Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
chieff666
Figurant
Figurant

Bericht door chieff666 » 10 dec 2007 20:14

hallo

ik heb vroeger een film gezien die ik nergens meer te vinden krijg
in het jaar 1990 tot 1998 denk ik
wat ik er nog over kan herinneren is
dat er jonge mensen aan een soort circuscar omvormde naar een
soort ruimteschipke. die car lijkte op een clown denk ik.
en dan kwamen ze aan een groot ruimteschip en kwamen dan
ruimtewezens tegen. die ruimtewezens zagen er groen uit.
en hadde soort slakkenogen.
op een een bepaald moment zegde 1 van die ruimtewezens
het bekende zinnetje van bugs bunny
whats up doc

als iemand die film kent mag mij dat laten weten
danku

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 10 dec 2007 20:21

chieff666 schreef:hallo

ik heb vroeger een film gezien die ik nergens meer te vinden krijg
in het jaar 1990 tot 1998 denk ik
wat ik er nog over kan herinneren is
dat er jonge mensen aan een soort circuscar omvormde naar een
soort ruimteschipke. die car lijkte op een clown denk ik.
en dan kwamen ze aan een groot ruimteschip en kwamen dan
ruimtewezens tegen. die ruimtewezens zagen er groen uit.
en hadde soort slakkenogen.
op een een bepaald moment zegde 1 van die ruimtewezens
het bekende zinnetje van bugs bunny
whats up doc

als iemand die film kent mag mij dat laten weten
danku
Dat lijkt me Explorers maar die film komt alweer uit 1985.

chieff666
Figurant
Figurant

Bericht door chieff666 » 10 dec 2007 21:13

ja dan zat ik er naast met het jaar want dat is de film die ik bedoel
heel vriendelijk bedankt :D

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 16 dec 2007 20:19

Zit net even te denken aan een scene en ik weet niet meer uit welke film het komt.

Een professor in de medische wetenschap geeft les aan een hoop studenten. Hij voert een of ander experiment uit, maar ik weet niet meer precies wat. Het lijkt heel vaag, maar ik kan mij voorlopig niets anders herinneren. En ik denk dat de prof in kwestie redelijk geliefd was bij zijn studenten. Als dit bij iemand een belletje doet rinkelen, schuw u niet om het te zeggen.

Edit: Kan het Young Frankenstein zijn? Want het was Frankenstein die mij eraan deed denken.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 16 dec 2007 20:25

dat zou wel kunnen, YF begint met een college van Gene Wilder, waarin hij reflexen demonstreert ahv van een vrijwillger

Maar ongetwijfeld zijn er nog een hondertal films die ook aan de omschrijving voldoen.

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 16 dec 2007 20:37

El Chivo schreef:dat zou wel kunnen, YF begint met een college van Gene Wilder, waarin hij reflexen demonstreert ahv van een vrijwillger

Maar ongetwijfeld zijn er nog een hondertal films die ook aan de omschrijving voldoen.
Maar het is Young Frankenstein wellicht, ik herinner mij dat het vrij grappig was.

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 20 dec 2007 14:56

Ik ben op zoek naar de volgende film: Het is een jaren 70 of 80 film en speelt zich ook in die tijd af. Het gaat om een groep mensen die in een filmvoorstelling zitten te kijken naar een spaghetti western. Op het slot van die film is er het bekende duel, compleet met close-ups. Op het moment dat er geschoten wordt, wordt iemand van het publiek in de zaal door de filmkogel getroffen.
Meer weet ik niet meer.
Anyone?

Roi
Filmster
Filmster

Bericht door Roi » 22 dec 2007 22:10

En ik zoek er ook een!

Een collega van me had het over een film waar een vrouw in een boshutje wordt (gruwelijk) verkracht door een groep mannen en voor dood achter gelaten. Ze overleefd en komt iets later wèèr die mannen tegen en wordt weer verkracht en voor dood achtergelaten (verrassing, ze overleefd het weer!). Vervolgens gaat ze wraak namen, hier zitten een aantal zeer smerige scenes bij volgens die collega!

Volgens mij is het een low-budget film :wink: .

Weet iemand welke ik bedoel?

mazzltov
Figurant
Figurant

Bericht door mazzltov » 24 dec 2007 14:23

Roi schreef:En ik zoek er ook een!

Een collega van me had het over een film waar een vrouw in een boshutje wordt (gruwelijk) verkracht door een groep mannen en voor dood achter gelaten. Ze overleefd en komt iets later wèèr die mannen tegen en wordt weer verkracht en voor dood achtergelaten (verrassing, ze overleefd het weer!). Vervolgens gaat ze wraak namen, hier zitten een aantal zeer smerige scenes bij volgens die collega!

Dat zal zeer waarschijnlijk 'I spit on your grave/Day of the woman' zijn, met in de hoofdrol de achternicht (of achterachternicht) van de bekende old-school komiek Buster Keaton: Camille Keaton.

Exploitatiefilm pur sang en door filmcriticus Roger Ebert betiteld als slechtste film ooit. Dus dat is een aanbeveling 8)

http://www.imdb.com/title/tt0077713

Eegee
Figurant
Figurant
Contacteer:

Re: Hoe heet deze film? (Zoek je een titel? Stel je vraag hi

Bericht door Eegee » 27 dec 2007 01:00

Eegee schreef:Ik ben benieuwd of iemand weet welke film ik bedoel: Het is een soort Conan de Barbaar film (is het wellicht Conan the Destroyer ?). Er zit een tovenaar in die in een kasteel woont en op een gegeven moment verandert ie zichzelf in een zwarte draak of zo iets en vliegt ie z'n kasteel uit. Het is maar een klein gedeelte van de film, maar goed...

Wellicht kan dit topic het topic worden voor alle 'hoe heet deze film' vragen...? zo niet, dan niet :smile:
Jaja, de topicstarter hier :D
Zojuist op SBS 6 gezien dat het inderdaad Conan The Destroyer is die ik bedoel :) Het gaat specifiek om de tovenaar Toth-Amon die zichzelf in een doorzichtige wolk-achtige draak (geen zwarte dus) verandert.

edit: jammer dat ik niet binnen een topic kan zoeken, sorry voor degenen die misschien ook al opnieuw Conan the Destroyer hadden genoemd.
Laatst gewijzigd door Eegee op 27 dec 2007 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Roi
Filmster
Filmster

Bericht door Roi » 27 dec 2007 11:30

mazzltov schreef:
Roi schreef:En ik zoek er ook een!

Dat zal zeer waarschijnlijk 'I spit on your grave/Day of the woman' zijn, met in de hoofdrol de achternicht (of achterachternicht) van de bekende old-school komiek Buster Keaton: Camille Keaton.

Exploitatiefilm pur sang en door filmcriticus Roger Ebert betiteld als slechtste film ooit. Dus dat is een aanbeveling 8)

http://www.imdb.com/title/tt0077713
Super, bedankt :D :T !

Maxim°°
Figurant
Figurant

Re: Hoe heet deze film?

Bericht door Maxim°° » 03 jan 2008 19:26

IK heb een tijd geleden op tv een film gezien maar ik weet niet wat de titel is kan iemand helpen ? het gaat over een man die met zijn computer vliegtuigen hackt en hij kan ze daar door laten neerstorten enzo van die dingen IK kan me herrineren dat hij niet op geld uit is maar gewoon op wraak. Op het einde van de film komt hun vliegtuig dan aan de grond en dan gaat zijn vrouw mee met de ziekenwagen maar de gene dat de vliegtuigen hackte zat aan het stuur en wou haar vermoorden en dan reed haar man '(ik weet niet zeker of het haar man is maar alesinds tog een kennis ) achter ze aan om de vrouw te reden en dan lukt het hem Weet iemand de tiltel van deze film aub ?? (ik dacht eerst aan Die hard 2 maar het is nog iets anders)

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 04 jan 2008 16:09

Iemand op msn:
He Bram er is zo'n film die begint met een drugs verslaafde kerel, en die loopt over straat en die wordt half aan gereden door een bus of auto (er loopt ook nog een meisje met een kat over straat), en daarna wordt ie meegenomen in een busje, die vol zit met andere zwervers en verslaafden, dan zie je dat ze op een soort politie bureau zijn, allemaal helemaal van de wereld
Help?

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 04 jan 2008 19:48

Meszahline schreef:Iemand op msn:
He Bram er is zo'n film die begint met een drugs verslaafde kerel, en die loopt over straat en die wordt half aan gereden door een bus of auto (er loopt ook nog een meisje met een kat over straat), en daarna wordt ie meegenomen in een busje, die vol zit met andere zwervers en verslaafden, dan zie je dat ze op een soort politie bureau zijn, allemaal helemaal van de wereld
Help?
Les Amants Du Pont-Neuf. Geweldige film!

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 08 jan 2008 11:03

CyberWolf schreef:
trouwens, ook ik ben opzoek naar de titel van een film.. :P

'k weet nog grotendeels het verhaal, maar niet wie er in mee spelen.. :(

't gaat over een "professor/geschiedkundige" die een tijdmachine heeft gebouwd en hij laat dat weten aan 2 vrienden van hem..

als eerst gaat de man (vriend 1) terug in de tijd (tijd van JFK moord) om te achterhalen wie het nou écht heeft gedaan..

vervolgens word hij beschuldigd en kan niet meer terug....
ze komen er in het heden achter via kranten enzo, waarop de vrouw (vriend 2) óók terug in de tijd gaat om de man (vriend 1) tegen te houden in het gebouw waarvandaan JFK vermoord word....

ook dat mislukt uiteraard, waardoor ten einde raad de prof. zelf terug moet en alles redelijk recht trekt en z'n vrienden redt....

the end
[role credits]

kan iemand mij helpen..?
'k zou het erg waarderen....
de film is meer dan 7jaar oud ondertussen... (want toen zag ik 'm dus op tv..)
Ik weet welke film je bedoeld hij komt uit begin jaren 90 volgens mij. Alleen de titel ontgaat mij even.

Volgens mij had het een tijdsaanduiding als titel.

Plaats reactie