Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 16 dec 2004 12:42

Summy schreef:
omdat ik die scene wil gebruiken in een project voor school :)
Waarom kan je dan niet één van de scenes uit die andere genoemde films gebruiken?

Summy
Bijrol
Bijrol

Bericht door Summy » 16 dec 2004 15:31

omdat die niet hebben wat ik wil :wink:

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 16 dec 2004 15:54

Summy schreef:omdat die niet hebben wat ik wil :wink:
Dan moet je ons helaas toch meer informatie geven.
Wat is er zo speciaal aan die scene wat de andere soortgelijke scenes niet hebben?
Waar speelde het zich af?
Wat voor persoon hield de wapen vast?

Filmwolfje
Filmster
Filmster

Bericht door Filmwolfje » 17 dec 2004 15:15

Hmm... ik ooit (10 jaar geleden of zoiets) eens een horrorfilm opgenomen en ik was vergeten de band terug te spoelen en daardoor kon ik alleen maar het eerste half uur maar zien... ontzettend irritant, want hij begon veelbelovend...

Het is zo lang geleden dat ik verhaal niet exact kan herinneren, maar er vind een soort dreiging van demonische krachten of zoiets en de mensen in die film werden daarvoor gewaarschuwd (en dan alleen als ze sliepen) door mensen uit de toekomst... die boodschap werd in de film steeds weer afgekapt omdat ze wakker werden en weer herhaald als ze weer gingen slapen en de boodschap werd telkens weer steeds langer... de boodschap luidde zoiets als: "This is the year 1999... we find ways to communicate with you.... this is not a dream, I repeat, this is not a dream..." of zoiets.... Op de cd 'Endtroducing...' van DJ Shadow zijn ook die geluidsfragmenten er in gemixt.... dus... van welke horrorfilm istie?

O ja... er was ook iets met spiegels.... die werden gebruikt als poorten naar de hel.... maar ik weet het niet zeker meer...

Anyway, ik hoop dat jullie hier mee iets kunnen en als je'm weet: alvast bedankt... :)

cherry blossem
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door cherry blossem » 17 dec 2004 15:25

Hallo, wie kan mij helpen met het volgende;
Ergens midden jaren 80 heb ik op TV een film gezien die ging over een meisje wat viel in een champignonnengat, op een kwekerij voor champignons ofziets.
Zover ik me kan herinneren ging het over dat meisje wat gered moest worden.

Mijn zus en ik hebben het nog wel eens over die film.
Maakte toendertijd veel indruk op ons.

De film, het kan zijn in delen, werd uitgezonden bij het programma villa achterwerk op de vpro. Maar weet ik niet zeker meer.
Wat ik dus niet meer weet of de film engels of scandinavisch of anders gesproken is.

Ik heb al op de impb site (ofzoiets) gezcht, maar daar kom ik niet veel wijs uit.

Dus wie kan me helpen aan de titel, of de film op video danwel dvd uitgebracht is.

Is er uberhaupt iemand die weet welke film ik bedoel?

Groetjes leonie
(cherry blossem)

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 17 dec 2004 20:19

Filmwolfje schreef:Hmm... ik ooit (10 jaar geleden of zoiets) eens een horrorfilm opgenomen en ik was vergeten de band terug te spoelen en daardoor kon ik alleen maar het eerste half uur maar zien... ontzettend irritant, want hij begon veelbelovend...

Het is zo lang geleden dat ik verhaal niet exact kan herinneren, maar er vind een soort dreiging van demonische krachten of zoiets en de mensen in die film werden daarvoor gewaarschuwd (en dan alleen als ze sliepen) door mensen uit de toekomst... die boodschap werd in de film steeds weer afgekapt omdat ze wakker werden en weer herhaald als ze weer gingen slapen en de boodschap werd telkens weer steeds langer... de boodschap luidde zoiets als: "This is the year 1999... we find ways to communicate with you.... this is not a dream, I repeat, this is not a dream..." of zoiets.... Op de cd 'Endtroducing...' van DJ Shadow zijn ook die geluidsfragmenten er in gemixt.... dus... van welke horrorfilm istie?

O ja... er was ook iets met spiegels.... die werden gebruikt als poorten naar de hel.... maar ik weet het niet zeker meer...

Anyway, ik hoop dat jullie hier mee iets kunnen en als je'm weet: alvast bedankt... :)
http://www.imdb.com/title/tt0093777/

Toevallig ben ik een dusdanig grote DJ Shadow fan dat ik een zeer groot aantal van zijn samplebronnen bij elkaar heb.

Summy
Bijrol
Bijrol

Bericht door Summy » 17 dec 2004 21:46

FuzzyWuzzy schreef:
Wat is er zo speciaal aan die scene wat de andere soortgelijke scenes niet hebben?
Het enige wat het moet hebben dat je recht in de loop kijkt (dus niet er over heen, er onderdoor) verder de achtergrond wazig is en dat er wordt geschoten (zonder een ala matrix effect) :)

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 17 dec 2004 22:56

Ik zit een tijdje met een film in mijn hoofd...

hm...

ik kan me weinig herinneren.

het ging over een klein dorpje (ik denk een amish volkje)... waarin er een kind ziek werd (misschien meerdere). Er was een groepje heidenen/heksen, die volgens mij gatherings in een bos hielden. Die kregen daar volgens mij de schuld van. Er zaten rechtzaken in de film, en uiteindelijk werden enkelen opgehangen.

Misschien dat ik meerdere dingen door elkaar haal, maar zo is mijn beeld van deze film.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik zit er echt mee :( Ik krijg het maar niet uit mn hoofd.

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 17 dec 2004 23:35

Lumière schreef:Ik zit een tijdje met een film in mijn hoofd...

hm...

het ging over een klein dorpje (ik denk een amish volkje)... waarin er een kind ziek werd (misschien meerdere). Er was een groepje heidenen/heksen, die volgens mij gatherings in een bos hielden. Die kregen daar volgens mij de schuld van. Er zaten rechtzaken in de film, en uiteindelijk werden enkelen opgehangen.

Misschien dat ik meerdere dingen door elkaar haal, maar zo is mijn beeld van deze film.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik zit er echt mee :( Ik krijg het maar niet uit mn hoofd.
Dat klinkt toch wel erg als de heksenvervolging in Salem uit 1692 (vandaar de rare klederdracht die jij voor Amish houdt). Daar zullen vast wel meerdere films over gemaakt zijn.

dreamer elf
Bijrol
Bijrol

Bericht door dreamer elf » 18 dec 2004 00:37

Hmm de film die ik zoek daar weet ik eigenlijk nog maar heel weinig van het enige wat me bijgebleven is dat het gaat om een meisje die heel ziek is en haar troost is een doodshoofd.....

Het beeld wat ik nog voor me zie is dat ik haar in een bos zie zitten tegen een boom aan helemaal in elkaar gedoken met het doodshoofd in haar handen.

Wie weet welke film dit is is echt super knap.

Ik denk dat ik een jaar of 11 was...misschien wel jonger.....ik ben nu 28 dus dat is dan 17 jaar geleden.

Ik was met mijn ouders bij mijn opa en oma en mocht de film niet verder zien maar dit stukje is me altijd bijgebleven en het gevoel wat ik daarbij had. Het trok me aan het interesseerde me.

Als iemand het weet 1000 maal _O_

Liefs a dreamer

mr Petit
Bijrol
Bijrol

Bericht door mr Petit » 18 dec 2004 01:09

de film waar ik naar op zoek ben heeft het volgende verhaal / plot:

een of andere jongen/man die lichtelijk verstandelijk gehandicapt is, is ontzettend handig met apparaatjes en gek van radiografisch bestuurbare auto'tjes. Hij woont nog bij z'n moeder.

Z'n moeder krijgt een nieuwe vriend (van bedenkelijke komaf), en die bedenkt een plan om een bank te overvallen door middel van radiografisch bestuurbare prullebakken (die ze in de bank plaatsen; onopgemerkt). De jongen moet die dingen bouwen.
In 1 van die prullebakken hebben ze zelfs een pistool ingebouwd (ook op afstand bedienbaar) :D

Ik denk dat het minstens 10 jaar geleden is dat ik 'm op tv heb gezien, het kan dus een tv film zijn. Ik denk dat de film engels of australisch is.

Weet iemande welke film ik bedoel?

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 18 dec 2004 02:27

Mister Pink schreef:
Lumière schreef:Ik zit een tijdje met een film in mijn hoofd...

hm...

Dat klinkt toch wel erg als de heksenvervolging in Salem uit 1692 (vandaar de rare klederdracht die jij voor Amish houdt). Daar zullen vast wel meerdere films over gemaakt zijn.
hm... volgens mij wat het een vrij bekende film.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 18 dec 2004 02:32

Gevonden.
http://www.imdb.com/title/tt0115988/
The Crucible (1996) :)

Filmwolfje
Filmster
Filmster

Bericht door Filmwolfje » 18 dec 2004 11:53

Mister Pink schreef:
http://www.imdb.com/title/tt0093777/

Toevallig ben ik een dusdanig grote DJ Shadow fan dat ik een zeer groot aantal van zijn samplebronnen bij elkaar heb.
Ah geweldig _O_ , hmmm... ik denk dat deze film pas geleden op TV was.... als ik had geweten dat het die film was, had ik'm gekeken... damn...

DJ Shadow is idd ontzettend goed :D ... ik heb alleen zijn debuut cd en ik moest maar eens naar zijn andere cd's luisteren... :Y

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 20 dec 2004 10:19

Summy schreef:
FuzzyWuzzy schreef:
Het enige wat het moet hebben dat je recht in de loop kijkt (dus niet er over heen, er onderdoor) verder de achtergrond wazig is en dat er wordt geschoten (zonder een ala matrix effect) :)
Dat zijn er toch wel een hoop die IN de loop kijken.
De opening van enkele James Bond films bv.
Maar de scene van Dobermann vind ik toch wel de beste.
Zie mijn vorige post voor link naar die film.

Plaats reactie