Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Morrigun99
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Morrigun99 » 21 mei 2010 17:46

darkgoth schreef: BeastMaster uit 1982
Held! Duizendmaal dank. :T

joeyderonde
Figurant
Figurant

Bericht door joeyderonde » 03 jun 2010 15:21

joeyderonde schreef:hey mensen op filmtotaal

ik zoek de naam van een film die ik jaren geleden gezien heb

de film was een triller dacht ik

de film begint met een vrouw die bevalt van een kind in hun huis en het kind wordt terwereld gebracht met hulp van haar kinderen (ik dacht tenminste dat het haar kinderen waren) vlak naar de geboorte wordt het kind levent begraven

ik kan ook nog herinneren dat het baby'tje gevonden wordt door een paar kinderen die op de plek waar het baby'tje begraven lag aan het honkballen waren

verder weet ik nog dat die kinderen van die vrouw in dat huis daar helemaal alleen wonen al jaren en dat die moeder geen armen en benen meer had (de kinderen zijn in de film al volwassen geloof ik)
verder was het huis een boerderij woning die vrij stond van de bewoonde wereld ( dit is niet zeker maar ik kan het me wel zo iets herinneren) de kinderen en die vrouw hadden ook een vrij vervormt gezicht

verder is de enige scene die ik nog kan herinneren van een politie man die in het huis wil gaan kijken en dat die de deur open trapt en dat zijn hoofd eraf wordt gehakt door een bijl die is gespannen als een val bij de deur

ook kan ik nog herinneren dat op het eind van die film de politie binnen valt en daar allemaal die kinderen probeert op te pakken en dat een van die kinderen nog kan ontsnappen in een witte open auto

ik denk dat de film ergens uit de jaren 80 of 90 komt

verder heb ik al van veel mensen de naam flowers in the attic gehoort maar dat is niet de juiste film ook is het niet een van de children of the corn films wat ik ook al vaker heb gehoort

ik hoop dat er iemand is die me kan helpen
ik wil er even nog bijvoegen dat die vrouw en eventuele kinderen meer hillbilly's waren

en de scene waarbij het baby'tje wordt gevonden kon ik nog herinneren dat het baby'tje werd gevonden door de jongen die aan slag was met de knuppel wand die stond met de knuppel in zijn handen klaar en was met een voet in het zand aan het schoppen en door het geschop in het zandt kwam de hand/voetje van dat baby'tje boven de grondt
waardoor ze hem vonden

ik kan me ook vrij vaag herinneren dat het baby'tje in zoon autopsie kamer lag

dit wou ik er nog even bij voegen

Isadora
Filmster
Filmster

Bericht door Isadora » 03 jun 2010 21:34

joeyderonde schreef:

de film begint met een vrouw die bevalt van een kind in hun huis en het kind wordt terwereld gebracht met hulp van haar kinderen (ik dacht tenminste dat het haar kinderen waren) vlak naar de geboorte wordt het kind levent begraven

ik kan ook nog herinneren dat het baby'tje gevonden wordt door een paar kinderen die op de plek waar het baby'tje begraven lag aan het honkballen waren

verder weet ik nog dat die kinderen van die vrouw in dat huis daar helemaal alleen wonen al jaren en dat die moeder geen armen en benen meer had (de kinderen zijn in de film al volwassen geloof ik)
verder was het huis een boerderij woning die vrij stond van de bewoonde wereld ( dit is niet zeker maar ik kan het me wel zo iets herinneren) de kinderen en die vrouw hadden ook een vrij vervormt gezicht

verder is de enige scene die ik nog kan herinneren van een politie man die in het huis wil gaan kijken en dat die de deur open trapt en dat zijn hoofd eraf wordt gehakt door een bijl die is gespannen als een val bij de deur

ook kan ik nog herinneren dat op het eind van die film de politie binnen valt en daar allemaal die kinderen probeert op te pakken en dat een van die kinderen nog kan ontsnappen in een witte open auto

verder heb ik al van veel mensen de naam flowers in the attic gehoort maar dat is niet de juiste film ook is het niet een van de children of the corn films wat ik ook al vaker heb gehoort

ik wil er even nog bijvoegen dat die vrouw en eventuele kinderen meer hillbilly's waren

en de scene waarbij het baby'tje wordt gevonden kon ik nog herinneren dat het baby'tje werd gevonden door de jongen die aan slag was met de knuppel wand die stond met de knuppel in zijn handen klaar en was met een voet in het zand aan het schoppen en door het geschop in het zandt kwam de hand/voetje van dat baby'tje boven de grondt
waardoor ze hem vonden

Joey, al je beschrijvingen in schouw genomen denk ik niet dat het een film is geweest die jij bedoeld. Ik denk eerder dat je een aflevering van de
tvserie The X-files hebt gezien. De aflevering in kwestie heet "Home". Hier een samenvatting daarvan:

Hopelijk is dat het antwoord op je vraag. :)

joeyderonde
Figurant
Figurant

Bericht door joeyderonde » 06 jun 2010 14:30

Isadora schreef:
joeyderonde schreef:

waardoor ze hem vonden

Joey, al je beschrijvingen in schouw genomen denk ik niet dat het een film is geweest die jij bedoeld. Ik denk eerder dat je een aflevering van de
tvserie The X-files hebt gezien. De aflevering in kwestie heet "Home". Hier een samenvatting daarvan:

Hopelijk is dat het antwoord op je vraag. :)
jep dat is hem hartstikke bedankt

het klopt ook inderdaat dat ik in die tijd met mijn moeder wel eens naar de x files keek en kosrt daarna zels de eerste film nogmaals bedankt die ga ik dan zeker nog een keer bekijken

joeyderonde
Figurant
Figurant

Bericht door joeyderonde » 15 jun 2010 12:53

hey mensen

ik heb nog even een filmvraag

de eerste film daar licht de naam van op het puntje van mijn tong

en die gaat over een jongen wat eigenlijk een beetje een herrie schopper is en die daagt een andere jongen uit om van een hoge stijger of iets dergelijks het water in te springen want als hij dat doet dan mag hij bij hun vrienden groepje
deze jongen doet dat waardoor hij op een steen in het water beland en zo in het ziekenhuis terecht komt
hierdoor moet herrie schopper voor straf na school tijd werk op school doen en jongeren helpen die wat moeilijker kunnen leren en hij moet mee doen in het school toneelstuk

tijdens deze werkzaamheden leert deze jongen een meisje kennen die deze werkzaamheden allemaal vrijwillig doet en dit meisje hoort ook een beetje tuis bij de buitenbeentjes zeg maar

maar hoe meer deze jongen met haar om gaat hoe meer hij verliefd wordt op haar
uiteindelijk krijgen zij ook een relatie
maar dan blijkt dat het meisje leukemie heeft en daar ook aan zou sterven
verder trouw deze jongen nog met dat meisje en uiteindelijk sterft ze ook snel genoeg daarna

Cujo
Filmster
Filmster

Bericht door Cujo » 15 jun 2010 13:44

Dat is de film A Walk to Remember.

claudia22
Figurant
Figurant

Bericht door claudia22 » 15 jun 2010 14:54

We hadden vroeger (jaren 90) een film op videoband.
Mijn vader wil die film graag nog een keer zien, maar niemand weet nog hoe de film heet.

En stel gijzelaars (3 of 4) gijzelen een klas kinderen en een juf. Je kunt de gijzelaars niet zien, want ze hebben allemaal een kostuum of in iedergeval een masker op. Een van de kerstman en een van een dier zat er sowieso bij.
Ik weet niet veel details meer, maar de kinderen en de juf komen in een grot. Ze zitten daar best lang en dan ontdekt iemand dat de enige manier om eruit te komen is, onder een stuk rots doorzwemmen een paar meter onderwater. Dat is dan nog een heel drama meen ik me te herinneren.
En dan zijn ze weer vrij. Wat er met de gijzelaars gebeurt weet ik niet meer. Je ziet ze volgens mij nog wel aan het einde van de film, misschien dat ze worden opgepakt op het eind, maar dat weet ik niet zeker.

Komt dit iemand bekend voor? Het zal zeker uit de jaren 80 zijn die film.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 15 jun 2010 14:54

en nog maar een keer.... (zucht)

Simpel... :N

Maar dat kan alleen maar Fortress (1986) zijn.

(De volgende keer kun je het speciaal aangemaakte topic gebruiken.) Shut the fuck up, Donny !
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 15 jun 2010 14:57, 3 keer totaal gewijzigd.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 15 jun 2010 14:55

Dit is het speciaal aangemaakt topic... (zucht) :)

claudia22
Figurant
Figurant

:)

Bericht door claudia22 » 15 jun 2010 22:07

Wauw, dat is um jah...
Jeetje hoe je/ julie dat allemaal weten! meesterlijk!!
Bedankt!

Elis
Figurant
Figurant

Bericht door Elis » 17 jun 2010 12:35

Ik ben op zoek naar een film die ik een tijdje geleden op tv heb gezien.

Het ging over een vrouw die ontvoerd was door een of twee mannen. Ze zat opgesloten op een kamer waar ook een oude telefoon stond. Die telefoon was eigenlijk kapot maar na een tijdje proberen kreeg ze hem aan de praat, ze belde toen een willekeurig nummer (volgensmij) en toen kreeg ze een jongen aan de telefoon van een jaar of 25 (??). Naja die legde ze toen der verhaal uit en toen gebeurde der allemaal dingen. Want hij mocht niet ophangen en toen ging hij ook nog een winkel beroven omdat ie een oplader voor zijn telefoon nodig had en het duurde te lang voordat ie aan de beurt was en ik herinner me ook nog dat hij haar kind van school op moest halen. Ik weet niet meer hoe het afloopt maar ik vond het echt een goede film en hij was heel spannend. Weet iemand misschien welke dit is?

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 17 jun 2010 12:36

Ik denk dat het Cellular is met Kim Basinger.

Elis
Figurant
Figurant

Bericht door Elis » 17 jun 2010 12:55

Volgensmij is dat hem inderdaad! :D
Na een minuut al een reactie :P
Dankje !

Plr
Figurant
Figurant

Bericht door Plr » 24 jun 2010 04:05

Hallo, ik zoek een film die ik een paar weekjes terug heb gezien op geloof ik SBS6. Het was een Amerikaanse westernachtige film over een man die met zijn twee dochtertjes en vrouw leefde. Maar hij verwaarloosde zijn gezin een beetje want hij was telkens bij de plaatselijke weduwe werkzaam en kwam dan later dan afgesproken thuis. Die dochters vonden dat achterdochtig want ze waren bang dat hij voor de weduwe was gevallen dus zijn die twee meisjes zijn hem in de gaten gaan houden. Ook zijn vrouw was bang dat hij niet meer op haar viel.

De film bevond zich ergens rond 1900 ofzo iig in een tijd dat men nog met paard en wagen rondtrok. De mannelijke hoofdrolspeler leek een beetje op Mel Gibson in zijn vroegere jaren.

Bedankt

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 24 jun 2010 08:07

Als het Mel Gibson is, is het misschien deze?

Plaats reactie