Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
chihiro
Figurant
Figurant

Bericht door chihiro » 23 jul 2006 19:05

hoi allemaal,
ik ben op zoek naar een horrorfilm, overigens een slechte, die niet echt eng was. ik heb m nodig ivm een beeld uit die film.
volgens mij is het nog niet zo'n oude film.
het gaat over studentes, die op een feest komen waarin ze een spel doen waarbij enkele meiden worden geselecteerd om in een verleten ziekenhuis oid wakker te worden en ze daar de stuipen op t lijf gejaagd wordt.alleen dan niet door diejongens die het organiseren (die zijn geloof ik al dood op een na) maar doordat het daar echt spookt. een voor een gaan ze dan (natuurlijk) dood. het blijkt geloof ik een ziekenhuis te zijn geweest waar mensen met een virus opgeloten werden zodat ze de buitenwereld niet besmetten ofzo. er was geloof ik ook een ondergrondse gang.
in een beginbeeld zie jedehoofdrolspeelster als klein meisje met haar moeder in de auto zitten voor dat ziekenhuis waar haar moeder haar waarschuwt dat ze daarnooit in moet gaan, haar oma had zich daaropgehangen ofzo.
oja en al die meiden die daarin wakker werden (5 ofzo) hadden een letter oid op hun (natuurlijk sexy) jurkjes.

wie weet de titel?

groetjes chihiro

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 23 jul 2006 21:27

Ik denk dat je Death Tunnel bedoelt.

shaffa2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door shaffa2 » 23 jul 2006 22:25

Ik ben op zoek naar een Engelstalige film waarin een huisleraar Frans aan zijn leerlingen uitlegt wat het verschil is tussen 'être' en 'avoir'. Hij doet dit op een filosofische manier, en ik ben in het bijzonder op zoek naar die monoloog. Ik geloof niet dat het het voor de hand liggende (wat titel betreft, in ieder geval) film Être et avoir is, want er staat me iets bij dat het speelfilm was die in een aristocratisch, Engels gezin afspeelde, ergens in het verre verleden.

chihiro
Figurant
Figurant

Bericht door chihiro » 24 jul 2006 09:15

ash_ schreef:Ik denk dat je Death Tunnel bedoelt.
inderdaad
dank je wel

Steadicam
Regisseur
Regisseur

Bericht door Steadicam » 24 jul 2006 12:47

Mischa07 schreef:Ik ben ook op zoek naar een film.

De film die ik zoek gaat over een blonde dame van rond de 30 die afspreekt in een cafe met een zwartharige jongen van rond de 18/19 jaar. Naderhand gaan ze samen op een cruise/boottocht. Op de boot bedrijven ze de liefde met elkaar. De film is denk ik nog geen 10 jaar oud en het is een Franstalige film als ik het goed heb. Een paar jaar terug was ie nog op Nederland 3 te zien. Hopelijk kan iemand iets met deze schaarse informatie. Alvast bedankt.
Dat is Brève Traversée van Catherine Breillat, een voor haar doen 'brave' film. Wel goed trouwens.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 jul 2006 15:06

Ken je misschien dan ook deze film (Ook Frans, ook ooit op Ned3 uitgezonden. :) ):
Colonel_Kurz schreef:Ik zoek naar de titel van een Franse film van volgensmij begin deze eeuw, 2000 of 2001 waarschijnlijk. De film gaat over een jong meisje dat in het begin van de film door vier jongens verkracht wordt. Een tijd lang gaat ze vervolgens volkomen apathisch door het leven. Haar vader en broer raken van haar vervreemd zonder te begrijpen waarom. Een oudere vrouw, die ooit iets traumatisch heeft meegemaakt, vangt haar een tijdje op en helpt haar op weg richting het omgaan met haar eigen verse trauma. Een ietwat oudere man helpt haar om gevoelens van liefde en lust weer een beetje te kunnen accepteren. De film eindigt met een bekentenis aan haar vader.

Ochsuh
Figurant
Figurant

Bericht door Ochsuh » 24 jul 2006 15:07

Ik ben nu al een hele tijd aant zoeken naar de titel van een film die ik of op tv heb gezien of heb gehuurd (weet niet meer zeker) waarin het er steeds over een gevreesde duivelse moordenaar wordt gesproken die in de eerste scene ff te zien in in een donkere haven waar iemand tegenoverhem op de grond ligt. Die scene komt aan het einde terug en dan zie je dat iemand dit taffereel volgt van achter een stapel kratten. Iemand laat nog een aansteker op een spoor van benzine vallen en meer kan ik me niet herinneren. Is overigens geen oude film...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 jul 2006 15:09

Ochsuh schreef:Ik ben nu al een hele tijd aant zoeken naar de titel van een film die ik of op tv heb gezien of heb gehuurd (weet niet meer zeker) waarin het er steeds over een gevreesde duivelse moordenaar wordt gesproken die in de eerste scene ff te zien in in een donkere haven waar iemand tegenoverhem op de grond ligt. Die scene komt aan het einde terug en dan zie je dat iemand dit taffereel volgt van achter een stapel kratten. Iemand laat nog een aansteker op een spoor van benzine vallen en meer kan ik me niet herinneren. Is overigens geen oude film...
Dat is The Usual Suspects.

Ochsuh
Figurant
Figurant

Bericht door Ochsuh » 24 jul 2006 15:11

owja, tnx !!

SmellyCat
Figurant
Figurant

Bericht door SmellyCat » 25 jul 2006 20:37

Ik zoek de naam van een film. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

De film is een amerikaanse sf-film en lijkt af te spelen in de jaren 50. Een jongen is zover dat hij een toets moet doen op school waarbij men controleert of hij wel normaal genoeg is. Hij scoort te hoog en zal worden gedood door de overheid. Maar in werkelijkheid zal hij werken bij een elite groep die de touwtjes achter de schermen in handen heeft.

Verder weet ik nog dat er een huisvrouw als president was gekozen die dreigde kernbommen op een ander land te gooien.

Enig idee?

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 26 jul 2006 14:29

Colonel_Kurz schreef:Ken je misschien dan ook deze film (Ook Frans, ook ooit op Ned3 uitgezonden. :) ):
Colonel_Kurz schreef:Ik zoek naar de titel van een Franse film van volgensmij begin deze eeuw, 2000 of 2001 waarschijnlijk. De film gaat over een jong meisje dat in het begin van de film door vier jongens verkracht wordt. Een tijd lang gaat ze vervolgens volkomen apathisch door het leven. Haar vader en broer raken van haar vervreemd zonder te begrijpen waarom. Een oudere vrouw, die ooit iets traumatisch heeft meegemaakt, vangt haar een tijdje op en helpt haar op weg richting het omgaan met haar eigen verse trauma. Een ietwat oudere man helpt haar om gevoelens van liefde en lust weer een beetje te kunnen accepteren. De film eindigt met een bekentenis aan haar vader.
Heeft dit iets met een sekte te maken, want als dat zo is daagt er wel iets...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 26 jul 2006 17:10

Niet dat ik me kan herinneren.

Mischa07
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Mischa07 » 28 jul 2006 19:07

Steadicam schreef: Dat is Brève Traversée van Catherine Breillat, een voor haar doen 'brave' film. Wel goed trouwens.
Hartstikke bedankt :)

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 28 jul 2006 19:10

Colonel_Kurz schreef:Niet dat ik me kan herinneren.
Nee, dan weet ik het niet. Die sekte speelt een erg grote rol.

milos
Figurant
Figurant

Bericht door milos » 29 jul 2006 18:42

Iedereen heeft wel van die nostalgische momenten. Ik weet nog dat ik vroeger eens een film had gezeien en die wil ik zo graag nog eens terug zien. Alleen weet ik niet meer hoe die noemt, kheb het eigelijk nooit geweten.
Het ging over een soort bende die in een stadje rondreed in opgedreven wagens en het volk zo wat treiterde en beetje terroriseerde. Dan was er ook zon inwoner van dat dorpje die zo een heel mooie zwarte racewagen hed die zo zeer veel kon en daarmee bestreide hij de bende. Hij racete dan tegen de leider van de bende enzo. Dat is toch wat ik er mij van herinner. Kunnen jullie miuj helpen deze film te vinden, allé de titel toch.

greetz

Plaats reactie