Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 24 jun 2010 08:15

Hehehe, daar zat Touch op een gegeven moment - toevallig! - naar te kijken.

Dat was een Little House On the Prairie film met Michael Landon als patriach Charles Ingalls van de familie.

Zo'n aantrekkelijke weduwe waar hij in het geniep klusjes voor deed om zijn vrouw later te verrassen terwijl de geruchten in het dorp rondraasden...
;-)

Ik heb ''m gevonden:
Season 2, Episode 19: For My Lady Original Air Date—10 March 1976
Caroline and the girls can't help but think the worst when Charles begins to behave mysteriously and later lies about the amount of time he has spent doing carpentry work for their lovely, young neighbor, the widow Elizabeth Thurman.

Yadda yadda yadda !
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 24 jun 2010 08:49, 4 keer totaal gewijzigd.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 24 jun 2010 08:16

Ik zoek een film die ik als klein ventje heb gezien en ik nog maar flarden van kan herrineren, het zal waarschijnlijk geen topfilm zijn.

Volgens mij speelt het zich in de toekomst af en het gaat onderandere over een sport waarbij een schedel aan de andere kant van het speelveld gebracht moest worden. Het gaat er hard aan toe en vallen soms doden.

Hoofdrolspeelsters is een meisje wat volgens mij goed kan vechten en er is iets in het verleden gebeurd waar ze zich voor wil wreken. (vader vermoord door de sterkste tegenstander en natuurlijk laatste tegenstander).

Het is al een oudere film.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 24 jun 2010 08:24

Dr. Strangelove schreef:Hehehe, daar zat Touch op een gegeven moment naar te kijken.

Dat was een Little House On the Prairi film met Michael Landon als patriach Charles Ingalls van de familie.

Zo'n aantrekkelijke weduwe waar hij in het geniep klusjes voor deed om zijn vrouw later te verrassen terwijl de geruchten in het dorp rondraasden...
;-)
Mijn vrouw heeft de serie op dvd :-? het is lachwekkend voorspelbaar, maar ach jeugdsentiment he.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 24 jun 2010 08:25

sickboy1984 schreef:Ik zoek een film die ik als klein ventje heb gezien en ik nog maar flarden van kan herrineren, het zal waarschijnlijk geen topfilm zijn.

Volgens mij speelt het zich in de toekomst af en het gaat onderandere over een sport waarbij een schedel aan de andere kant van het speelveld gebracht moest worden. Het gaat er hard aan toe en vallen soms doden.

Hoofdrolspeelsters is een meisje wat volgens mij goed kan vechten en er is iets in het verleden gebeurd waar ze zich voor wil wreken. (vader vermoord door de sterkste tegenstander en natuurlijk laatste tegenstander).

Even naar de volgende pagina, anders ziet niemand hem meer.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 24 jun 2010 08:55

El Doco schreef:Hehehe, daar zat Touch op een gegeven moment naar te kijken.

Per toeval net die ene aflevering hoor, ik kijk het anders nooit en heb het vroeger ook nooit echt gevolgd. Dat doe je als rechtgeaarde Heiden niet natuurlijk. - bovendien is het spul ook mierzoet, da's slecht voor je glazuur. :wink:

Isadora
Filmster
Filmster

Bericht door Isadora » 25 jun 2010 13:38

Touchwood schreef:
El Doco schreef:Hehehe, daar zat Touch op een gegeven moment naar te kijken.

Per toeval net die ene aflevering hoor, ik kijk het anders nooit en heb het vroeger ook nooit echt gevolgd. Dat doe je als rechtgeaarde Heiden niet natuurlijk. - bovendien is het spul ook mierzoet, da's slecht voor je glazuur. :wink:
Poeh, niet alleen mierzoet maar ook bizar. Ik herriner mij een aflevering dat de vriend van Charles zijn zoon een pak slaag gaat geven en de zoon er nog bij zei dat hij het fijn ook. De moeder was er ook nog content mee en glimlachte blij (ja, het is zo'n WTF moment en ik had liever niet gewild dat ik zulk onzinnige details herrinerde but it's there :o )

Isadora
Filmster
Filmster

Bericht door Isadora » 25 jun 2010 13:45

sickboy1984 schreef:Ik zoek een film die ik als klein ventje heb gezien en ik nog maar flarden van kan herrineren, het zal waarschijnlijk geen topfilm zijn.

Win ik een prijs als ik het goed heb Sickboy? :P :wink:
Ik denk namelijk dat het film "Salute of the Jugger" is (hij is ook bekend onder de naam "The blood of Heroes")

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 25 jun 2010 13:50

Ja dat is hem zeker, die laatste wedstrijd in die kooi kan ik me nog heel goed herrineren.

Whoehoe, echt super bedankt!

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 25 jun 2010 13:55

Grappig dat ik vroeger echt niet wist dat er een nederlander in deze film zit.

En ook nog eens een deelneemster uit de battle of the babes.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 25 jun 2010 23:28

Kunnen we de naam van dit topic niet een lettergrootte 2 keer zo groot maken en/of dikgedrukt? Er zijn wel erg veel mensen die dit topic niet kunnen vinden. :Z

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 25 jun 2010 23:31

Aston schreef:Kunnen we de naam van dit topic niet een lettergrootte 2 keer zo groot maken en/of dikgedrukt? Er zijn wel erg veel mensen die dit topic niet kunnen vinden. :Z
Tsja, wellicht dit topic plus bijvoorbeeld het voorstel-topic in een welkomsmail opnemen of zo? Of zoals ik op andere fora weleens gezien heb, dat je pas na een x aantal berichten in bestaande topics zelf een nieuw topic kan aanmaken.

Hanhart
Figurant
Figurant

Bericht door Hanhart » 25 jun 2010 23:36

Beste mensen,

Enkele jaren geleden zag ik op het Belgische filmfestival Cinema Novo een Aziatische cultfilm. Ik zou graag deze film opnieuw zien, maar ik ben de naam vergeten.

Wat ik me nog kan herinneren is het einde. Een groepje mannen, ik denk drie, bezoeken het strand. Plots krijgt één van hen een hartaanval en stort hij in elkaar. In het volgende shot zien we enkele schoenen op het strand liggen, de zee slokt ze op.

Het verhaal was, denk ik, een detectiveverhaal.

Ik herinner me ook nog dat de sponsor van de film heel expliciet in beeld kwam. Ik denk dat het TDK was, of Philips, of beide. Ik herinner me een shot waar het hoofdpersonage voor een gigantisch neonlicht van één van deze bedrijven staat.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

wveft
Figurant
Figurant

(OPGELOST) Franse film met een vuurtoren...

Bericht door wveft » 26 jun 2010 07:58

OPGELOST

Ik ben op zoek naar de titel van een Franse film die om een vrouwelijke hoofdrolspeelster met de naam Claire draait. In het begin van de film is ze op een afscheidsfeest van een collega, die voor zijn afscheid een model van een vuurtoren krijgt. Na het feest vergeet hij die vuurtoren, en Claire neemt hem mee. Zij komt in contact met een rondtrekkend trio van 2 mannen en 1 vrouw, die op bedrijfsfeestjes en partijen de clown uithangen. Een van die mannen heeft (toevallig) een verhaal over een vuurtoren geschreven, en daar krijgt Claire een one-night-stand mee.

Iemand enig idee over de titel van deze film??

Het was Mademoiselle...
Laatst gewijzigd door wveft op 26 jun 2010 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 26 jun 2010 09:59

wveft
Figurant
Figurant

Bericht door wveft » 26 jun 2010 10:32

Nee, helaas niet.
Wel bedankt voor de tip om op die manier te zoeken, die kende ik nog niet.
Heb er gelijk nog een paar andere tegenaan gegooid, maar tot nu toe zonder resultaat.

Plaats reactie