Snelle film-vraag

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 15 apr 2010 13:51

FRS lag ie.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 15 apr 2010 13:59

Dan ga ik maar even een aantal Frs af. :)

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 15 apr 2010 15:36

@ Axeclusive: Waar kan ik die Franse van Léon aankomen? Als dat via internet is, wordt dat nogal moeilijk aangezien je dan vaak een creditcard nodig hebt.

@ Pascal: The Fifth Element vond ik wel een goede film. Ik ben alleen benieuwd of iemand nog iets zinnigs heeft te melden over de andere films.

Aston misschien? Aangezien je zo enthousiast wordt. :)

Morrigun99
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Morrigun99 » 15 apr 2010 22:20

dannyB schreef:Ik ben alleen benieuwd of iemand nog iets zinnigs heeft te melden over de andere films.
Ik heb ze niet allemaal gezien, maar zo'n film als Nikita kenmerkt voor mij heel erg Bessons films: voor Franse maatstaven zijn ze over het algemeen wel succesvol, maar objectief gezien vind ik het geen bijzondere films. Leuk om een keer te zien, maar niet meer dan dat. Uitzonderingen (zoals Léon) daargelaten natuurlijk.

Wat mij betreft zou het dus de voorkeur hebben om beide films los te kopen (mits mogelijk), want Subway, Le Gran Blue en Nikita vond ik vrij matigjes.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 16 apr 2010 08:50

dannyB schreef:Ik wil al een tijdje Léon op dvd, maar die is vrij moeilijk verkrijgbaar. Nu kwam ik een box van Luc Besson tegen. Daarin zitten de volgende films:
-Léon
-The Fifth Element
-La Femme Nikita
-Le Grand Blue
-Atlantis
-Subway
-Le Dernier Combat

Nu ken ik alleen Léon en The Fifth Element. Kan iemand mij vertellen of de rest ook de moeite waard is? De box kost € 40,-
La Femme Nikita is een kenmerkend Besson-product en erg goed te genieten. Zijn eerste film Le Dernier Combat is een stuk minder bekend maar een waar apocalyptisch pareltje in zwart/wit met nauwelijks of geen dialoog. Dus vier van de zeven films in de box zijn sowieso de moeite waard.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 16 apr 2010 09:37

Ik kan voor 10 euro een kaartje krijgen voor het pac festival van pathe, wat gewoon eigenlijk inhoud 5 films op 1 dag.

Kan iemand mij vertellen of dit deze films de moeite zijn.

Yo, Tambien
Baaria
Ondine
The Ghost Writer
Soul Kitchen

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 16 apr 2010 09:44

The Ghost Writer vond ik een uitstekende Polanski-thriller. De parallel met Blair en de ontknoping zelf boeiden me minder, maar van de rest heb ik genoten.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 apr 2010 09:52

dannyB schreef:@ Axeclusive: Waar kan ik die Franse van Léon aankomen? Als dat via internet is, wordt dat nogal moeilijk aangezien je dan vaak een creditcard nodig hebt.

@ Pascal: The Fifth Element vond ik wel een goede film. Ik ben alleen benieuwd of iemand nog iets zinnigs heeft te melden over de andere films.

Aston misschien? Aangezien je zo enthousiast wordt. :)
Nou, ik moet je eerlijk bekennen dat ik ze nog niet gezien heb. Dus ik je weinig melden. Ik wil die films gewoon graag hebben een ok na aanraden van een vriend van mij. En mijn vader wilde graag de grand bleu hebben/zien.

Waarom wil je trouwens de Franse versie hebben van Léon?

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 16 apr 2010 09:54

Aston schreef:Waarom wil je trouwens de Franse versie hebben van Léon?
Omdat die ook gewoon Nederlandse subs heeft :)

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 16 apr 2010 09:57

dannyB schreef:@ Axeqlusive: Waar kan ik die Franse van Léon aankomen? Als dat via internet is, wordt dat nogal moeilijk aangezien je dan vaak een creditcard nodig hebt.
Nou je kan een PayPal account aanmaken zonder creditcard. En dan kom je er wel via E-Bay.

Mindere vind ik wel dat het niet de lange versie van de film is. Vind de uitdieping in de karakters juist zo goed daarbij, hoe controversieel ook.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 16 apr 2010 12:02

Ik niet, ik vond het de film zwakker maken en de gesuggereerde pedofiele relatie was ook bijzonder onprettig.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 06 jun 2010 12:59

Kan iemand mij vertellen of de director's cut van Battle Royale van toegevoegde waarde is (boven de bios-versie)?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 06 jun 2010 14:32

Is er een DC?! Zo dan ben ik ook benieuwd naar het antwoord op die vraag.

whoo4whoo
Bijrol
Bijrol

Bericht door whoo4whoo » 02 jul 2010 14:29

hee ik ga binnenkort op vakantie en ik wou graag een paar films meenemen. Dus misschien hebben jullie goeie tips :D voor mijn broertje van 5 en 8 het leifst leuke comedies en voor mijn vader en ik meer films zoals die hard

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 08 jul 2010 21:50

Goed, ik heb gisteren The Crazies zitten kijken... en iets blijft er in m'n hoofd zitten...

Op een gegeven moment zegt de hulpsheriff dat hij drie keer het leven van de sheriff heeft gered...
Ik kan me er twee voor de geest halen, maar die derde wil me maar niet te binnen schieten.

Spoiler
Hij red de sheriff bij het mortuarium

Spoiler
En hij schiet de zoon van de eerste 'crazy' neer in het huis van de sheriff

Wat nog meer? :o

Plaats reactie