Snelle film-vraag

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 17 jan 2011 00:34

rachel schreef:Sowieso zou het voor mijn onderzoek handig zijn als ik ergens iets kan vinden over de gemiddelde lengte van shots voor alle (of in elk geval een aantal) films, maar ik heb nog niets kunnen vinden. Weet iemand van jullie zoiets te vinden?
Van sommige films staat dit vermeld in de triviasectie op IMDb. Bijvoorbeeld bij Armageddon.

Deniro
Filmster
Filmster

Re: Snelle film-vraag

Bericht door Deniro » 29 jan 2011 19:22

Ik weet niet of dit de geschikte plaats is om het te vragen, maar ik vroeg me af wie weet wat de naam is van de soundtrack die je in dit filmpje hoort. Ik zit de hele tijd te zoeken op Google, maar het goeie kan ik niet vinden. En het is best mooie muziek. Vind ik.
Wie weet het?
Alvast bedankt.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 29 jan 2011 19:27

Hollow Talk-Choir of Young Believers. Dit staat gewoon op youtube bij de eerste pagina van reacties op de trailer. :P

Deniro
Filmster
Filmster

Bericht door Deniro » 29 jan 2011 19:43

Rem schreef:Hollow Talk-Choir of Young Believers. Dit staat gewoon op youtube bij de eerste pagina van reacties op de trailer. :P
Oh..... ik heb niets gevraagd :oops:

Maar bedankt.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 31 jan 2011 15:40

Gister heb ik de Bond-film Live and let Die gekeken en er viel me wat op aan de DVD hoes. Eén van de foto's op de achterzijde lijkt daar namelijk helemaal niet te horen. De foto rechts bovenin (met een prachtige dame) is namelijk vele malen scherper dan de andere foto's op de hoes. En volgens mij is de dame op de foto niet Solitaire... Is iemand anders dat ook opgevallen of is het toch een foto van Solitaire? Als ik er aan denk dan zal ik er vanavond een foto van maken...

Oh, het gaat om de DVD, waarbij je 007 op de ruggen krijgt bij de hele collectie. :)

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 31 jan 2011 17:01

De AD collectie of de dure collectie?

Ik ben af en toe een ongelofelijke vlerk :)

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 01 feb 2011 08:21

timdekw schreef:De AD collectie of de dure collectie?
Die een paar jaar geleden (en misschien wel nog steeds) in een blik zat:

Afbeelding

Het gaat om deze cover:

Afbeelding

Het gaat om de dame rechts bovenin. Die foto hoort er niet bij, geloof ik... Die is in ieder geval te scherp in vergelijking met de rest...

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 01 feb 2011 09:02

Ik zie wat je bedoelt. Ik zal van de week eens kijken of ik dezelfde plaatjes op mijn kartonnen hoesjes heb staan.

patrick_h
Filmster
Filmster

Bericht door patrick_h » 15 feb 2011 09:49

rachel schreef:Sowieso zou het voor mijn onderzoek handig zijn als ik ergens iets kan vinden over de gemiddelde lengte van shots voor alle (of in elk geval een aantal) films, maar ik heb nog niets kunnen vinden. Weet iemand van jullie zoiets te vinden?
http://www.cinemetrics.lv/

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 27 feb 2011 03:28

Rich Art schreef: Het gaat om de dame rechts bovenin. Die foto hoort er niet bij, geloof ik... Die is in ieder geval te scherp in vergelijking met de rest...
Op deze cover staat ie ook:
http://covers.box.sk/newsimg/dvdmov/max ... -cover.jpg

Waarschijnlijk is het een gewone foto van Jane Seymour, alhoewel ik haar daar nou ook niet echt op vind lijken.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 28 feb 2011 09:55

Een promofoto... Mmm.. Dat is natuurlijk wel waarschijnlijker, maar dan nog. De andere foto's zijn volgens mij ook promofoto's, maar dan wel weer een stuk waziger.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 07 mar 2011 14:24

@Kurz (tenzij nog iemand hier 'em al gezien heeft)

Mistérios de Lisboa draait in Brussel ook in de 4,5u - versie. Zou 'em wel kunnen gaan zien, maar ik heb er niet zo verschrikkelijk veel zin in. Kan ik m'n geweten sussen met de gedachte dat de 6-uren serie-versie op een schijfje allicht interessanter gaat zijn?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 mar 2011 14:31

Tja, aan de ene kant is de film erg mooi gemaakt en dat komt beter tot zijn recht in de bios, aan de andere kant hoe meer hoe beter in dit geval (zes uur dus). :D Ik heb zelf de 4,5 uur versie niet gezien, en ik kan niet exact oordelen welke versie beter is. Ik weet wel dat als de 4,5 u versie nog naar NL komt, ik er zeker nog eens voor ga. :)

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 10 mar 2011 16:52

Colonel_Kurz schreef:Ik weet wel dat als de 4,5 u versie nog naar NL komt, ik er zeker nog eens voor ga. :)
En hij komt nog in de Nederlandse bioscopen. Vandaag bekend gemaakt.
In samenwerking met Contact Film heeft EYE tijdens het filmfestival van Berlijn de nieuwste film van de Hongaarse filmmaker Béla Tarr verworven voor de distributiecollectie. The Turin Horse (2011), een tweeënhalf uur durende vertelling, kreeg een Zilveren Beer (Grote Juryprijs) uitgereikt en won tevens de Fipresci-prijs van de internationale filmkritiek. Ook Mysteries of Lisbon (2010), de nieuwste speelfilm van de Chileense regisseur Raoul Ruiz, is aan de distributiecollectie toegevoegd, evenals Gianfranco Rosi’s documentaire El Sicario, Room 164 (2010). De aankopen vormen een belangrijke aanvulling op de EYE-collectie, die de ontwikkelingen in de filmcultuur op de voet volgt. EYE volgt al langer het werk van de internationaal gelauwerde regisseurs Béla Tarr (1955) en Raoul Ruiz (1941), wier werk met regelmaat te zien is geweest in Nederland. Beide filmers staan bekend om hun liefde voor de lange vertelling, waarin zowel de fascinatie voor de historie (Ruiz) als de uiterste mogelijkheden van de filmtaal (Tarr) doorklinkt. Ook de in Eritrea geboren regisseur Gianfranco Rosi (1964) schrikt niet terug voor extremen: in El Sicario, Room 164 (2010) laat hij een Mexicaanse huurmoordenaar in dienst van een drugsbaron bijna anderhalf uur lang praten over zijn gruwelijke beroep. Mysteries of Lisbon is vanaf mei 2011 te zien in de filmhuizen; The Turin Horse en El Sicario, Room 164 worden najaar 2011 uitgebracht door EYE.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 mar 2011 17:15

Ja, zoiets had ik ook al gehoord. Mijn bron zei zelfs dat de 4,5 uur versie in de filmhuizen gaat draaien, terwijl de zes uur durende versie zelfs nog een keer in het Filmmuseum komt.

Plaats reactie