Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
kuifje_007
Bijrol
Bijrol

Bericht door kuifje_007 » 10 okt 2008 12:03

Hoe heet de film met Louis de Funes waarin hij in de restaurants de kwaliteiten van het eten controleert en later ontdekte hij dat een van de restaurant plastic eten serveert en Louis ontdekte ook dat een fabriek de plastic eten produceert en aan dat restaurant verkoopt. Zo herinner ik me, ik zag dat film voor de laatste keer zo'n 15 jaar geleden.
Wat was de titel? Om de IMDB kan ik niets tussen vinden.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 10 okt 2008 13:02

kuifje_007 schreef:Hoe heet de film met Louis de Funes waarin hij in de restaurants de kwaliteiten van het eten controleert en later ontdekte hij dat een van de restaurant plastic eten serveert en Louis ontdekte ook dat een fabriek de plastic eten produceert en aan dat restaurant verkoopt. Zo herinner ik me, ik zag dat film voor de laatste keer zo'n 15 jaar geleden.
L'aile ou la cuisse bedoel je denk ik.

kuifje_007
Bijrol
Bijrol

Bericht door kuifje_007 » 10 okt 2008 14:10

ash_ schreef:
kuifje_007 schreef:Hoe heet de film met Louis de Funes waarin hij in de restaurants de kwaliteiten van het eten controleert en later ontdekte hij dat een van de restaurant plastic eten serveert en Louis ontdekte ook dat een fabriek de plastic eten produceert en aan dat restaurant verkoopt. Zo herinner ik me, ik zag dat film voor de laatste keer zo'n 15 jaar geleden.
L'aile ou la cuisse bedoel je denk ik.
Ja, dat is hem! Thx!

ElRoja
Figurant
Figurant

Bericht door ElRoja » 10 okt 2008 20:45

Ik ben al een tijdje op zoek naar een film die ik ooit eens in de bioscoop heb gezien. Ik denk ergens in 1998 ofzo. Ik heb er niet een al te duidelijke omschrijving van maar wat ik er nog van weet is dat de film niet al te hoge cijfers kreeg en dat het over het beheersen van het weer gaat, volgens mij middels het gebruik van een machine.

Ik ben er al een tijdje naar op zoek. Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben. Erg bedankt alvast.

Seabert
Bijrol
Bijrol

Bericht door Seabert » 10 okt 2008 20:57

ElRoja schreef:Ik ben al een tijdje op zoek naar een film die ik ooit eens in de bioscoop heb gezien. Ik denk ergens in 1998 ofzo. Ik heb er niet een al te duidelijke omschrijving van maar wat ik er nog van weet is dat de film niet al te hoge cijfers kreeg en dat het over het beheersen van het weer gaat, volgens mij middels het gebruik van een machine.

Ik ben er al een tijdje naar op zoek. Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben. Erg bedankt alvast.
Ik denk dat je "The Avengers" bedoelt. http://www.imdb.com/title/tt0118661/

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 17 okt 2008 13:00

Ik zoek een film voor mijn cursus scenario schrijven. Gaat over een vrouw die uit een Zuid-Amerikaans land komt(wellicht Argentinie) en ze gaat verhuizen naar Parijs. En na een tijdje gaat ze terug naar haar geboorteland in Zuid-Amerika omdat een opa of oma ter overlijden komt. Als iemand mij aan de titel zou kunnen helpen enorm bedankt :T

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 17 okt 2008 14:32

Hoewel dat me allemaal bekend voorkomt, kan ik zo geen titel bedenken. Ik heb het ooit gezien volgens mij, maar hoe die film heet? Valt ook nauwelijks op te googelen...

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 19 okt 2008 16:39

Ik ben namens iemand op zoek naar een film, die ik zelf nooit gezien heb. De beschrijving is tamelijk vaag, maar hopelijk doet het bij iemand een belletje rinkelen...

De film speelt zich af ergens vroeg in de 19de eeuw. 1920 als globale schatting. Het gaat over twee jongens die te voet door Engeland reizen, in deze toch raakt één van de twee gewond aan zijn enkel door een sprong over een hek, of iets dergelijks. Hij blijft achter op een boederij in de buurt en krijgt een affaire met de boerendochter. Wanneer zij zwanger blijkt te zijn, verlaat hij haar voor een rijkere vrouw. Jaren later komt hij terug op die boerderij en wordt herkend door een knecht die daar aan het werk is. Vervolgens ontmoet hij een andere jongeman die hem verteld dat zijn moeder (de boerendochter) is overleden. In een "emorionele (???)" scene komt de inmiddels oudere man, erachter dat de jongen waar hij mee praat zijn zoon is.

Veel meer kan ik er niet van maken, wel weet ik dat die persoon waar ik het voor vraag, in de zevende hemel zou zijn, met de juiste titel.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 19 okt 2008 16:48

KoenZ schreef: De film speelt zich af ergens vroeg in de 19de eeuw. 1920 als globale schatting.
..dat is dan vroeg in de 20e eeuw..

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 19 okt 2008 17:08

emperor schreef:
KoenZ schreef: De film speelt zich af ergens vroeg in de 19de eeuw. 1920 als globale schatting.
..dat is dan vroeg in de 20e eeuw..
What was I thinking... :-?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 19 okt 2008 17:38

KoenZ schreef: What was I thinking... :-?
..ach, een eeuw meer of minder..

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 06 nov 2008 14:23

Ben even de titel kwijt van een wat recentere film: het gaat over een man die met een pop overal naar toe gaat. Zijn vrienden en familie doen net alsof ze echt is.

Ik kan niet meer op de titel komen!

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 06 nov 2008 15:26

Darthmar schreef:Ben even de titel kwijt van een wat recentere film: het gaat over een man die met een pop overal naar toe gaat. Zijn vrienden en familie doen net alsof ze echt is.

Lars and the real Girl?

http://www.imdb.com/title/tt0805564/

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 06 nov 2008 15:33

JB schreef:
Darthmar schreef:Ben even de titel kwijt van een wat recentere film: het gaat over een man die met een pop overal naar toe gaat. Zijn vrienden en familie doen net alsof ze echt is.

Lars and the real Girl?

http://www.imdb.com/title/tt0805564/
Dat is hem! Bedankt.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 13 nov 2008 18:37

Mijn vader is op zoek naar een film of boek (hij weet zo niet meer waar hij het verhaal van kent). Het gaat over enkele vrienden die in Finland en die naderen de Russische grens en steken die voor de grap over. Even later worden ze opgepakt en worden ze in een Russische gevangenis gestopt en daar begint de ellende.

Nogmaals hij is niet zeker of het een boek of een film is, als jullie me hiermee kunnen helpen zou dat top zijn!

Plaats reactie