Snelle film-vraag

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 10 jul 2007 10:52

Kyrill schreef:In het nummer Grace Kelly van Mika, hoor je op het einde: ''Humprey we're leaving
''

Ik heb zojuist op imdb gekeken bij de films van Grace Kelly, geen een met Humprey Bogart erin? Of waren ze een tijdje getrouwd met elkaar, of hadden ze een relatie met elkaar?
mysterie opgelost..

The music video for the song "Grace Kelly" was directed by Sophie Muller and starred Mika and Holly Muller. The video was filmed in early November 2006 and released in mid-January 2007. In the last scene, Muller said "Humphrey, we're leaving", to which Mika replied, "Ka-ching-ga." In the video, Sophie revealed that his name in the video was Humphrey Smith.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 10 jul 2007 16:24

Even op de nieuwe pagina:
Jusjuh schreef:Geen 'Interview'-recensie?

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 12 jul 2007 09:47

Vraagje: is Starship Troopers een parodie op Sfi-films? Zo ja, waarom, zo nee waarom niet?

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 12 jul 2007 10:00

Ik vind het meer een satire op de Amerikaanse politiek/samenleving. Nee, ik denk niet dat het primair een parodie is.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 12 jul 2007 17:06

Vraag: waarom is er (nog) geen recensie van Harry Potter 5? Lijkt me toch wel dat bij zo'n grote productie er een recensie zou zijn.

En ja, ik schaam me er voor, maar ik ben eigenlijk best benieuwd naar deze film dus ook naar de recensie.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 12 jul 2007 17:46

gollum36 schreef:Vraag: waarom is er (nog) geen recensie van Harry Potter 5? Lijkt me toch wel dat bij zo'n grote productie er een recensie zou zijn.
Alle recensenten doen de recensies naast hun "echte" werkzaamheden, of dat nu studie of werk is. Ik kan me voorstellen dat toevallig niemand van de recensenten tijd had om naar de persvoorstellingen (die altijd overdag zijn) te gaan.
gollum36 schreef:En ja, ik schaam me er voor, maar ik ben eigenlijk best benieuwd naar deze film dus ook naar de recensie.
Onzin om je daar voor te schamen.

Roi
Filmster
Filmster

Bericht door Roi » 15 jul 2007 14:05

Snappen mensen K-Pax niet of snap ik hem niet en is hij wel een allien :o ?

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 16 jul 2007 12:11

Roi schreef:Snappen mensen K-Pax niet of snap ik hem niet en is hij wel een allien :o ?
Ja en nee, of de film staat open voor interpretatie?

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 16 jul 2007 13:38

Roi schreef:Snappen mensen K-Pax niet of snap ik hem niet en is hij wel een allien :o ?
Ik heb altijd gedacht dat hij zelf geen alien was, maar "bezeten/overgenomen" door een "buitenaardse" entiteit.
Maar ja dat is mijn interpretatie.

Chrischzz
Filmster
Filmster

Bericht door Chrischzz » 16 jul 2007 14:22

AngelEyes schreef:Ik vind het meer een satire op de Amerikaanse politiek/samenleving. Nee, ik denk niet dat het primair een parodie is.
QFT.. Het is meer Verhoevens nuchtere kijk op et Amerikaanse offer je zelf op voor je land motto..

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 16 jul 2007 14:28

gollum36 schreef:Vraag: waarom is er (nog) geen recensie van Harry Potter 5? Lijkt me toch wel dat bij zo'n grote productie er een recensie zou zijn.

En ja, ik schaam me er voor, maar ik ben eigenlijk best benieuwd naar deze film dus ook naar de recensie.
Ik heb hem zondag in Groot-Brittannië gezien. Ik heb de boeken nooit gelezen, dus dat is even belangrijk om te weten. Ik ging met mijn zoon van 12 die wel de boeken heeft gelezen. Hij vond de film leuk, hoewel er dus erg veel veranderd en/of weggelaten is; toch kon hij er best van genieten. Ik zelf ben geen superfan van de serie (meer benieuwd naar de komende "Golden Compass" waar ik wél de boeken van heb gelezen), maar had eigenlijk dezelfde ervaring als bij alle Potter films vanaf deel 2 (deel 1 vond ik erg mooi omdat het toen nog nieuw was): hartstikke leuk om een keer te zien, visueel mooi gedaan. Snape en Voldemort prachtig geacteerd en de kids, ach, ik kon me er niet aan storen; laten we zeggen dat hun kwaliteiten in vergelijking tot de vorige films constant zijn.
Mooie climax, hoewel onderbroken tijdens mijn vertoning door iemand in de zaal die onwel werd en door ambulance afgevoerd werd, maar dat terzijde.
Mijn zoon vond mevrouw Umbridge niet overtuigend, want veel minder baddie dan in het boek.
Samengevat: voor mij leuk om te zien, maar kopen, ach, wellicht ooit, maar bepaald geen haast mee. Het blijft een mooi plaatjesboek, maar zonder emotionele diepgang van enig niveau, waardoor je niet echt met de 'helden' meeleeft, maar gewoon op afstand naar het, toegegeven prachtige, spektakel blijft kijken.
Meer woorden wil ik er eigenlijk niet aan kwijt, daarvoor is het te vluchtig allemaal.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 16 jul 2007 17:45

VoiceOver schreef:

Ik heb hem zondag in Groot-Brittannië gezien. Ik heb de boeken nooit gelezen, dus dat is even belangrijk om te weten. Ik ging met mijn zoon van 12 die wel de boeken heeft gelezen. Hij vond de film leuk, hoewel er dus erg veel veranderd en/of weggelaten is; toch kon hij er best van genieten. Ik zelf ben geen superfan van de serie (meer benieuwd naar de komende "Golden Compass" waar ik wél de boeken van heb gelezen), maar had eigenlijk dezelfde ervaring als bij alle Potter films vanaf deel 2 (deel 1 vond ik erg mooi omdat het toen nog nieuw was): hartstikke leuk om een keer te zien, visueel mooi gedaan. Snape en Voldemort prachtig geacteerd en de kids, ach, ik kon me er niet aan storen; laten we zeggen dat hun kwaliteiten in vergelijking tot de vorige films constant zijn.
Mooie climax, hoewel onderbroken tijdens mijn vertoning door iemand in de zaal die onwel werd en door ambulance afgevoerd werd, maar dat terzijde.
Mijn zoon vond mevrouw Umbridge niet overtuigend, want veel minder baddie dan in het boek.
Samengevat: voor mij leuk om te zien, maar kopen, ach, wellicht ooit, maar bepaald geen haast mee. Het blijft een mooi plaatjesboek, maar zonder emotionele diepgang van enig niveau, waardoor je niet echt met de 'helden' meeleeft, maar gewoon op afstand naar het, toegegeven prachtige, spektakel blijft kijken.
Meer woorden wil ik er eigenlijk niet aan kwijt, daarvoor is het te vluchtig allemaal.
Dat is inderdaad ook mijn ervaring, goedgemaakt spektakel, met niet zoveel hart. Toch houd ik wel van spektakel. Overigens hebben de boeken beduidend meer om het lijf.

Overigens ben ik ook erg benieuwd naar The Golden Compass, ik vond de boeken ijzersterk.

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 17 jul 2007 23:11

Ik ben op het moment in het bezit van de films Baisers volés en Domicile conjugal. Deze maken deel uit van Truffaut's 'Antoine Doinel-cyclus'. Ik kwam erachter dat na Les quatre cents coups Antoine Doinel ook verschijnt in de film Antoine and Colette. Mijn vraag was nu of het belangrijk is om die film eerst te kijken voordat ik aan die andere twee begin?

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 17 jul 2007 23:58

Ik weet niet meer helemaal hoe de verhaallijnen lopen, maar volgens mij is de short niet essentieel. Je ziet hoe Antoine Doinel uitgaat met een meisje en hoe zijn relatie tot haar ouders ligt. In principe staan alle delen, op de laatste* na, redelijk op zichzelf.
Domicile conjugal vond ik zelf wat onuitgewerkt, maar Baisers volés is behoorlijk goed. Veel kijkplezier. :)

*Het laatste (en veruit het slechtste) deel, L'Amour en fuite is een soort van halve compilatie van de vorige vier delen (ook dus van de short volgens mij), dus als je die nog gaat kijken is het verstandig de vorige delen te hebben gezien.

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 18 jul 2007 00:27

flightart schreef:Ik weet niet meer helemaal hoe de verhaallijnen lopen, maar volgens mij is de short niet essentieel. Je ziet hoe Antoine Doinel uitgaat met een meisje en hoe zijn relatie tot haar ouders ligt. In principe staan alle delen, op de laatste* na, redelijk op zichzelf.
Domicile conjugal vond ik zelf wat onuitgewerkt, maar Baisers volés is behoorlijk goed. Veel kijkplezier. :)

*Het laatste (en veruit het slechtste) deel, L'Amour en fuite is een soort van halve compilatie van de vorige vier delen (ook dus van de short volgens mij), dus als je die nog gaat kijken is het verstandig de vorige delen te hebben gezien.
Bedankt en die laatste zal ik daarna ook zeker kijken.

Plaats reactie