Snelle film-vraag

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 26 jul 2007 16:45

dh schreef:
klinkt ook als stalker

http://www.imdb.com/title/tt0079944/
:-?

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 27 jul 2007 07:47

oT schreef:
dh schreef:
klinkt ook als stalker

http://www.imdb.com/title/tt0079944/
:-?
Eh ...nee, dat is 'em niet. De dingen die ik beschreef kloppen 100%, dus als dat niet in de film zit, is het 'em ook niet.
Ik denk dat het een B-film is en kan me niet herinneren dat er echt een bekend iemand in zat, maar zoals ik al zei, het is zo'n twintig jaar geleden dat ik hem zag.

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 27 jul 2007 16:22

VoiceOver schreef:Ik zoek al lang naar een SF/Horror film. Wat ik er van weet is het volgende: Hij moet ergens in de 80'er jaren gemaakt zijn en het gaat om een groep mensen die op een planeet een soort labyrint door moeten, waar een buitenaards ras allerlei valstrikken heeft geplaatst en het 'tien kleine negertjes' idee volgt al rap. Uiteindelijk blijkt, maar dat wordt alleen verteld op het einde geloof ik, dat het labyrinth een plek is voor de jongeren van het buitenaards ras die door het te overleven hun volwassenheid moeten bewijzen.
DVD naar keuze voor degene die het weet.
Als je een powerseach uitvoert op IMDb kom je uit op de titel "TRON" (1982), ik ken de film zelf niet, maar het blijkt wel een cultklassieker te zijn, en een van de eerste films waarin een computerspel een grote rol speelt.

De IMDb url: http://us.imdb.com/title/tt0084827/maindetails

Plotoutlines:
Computer Classic, one of the first computer generated movies. A hacker is split into molecules and is transported into a computer. In this computer a mean program called Master Control behaves like a dictator. The hacker, who programmed a number of features of the environment he got into, teams up with a book keeping program and his girl-friend and together they try to replace Master Control with Tron. Tron is an honest safety system. Written by Ivo Kroone {ab2693@triton.heao.hsa.nl}

Kevin Flynn is a former employee of the software corporation ENCOM, now running a arcade. Flynn has been trying to hack into ENCOM's mainframe computer to find evidence that ENCOM's senior executive Ed Dillinger stole four video games he created. But Dillinger's supercomputer "Master Control Program" foils Flynn's efforts and dictates and controls most of the computer systems. One night, Flynn's former girlfriend Lora and her boyfriend, ace computer programmer Alan Bradley helps Flynn break into ENCOM to shut down the MCP with Alan's security program "TRON". But MCP uses Lora's matter transmission program and converts Flynn into data and sends him into the computer. Flynn finds himself in a electronic world ruled by the MCP and his evil chief henchman Sark, where computer programs are the alter-egos of their creators and are forced to compete in gladiatorial games. With help from Tron, a heroic and fearless security program and his lover, Yori, Flynn sets out destroy the MCP and help Tron liberate the system from the MCP's control, by destroying the MCP is Flynn's only way of returning to the real world. Written by Daniel Williamson

Tron is a high tech version of the Life of Christ. Inside the computer belief in the users is waning. The Master Control Program and his agent Sark are subjugating all programs to do their wishes instead of those of the users. Flynn, a user who wrote many of the programs, is incarnated into the computer where he meets TRON whose mission is to shut down the MCP. Written by Michael Draves {draves@gale.com}

Hacker/arcade owner Kevin Flynn is desperate to prove that the hottest videogames from ENCOM were stolen from him by a former co-worker, who is now a senior executive there. Flynn's efforts, however, are made fruitless by ENCOM's "Big Brother," the megalomaniacal Master Control Program. One night, the MCP catches Flynn in an attempted hack and pulls him into the virtual world. Flynn finds that the MCP is making life in the virtual world just as, if not more, miserable as in the real world. Flynn's only hope is to find TRON, a heroic independent system security program, and help him destroy the MCP to bring order to both worlds. Written by The Fox
Ik moet zeggen dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat je het over deze film hebt, maar het zou misschien kunnen helpen.

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 27 jul 2007 16:45

KoenZ schreef:Ik moet zeggen dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat je het over deze film hebt, maar het zou misschien kunnen helpen.
Inderdaad, zeer onwaarschijnlijk. :D
Tron is uiteraard al lang een pareltje in mijn collectie als dat ene moment in de geschiedenis van de muis, dat ie ballen had.
Hee, in ieder geval bedankt voor de moeite! :)

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 27 jul 2007 16:49

VoiceOver schreef:
KoenZ schreef:Ik moet zeggen dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat je het over deze film hebt, maar het zou misschien kunnen helpen.
Inderdaad, zeer onwaarschijnlijk. :D
Tron is uiteraard al lang een pareltje in mijn collectie als dat ene moment in de geschiedenis van de muis, dat ie ballen had.
Hee, in ieder geval bedankt voor de moeite! :)
Ik heb naderhand nog wat door gezocht, en ik kom echt een kwak B-films tegen, daar wordt je akelig van. Misschien moet je zelf eens Power-Searchen en creatief zijn met keywords als "Alien", "Game" of "Planet". Wie weet komt daar ineens je film voorbij...

jult
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door jult » 27 jul 2007 17:32

VoiceOver schreef:De dingen die ik beschreef kloppen 100%, dus als dat niet in de film zit, is het 'em ook niet.
Ik denk dat het een B-film is en kan me niet herinneren dat er echt een bekend iemand in zat, maar zoals ik al zei, het is zo'n twintig jaar geleden dat ik hem zag.
Het klinkt als iets wat ik ook gezien heb. Is het niet toevallig:
http://www.imdb.com/title/tt0086346/
Al denk ik dat je Michael Ironside dan wel had onthouden.

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 27 jul 2007 20:05

Ah!
Ik geloof dat ik hem gevonden heb: Galaxy of Terror!
Gelukkig nog tweede hands kunnen bestellen.

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 28 jul 2007 10:22

Rovo schreef:Ik vroeg me af hoe het nu precies zit met die Dr. Mabuse films van Fritz Lang. Houden die verband met elkaar en is het bedoeld als serie of zijn het gewoon op zichzelf staande verhalen? En is het aan te raden om de films ook te kijken op volgorde waarin ze zijn gemaakt of maakt dat niet veel uit?
Iemand die het weet?

Swampman
Filmster
Filmster

Bericht door Swampman » 28 jul 2007 10:33

Misschien dat dit je iets verder helpt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dr._Mabuse

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 28 jul 2007 12:51

VoiceOver schreef:Ah!
Ik geloof dat ik hem gevonden heb: Galaxy of Terror!
Gelukkig nog tweede hands kunnen bestellen.
:D, dat was dus een van die vele films waar ik ook de synopsis van gelezen heb, fijn dat je hem gevonden hebt!

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 28 jul 2007 12:53

Swampman schreef:Misschien dat dit je iets verder helpt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dr._Mabuse
Voor een deel wel ja. :)
Alleen er staat dat in Testament de gebeurtenissen uit Der Spieler deels worden uitgelegd zodat je wel op de hoogte bent van de eerdere gebeurtenissen. Maar wordt er niet te veel verteld zodat Der Spieler eigenlijk het kijken niet meer waard is?

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 28 jul 2007 13:45

Rovo schreef:
Rovo schreef:Ik vroeg me af hoe het nu precies zit met die Dr. Mabuse films van Fritz Lang. Houden die verband met elkaar en is het bedoeld als serie of zijn het gewoon op zichzelf staande verhalen? En is het aan te raden om de films ook te kijken op volgorde waarin ze zijn gemaakt of maakt dat niet veel uit?
Iemand die het weet?
Dat is ook dé vraag die me voorlopig tegengehouden heeft om die Lang-box met M, Das Testament en Die 1000 Augen te kopen. Mij lijkt het niet zo goed te doen om Der Spieler niet eerst te kijken, maar ik zou ook wel eens een ervaringsdeskundige willen horen.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 28 jul 2007 15:36

En de vraag die er voor zorgt dat de Dr. Mabusesen bij mij maar blijven liggen... Heb een andere Lang box, met o.a. Der Spieler en Das Testament. Ook ik wil eigenlijk eerst Der Spieler zien, maar 4 uur stomme film is niet iets wat je even tussendoor doet.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 30 jul 2007 22:59

Ik zoek een filmhuis film, die binnenkort gaat draaien en het misschien al doet. Het gaat over een man die is geboren met het locked in syndroom. De acteur die hem speelt lijkt een klein beetje op Dexter Fletcher. Alleen wat ouder en Frans. Ik weet wel dat er een heleboel bekende filmhuis Franse Sterren in spelen. Alleen omdat ik zelden een Franse film zie, zeggen al die namen mij niks waardoor ik het vergeten ben. De titel was iets met Papillon.

Doe geen moeite heb hem al gevonden http://www.imdb.com/title/tt0401383/

Ik ga binnenkort mijn filmhuis bellen om te vragen wanneer hij gaat draaien 8) :T

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 30 jul 2007 23:24

Kyrill schreef:Ik zoek een filmhuis film, die binnenkort gaat draaien en het misschien al doet. Het gaat over een man die is geboren met het locked in syndroom. De acteur die hem speelt lijkt een klein beetje op Dexter Fletcher. Alleen wat ouder en Frans. Ik weet wel dat er een heleboel bekende filmhuis Franse Sterren in spelen. Alleen omdat ik zelden een Franse film zie, zeggen al die namen mij niks waardoor ik het vergeten ben. De titel was iets met Papillon.

Doe geen moeite heb hem al gevonden http://www.imdb.com/title/tt0401383/

Ik ga binnenkort mijn filmhuis bellen om te vragen wanneer hij gaat draaien 8) :T
Hij kreeg volgens mij pas het Locked-In syndroom na een hartaanval. In ieder geval lijkt het me ook een geweldige film.

Plaats reactie