Snelle film-vraag
Re: Snelle film-vraag
Ik hoop dat je het zelf nog begrijpt.
In de tijd dat je je afvraagt welke taal er wordt gesproken had je die film al één keer helemaal kunnen kijken om te luisteren welke taal het is 

- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Zorgen dat je de auteursrechten hebt?
En zelfs dat is soms geen garantie...

De beste manier om er voor te zorgen dat ze het niet verwijderen is het niet plaatsten. 

Ik weet in ieder geval dat het bij het 'lenen' van muziek belangrijk is dat het onder de dertig seconden blijft. Dan ontwijk je het meestal wel. Misschien is dat bij een filmpje weer anders hoor. 

Er bestaat zoiets als citaatrecht, maar volgens mij (maar ik kan er naast zitten) gaat dat op voor rond de 10 seconden van een nummer of zo. Daarnaast kun je enige copyrightregels ook 'ontduiken' als je het gooit op het recht op 'faire use', daar kun je gebruik van maken als je maaksel bv. educatief van aard is of als het gaat om een recensie. Zo komen lui als die van Cracked er mee weg. Maar fair use moet wel vallen binnen wat 'redelijk' is, dus je moet niet signifikant méér gebruiken dan wat nodig is om een punt te maken. Maar zoals Kurz al zij, hoewel je die rechten hebt haalt youtube het na een klacht dikwijls weg ook als jij duidelijk in je recht staat en de 'aanklager' gewoon ongelijk heeft. Men gaat er vaak vanuit dat je het toch niet tot een rechtzaak gaat laten komen.
Er bestaat overigens ook zoiets als copyright-loze muziek, speciaal gemaakt zodat iedereen het mag gebruiken en er is muziek waarvan de rechten inmiddels zijn verlópen en er is muziek waarvan de copyright nooit juridisch goed is geregeld. Maar dat moet je dan wel maar net allemaal weten.
Er bestaat overigens ook zoiets als copyright-loze muziek, speciaal gemaakt zodat iedereen het mag gebruiken en er is muziek waarvan de rechten inmiddels zijn verlópen en er is muziek waarvan de copyright nooit juridisch goed is geregeld. Maar dat moet je dan wel maar net allemaal weten.
- WizardOfOss
- Walk of Fame
- Contacteer:
Heb momenteel ook een gevalletje auteursrecht-schending op Youtube: tijdens het sneeuwfestival van Asahikawa een filmpje gemaakt van de Ultraman-show (3D projection mapping, live action + vuurwerk), binnen 5 minuten 4 claims en als gevolg daarvan wereldwijd geblokkeerd. Plus het "dreigement" dat als ik binnen een maand nog een claim krijg ik een "slechte reputatie" krijg wat ook wat gevolgen voor je account heeft. Vervelend genoeg zijn de claims gebaseerd op enkele korte fragmenten (o.a. een reclamefilmpje voorafgaand aan de show) die ik er net zo graag uit zou knippen, maar dan ga je toch even geen risico's nemen 

- WizardOfOss
- Walk of Fame
- Contacteer:
Dat ga ik ook zeker doen, maar dan wel pas over een maand. Geen risico...
- Touchwood
- Walk of Fame
24 volgens het script op imsdb:
"MARTHA, sets a table for eight. Martha is beautiful but appears run down.
She is 24 years old but her weathered face makes her look older. A bell rings off screen."
"MARTHA, sets a table for eight. Martha is beautiful but appears run down.
She is 24 years old but her weathered face makes her look older. A bell rings off screen."
-
- Figurant
Uit welke film of trailer komt deze zin ?
Hallo allemaal,
Wie weet uit welke film of trailer komt onderstaande zin ?
When it begins, you will see, you will know the secrets he knows, a ordinary guy with extraordinary powers and the will to use them.
Alvast bedankt !!

Wie weet uit welke film of trailer komt onderstaande zin ?
When it begins, you will see, you will know the secrets he knows, a ordinary guy with extraordinary powers and the will to use them.
Alvast bedankt !!

-
- Figurant
The Bourne Legacy
Weet iemand van de serie van The Bourne Legacy (2012) hoeveel delen hier totaal van zijn en de namen hoe ze heten?
Wij hebben onlangs alleen The Bourne Legacy gezien, erg spannend, maar zagen later, helaas niet opgenomen dat er meerdere films van zijn.
We willen nu de films nogmaals kopen of wat dan ook maar wil wel natuurlijk
de titels hiervan weten.
Reacties zijn natuurlijk erg welkom
!!!
Wij hebben onlangs alleen The Bourne Legacy gezien, erg spannend, maar zagen later, helaas niet opgenomen dat er meerdere films van zijn.
We willen nu de films nogmaals kopen of wat dan ook maar wil wel natuurlijk

Reacties zijn natuurlijk erg welkom

- patrob
- Walk of Fame
- Contacteer:
Re: The Bourne Legacy
Niet zo heel moeilijk te achterhalen, maar succes hiermee:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bourne_(film_series)
https://en.wikipedia.org/wiki/Bourne_(film_series)
Toch wonderbaarlijk dat er nog mensen zijn die anno 2015 nog niet weten hoe Google werkt
.

- Duikboot
- Regisseur
- Contacteer:
Misschien iets om te Googlen?