Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Webjoker
Filmster
Filmster

Bericht door Webjoker » 26 okt 2005 16:19

garco schreef:Hallo,

Ik heb een vriend beloofd wat uit te zoeken, maar het lukt niet echt.
Wie kan me helpen. (Zie onder, dit is wat hij zich nog van de film kan herinneren):

Hoofdrol is een vrouw die blind is, of bijna blind, want soms laat de
camera zien wat zij ziet, en dat is bitter weinig. Ik kan me een scene
herinneren waarin ze in een hotel of iets dergelijk is in een zonnig oord
en het hotel heeft een zwembad. Er komen wat moorden in voor. Ik kan me twee lijken herinneren. Allebei onder water vastgeketend. De een aan een trapje van een zwembad, waardoor de stakker verdrinkt. En de ander aan iets zwaars op de bodem van de zee. Er wordt dus ook in gedoken volgens mij, maar dat weet ik niet zeker. Er is nog iets met een aanval van vogels die dacht ik op de ogen pikken. En een verminkte man in een hutje op een eilandje (weet ik niet zeker, maar in elk geval aan het strand). En ik zag hem als kind, dus zal uit de jaren 70 of 80 zijn. Op TV gezien. De taal is waarschijnlijk Engels.
Is dat niet The Birds van Alfred Hitchcock? Link: IMDB. Heb de film niet gezien maar er komen in ieder geval aanvallende vogels in voor.

De film Manhattan Baby (Link: IMDB) komt ook vaak boven tijdens mijn zoektocht. Maar denk dat het geen van beiden is. Dit is een film die je alleen kan vinden als je hem gezien hebt denk ik.

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 26 okt 2005 16:26

Darko schreef:Ik zoek een film voor iemand uit mijn klas, ze gaf me de volgende beschrijving:

De film speelt zich af tijdens de 2e wereldoorlog. 2 Vriendinnen worden meegenomen naar een kamp, 1 van hen is ziek en draagt een hoofddoek. Je ziet dan hoe ze meegenomen worden en hoe het hun vergaat in het kamp. Dan komen de duitsers naar het kamp en nemen de zieken mee, de gezonde vriendin zegt dan tegen de zieke vriendin dat ze niks moet zeggen en dan doet ze haar hoofddoek op en gaat ze hoesten. Zij wordt dan ook meegenomen en vergast. Ze zegt nog wel tegen die vriendin dat ze elkaar terug zullen zien. Dan komt na de oorlog het zieke meisje vrij, ze krijgt nog een "gelukkig" leven etc. etc. en een nichtje. Dat nichtje krijgt een droom en droomde dat ze het gezonde meisje uit het kamp was ( zoiets? ) en dus weet het zieke meisje dat ze er "nog is".

Kan iemand mij vertellen over welke film dit gaat, alvast bedankt!
( Even op de nieuwe pagina, het heeft namelijk een beetje haast en straks zien mensen het over het hoofd :wink: )

onzehans
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door onzehans » 26 okt 2005 16:38

Webjoker schreef:
garco schreef:Hallo,

Ik heb een vriend beloofd wat uit te zoeken, maar het lukt niet echt.
Wie kan me helpen. (Zie onder, dit is wat hij zich nog van de film kan herinneren):

Hoofdrol is een vrouw die blind is, of bijna blind, want soms laat de
camera zien wat zij ziet, en dat is bitter weinig. Ik kan me een scene
herinneren waarin ze in een hotel of iets dergelijk is in een zonnig oord
en het hotel heeft een zwembad. Er komen wat moorden in voor. Ik kan me twee lijken herinneren. Allebei onder water vastgeketend. De een aan een trapje van een zwembad, waardoor de stakker verdrinkt. En de ander aan iets zwaars op de bodem van de zee. Er wordt dus ook in gedoken volgens mij, maar dat weet ik niet zeker. Er is nog iets met een aanval van vogels die dacht ik op de ogen pikken. En een verminkte man in een hutje op een eilandje (weet ik niet zeker, maar in elk geval aan het strand). En ik zag hem als kind, dus zal uit de jaren 70 of 80 zijn. Op TV gezien. De taal is waarschijnlijk Engels.
Is dat niet The Birds van Alfred Hitchcock? Link: IMDB. Heb de film niet gezien maar er komen in ieder geval aanvallende vogels in voor.

De film Manhattan Baby (Link: IMDB) komt ook vaak boven tijdens mijn zoektocht. Maar denk dat het geen van beiden is. Dit is een film die je alleen kan vinden als je hem gezien hebt denk ik.
:N Wild Guesses!

Darko
Regisseur
Regisseur

Bericht door Darko » 26 okt 2005 20:11

Hmm die film die ik zoek is volgens mij erg onbekend heb er net een uur samen met een vriend naar lopen zoeken maar kon niks vinden. Dus probeer niet te zoeken ofzo.. :wink:

Nu maar hopen dat iemand hem toevallig heeft gezien dus

Qaizer
Bijrol
Bijrol

Bericht door Qaizer » 26 okt 2005 20:22

Ik dacht meteen aan Jennifer Eight met Uma thurman en Andy Garcia, maar die is begin jaren negentig denk ik...verder wellicht Children of a Lesser God

mercapto
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door mercapto » 26 okt 2005 20:52

klinkt nogal Bond :P Thunderball!

blind, duiken, eiland, :P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 26 okt 2005 21:19

mercapto schreef:klinkt nogal Bond :P Thunderball!

blind, duiken, eiland, :P
Die heb ik recentelijk nog gezien, en dat kan 'm echt niet zijn.

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 26 okt 2005 22:20

Qaizer schreef:Ik dacht meteen aan Jennifer Eight met Uma thurman en Andy Garcia, maar die is begin jaren negentig denk ik...verder wellicht Children of a Lesser God
Children of a Lesser God speelt in een doveninstituut...

Qaizer
Bijrol
Bijrol

Bericht door Qaizer » 26 okt 2005 23:08

oja, dat was het, een doveninstituut... _O_

garco
Figurant
Figurant

Bericht door garco » 27 okt 2005 09:11

Qaizer schreef:Ik dacht meteen aan Jennifer Eight met Uma thurman en Andy Garcia, maar die is begin jaren negentig denk ik...verder wellicht Children of a Lesser God
Bedankt voor alle reacties.

Jennifer 8 had ik ook op mijn lijstje staan.
Evenals See no Evil (aka Blind Terror), maar de schijnen het niet te zijn.
Verder kwamen ook nog Blink, Eyes of a stranger en Eyewitness to murder in mij op (na zoeken pas...)

HenryP
Figurant
Figurant
Contacteer:

Dochtertje heeft nachtmerrie, is het een horrorfilm?

Bericht door HenryP » 01 nov 2005 20:20

Mijn (stief)dochtertje van bijna 7 vertelde me vanavond dat ze 's nachts een droom had en die kwam elke nacht terug. Nou overdrijft ze graag, dus "elke nacht" kan ook "soms", "vaak", of "de laatste paar dagen" zijn, maar toch wil ik graag even uitzoeken of ze misschien ergens een film heeft gezien waar haar droom in voorkomt. In haar eigen woorden:

"Het gaat over een mannetje/poppetje. Die bijt zijn armpje er hier zo af." (ze houdt haar hand alsof ze een mes vasthoudt en haalt hem over haar kaak/keel) "Eerst trekt hij nog zijn haar eruit. Dan bijt hij zijn vel eraf. Van zijn hoofd, van zijn armen, van zijn benen, van zijn vingers, van zijn tenen, overal vanaf. Dan bijt hij zijn nagels eraf. Hij zit in een stoel. Dan maken ze alles kapot. Alle huid en nagels."

Nou ben ik zelf niet zo'n horrorliefhebben en heb niet veel horrorfilms gezien, dus het enige waaraan ik kon denken was Hellraiser of iets dergelijks. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 01 nov 2005 22:11

Nou, ik heb persoonlijk geen idee, alleen komt dat laatste nogal bekend voor. Ik zet het even in het wit, mochten mensen de film nog niet gezien hebben. Het volgende stuk dus even selecteren: Dat gebeurde in de film Payback. Daar wordt hij op het einde in een stoel vastgebonden en worden zijn tenen één voor één kapotgeslagen. Een ander antwoord zou ik ook niet weten. Of is het mischien gewoon een wilde droom? :wink:

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 01 nov 2005 22:33

Bij Shaun Of The Dead heb je daggik zo'n scene waar een gast word gepakt door een stel zombies en die bijten dan zijn arm eraf en daarna word die stakker zo ongeveer helemaal opgevreten en uit elkaar gerukt. Iets anders zou ik ook niet weten, als ik het tenminste goed snap.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 01 nov 2005 22:51

Shaun of the Dead? Mmm... Daar kan je best wel eens gelijk in hebben!

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 01 nov 2005 22:53

In Hellraiser zit zover ik me kan herinneren een scene waarin iemand met behulp van vleeshaken compleet uit elkaar getrokken wordt. Misschien is dat wat je bedoelt?

Plaats reactie