! :D
Tis maar de vraag OF je hem terug krijgt :wink:

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 30 sep 2003 15:07

FuzzyWuzzy schreef:Tis maar de vraag OF je hem terug krijgt :wink:
Daarover gesproken:
Gestolen fiets na 24 jaar terug

Uitgegeven: 30 september 2003 13:43

AMSTERDAM/ENSCHEDE - Een vrouw kon dinsdag na 24 jaar eindelijk worden herenigd met haar gestolen fiets. De politie in Amsterdam overhandigde de tweewieler aan de oorspronkelijke eigenaar, nadat het rijwiel door stom toeval weer boven water was gekomen.

De vrouw deed in 1979 aangifte van diefstal van haar damesfiets die toen uit een kelder van een ziekenhuis in Enschede werd ontvreemd. De tweewieler was pas twee weken oud. Sindsdien heeft zij niets meer van haar fiets vernomen.

Pas geleden hield de politie een man aan die in de Amsterdamse binnenstad een rijwiel probeerde te stelen. De ooit ingegraveerde postcode leidde naar een adres in Enschede waar nog een familielid van de eigenaar bleek te wonen. De vrouw zelf woont al jaren in Duitsland, maar dinsdag reisde ze meteen naar de hoofdstad om haar gestolen tweewieler op te halen.

Het is onbekend hoeveel omzwervingen de fiets in de afgelopen 24 jaar heeft gemaakt en hoeveel eigenaren in bezit waren van het oerdegelijke exemplaar.

Bron: www.nu.nl

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 30 sep 2003 16:08

Goeie fiets, :T
en wat zal die vrouw blij zijn geweest,dat ze hem nu toch eindelijk weer kon ophalen! :D

Plaats reactie