Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 01 jul 2008 21:41

M'n broer zoekt al tijden een film waarvan hij de naam niet weet en eigenlijk alleen maar 1 specifieke scene kan omschrijven. Hopelijk is de info desondanks toch goed genoeg om bij iemand een belletje te doen rinkelen. Hier gaat 'ie:

De film gaat over een meisje dat al dan niet bezeten is door een soort geest, en wanneer dit meisje in een spiegel kijkt stroomt er meteen bloed langs deze spiegel. Ook komt de hierbovengenoemde geest (waarschijnlijk) tevoorschijn in de spiegel.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 02 jul 2008 09:46

Het is een longshot maar zou het niet gewoon Candyman kunnen zijn?

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 03 jul 2008 17:35

ash_ schreef:Het is een longshot maar zou het niet gewoon Candyman kunnen zijn?
Nee, helaas :(

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 13 jul 2008 23:35

Hoe heet ook alweer die film die een beetje Training Day en Street Kings vibe heeft en waar die bad guy een berg geld onder de vloer verstopt heeft en die cops dat gaan jatten, alleen loopt het wat verkeerd af :-?

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 14 jul 2008 01:01

Ken het plot niet, maar Harsh Times heeft dezelfde vibe?

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 14 jul 2008 23:09

Die is het niet, film van een jaartje of 2/3 oud. Maar ik dacht dat het ging over een agent die een rookie op sleeptouw neemt en dan langs een informant van hem gaat, een beetje ouwe zak en dan ontrafelt er langzaam een verhaal waarin god en iedereen corrupt is en die nieuwe als laatste overleeft. En het draait daggik allemaal om dat geld wat die ouwe in huis heeft. Hoe heet dat ding nou... ik word dement, meestal weet ik meer titels dan imdb :D

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 15 jul 2008 03:30

lykathea schreef:M'n broer zoekt al tijden een film waarvan hij de naam niet weet en eigenlijk alleen maar 1 specifieke scene kan omschrijven. Hopelijk is de info desondanks toch goed genoeg om bij iemand een belletje te doen rinkelen. Hier gaat 'ie:

De film gaat over een meisje dat al dan niet bezeten is door een soort geest, en wanneer dit meisje in een spiegel kijkt stroomt er meteen bloed langs deze spiegel. Ook komt de hierbovengenoemde geest (waarschijnlijk) tevoorschijn in de spiegel.
Kan het 13 Ghosts zijn? Daar zit ook een scene in met een vrouw voor de spiegel en bloed langs de spiegel! Alleen klinkt de plot niet hetzelfde.

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 15 jul 2008 10:32

ASHWIN102 schreef:Hai, ik heb een oudere collega hier op de afdeling, hij is op zoek naar de dvd uit 1950-1955 ergens, de film ging over de Tartaren tegen de Barbaren.

Ik heb geen idee over welke film hij het heeft, weten jullie dit misschien?
Het zou wellicht over The Tartars kunnen gaan (I Tartari, uit 1961)?

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 15 jul 2008 10:44

Kesse schreef:Ben op zoek naar een film met de volgende tekst. Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen!

Let niet op de schrijffouten en dergelijken :)

Greetings brothers and sisters. Let me welcome you to the Council of the five eyes! Man call me a world of Illusion it does not concern us here. Here i am ... ........ 6 order
Today you witness the uprising of a new front agianst Authorthy, Bureauracy and the living dead of spiritual domination. You are here because you have sworn to hold to the path of righteousness. And fight the apression of unjust rulers to attain the battlements of the luitement and rain down firing arrows appon the tirans, you are in training for a serieus operation or surgery if you will, that we preform in the city of los angelas without anastatic or LG, and i can not be with you in person, you will answer to second man Command Dany. Today's exercise will test you abialaty to translate beliefe into action, you will be equips with blangs and granates you objective
are taken or capture and ... ... ... in a special amount of time. ...
... ... ... ... I now leave you to begin. The five eyes waking, When fire we wake our tourch. Burn Learn Turn, Reborn
Da's geen film, maar een 'song'-tekst, uit een 'nummer' van D4RK R3CORDS...

DVD-maniac
Bijrol
Bijrol

Tommy? Danny?

Bericht door DVD-maniac » 19 jul 2008 23:46

Een tijdje geleden heb ik een film gezien op tv dat gaat over een 10 of 12-jarig jochie dat een weeskind blijkt te zijn. Maar in werkelijkheid blijkt het een psychopatisch moordenaartje te zijn die al verschillende pleegouders vermoord heeft.
Ik dacht dat de titel 'Danny' heette maar als ik deze titel invoer bij imdb.com of bij filmtotaal is die niet bekend. Kan zijn dat het een andere naam is. Weet/kent iemand deze film en ook de titel?

Swampman
Filmster
Filmster

Bericht door Swampman » 20 jul 2008 00:06

De film Joshua gaat wel over een psychopatisch jochie, maar de rest van je aanwijzingen komen niet overeen.

stijn
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door stijn » 20 jul 2008 00:20

Legend schreef:Ik ben al lange tijd op zoek naar een film maak kan niet achter halen welke film dat is.

De enige beschrijvingen die ik heb zijn: Het speelt zich af in een soort van gevangenis. Het is geen normaal gevangenis. Het is een afgesloten terrein dat goed beveiligd wordt. Op dit terrein staan allemaal tentjes daar leven de criminelen in. Nu zijn er een paar criminelen en die graven een tunnel onder de muur door. Dit duurt ontzettend lang. Op een nacht ontsnappen ze en worden achtervolgt door honden. (volgens mij zijn het er 5 die proberen te ontsnappen en gaan er een paar dood). Volgens mij is het ook wel een redelijk oude film

Hopelijk weet iemand het antwoord.
Is dit niet gewoon The Great Escape?
Alleen de tenten zijn dan barakken.

DVD-maniac
Bijrol
Bijrol

Bericht door DVD-maniac » 20 jul 2008 13:11

Swampman schreef:De film Joshua gaat wel over een psychopatisch jochie, maar de rest van je aanwijzingen komen niet overeen.
Joshua is het in ieder geval niet... die komt uit het jaar 2007 en de film die ik bedoel is een stuk ouder.
In de film is ie 'verliefd' op de dochter van het pleeggezin (of z'n pleegmoeder). Hij vermoord iedereen die daar tussenin komt. Scenes die ik me herinner, is dat ie in een boom zit vlakbij z'n huis en de kat de nek omdraait. Andere scene is dat ie de vriend van z'n pleegzus elektrocuteerd door een ghettoblaster in het bubblebad te schoppen.

bombshelter
Figurant
Figurant

Bericht door bombshelter » 20 jul 2008 13:22

DVD-maniac schreef:
Swampman schreef:De film Joshua gaat wel over een psychopatisch jochie, maar de rest van je aanwijzingen komen niet overeen.
Joshua is het in ieder geval niet... die komt uit het jaar 2007 en de film die ik bedoel is een stuk ouder.
In de film is ie 'verliefd' op de dochter van het pleeggezin (of z'n pleegmoeder). Hij vermoord iedereen die daar tussenin komt. Scenes die ik me herinner, is dat ie in een boom zit vlakbij z'n huis en de kat de nek omdraait. Andere scene is dat ie de vriend van z'n pleegzus elektrocuteerd door een ghettoblaster in het bubblebad te schoppen.
Zou het deze film kunnen zijn http://www.imdb.com/title/tt0167284/?

Seabert
Bijrol
Bijrol

Bericht door Seabert » 20 jul 2008 13:33

DVD-maniac schreef:
Ik denk dat het "Mikey" is: http://www.imdb.com/title/tt0104870/

Plaats reactie