Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Re: Hoe heet deze film :)?

Bericht door Dr. Strangelove » 16 mei 2011 15:11

rayhvh schreef:Het was een 2 delige film/miniserie over een family (man vrouw kind) en een autistiche broer.
die broer was erg geobebeerd door de sterren. tot op een dag er rare stroom storingen kwamen bij een honkbal wedstrijd. en daarna overal.
de autischtiche broer wist wat er ging gebeuren (een komeet). en proberen dit te vertelen.
de normale broer luisterde niet. dus uiteindelijk komt die toch bij de NASA terecht
waar die verteld hoe die komeet tegen te houden.

Bedankt als iemand het weet :D
au-tis-me: ontwikkelingsstoornis waarbij contact met de buitenwereld en communicatie niet of moeizaam plaatsvinden

Maar je bedoelt denk ik deze: Quantum Apocalypse

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Re: Hoe heet deze film? (Zoek je een titel? Stel je vraag hi

Bericht door Dr. Strangelove » 16 mei 2011 15:14

Axeqlusive schreef:Ik heb vroeger, denk eind jaren '80 of begin jaren '90 een (Duitse?) (film?) serie gezien op tv. Het ging over een jongen die een broek had waar hij steeds maar papiergeld uit één broek kon blijven halen als hij die aan had.
Iemand een idee?
Jongen met de gouden broek ?
Afkomstig uit Zweden, een provincie van Duitsland. :wink:

Op z'n Zweeds klinkt het helemaal tof: Pojken med guldbyxorna

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 16 mei 2011 15:28

Oh wauw Doc... Thanx!
Ga eens kijken of ik daar nog wat beeldmateriaal van kan scoren ergens.
Zal me waarschijnlijk vies gaan tegenvallen, maar lijkt me leuk om nog eens te zien.

edit:
Found it!

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 16 mei 2011 15:46

En zo'n broek kun je bij Wehkamp aankopen.

Alleen kindermaten maar als het er alleen maar over gaat om in die zakken te graaien...

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 16 mei 2011 17:40

Dr. Strangelove schreef:
rayhvh schreef:Het was een 2 delige film/miniserie over een family (man vrouw kind) en een autistiche broer.
die broer was erg geobebeerd door de sterren. tot op een dag er rare stroom storingen kwamen bij een honkbal wedstrijd. en daarna overal.
de autischtiche broer wist wat er ging gebeuren (een komeet). en proberen dit te vertelen.
de normale broer luisterde niet. dus uiteindelijk komt die toch bij de NASA terecht

Bedankt als iemand het weet :D
au-tis-me: ontwikkelingsstoornis waarbij contact met de buitenwereld en communicatie niet of moeizaam plaatsvinden
Misschien ben ik de enige, maar ik zie het verband niet tussen dit deel van het antwoord en de oorspronkelijke vraag/ beschrijving :-?

Well raar plot trouwens, alsof Nasa zelf niet weet hoe het beste een komeet tegen te houden

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 16 mei 2011 17:47

Daar huren ze toch meestal mensen van een olieplatform voor in? En ik denk dat Herr Dr. doelt op de spelling van autisme.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 16 mei 2011 17:53

Ed Crane schreef:
Dr. Strangelove schreef:
Misschien ben ik de enige, maar ik zie het verband niet tussen dit deel van het antwoord en de oorspronkelijke vraag/ beschrijving :-?
Well raar plot trouwens, alsof Nasa zelf niet weet hoe het beste een komeet tegen te houden
Het verband - als je het zo wilt stellen - is dat beste ray een vraag stelt die ik bereid ben te beantwoorden (wat heet: ik ga zelfs voor hem zoeken) maar mijn lichte ergernis wordt gewekt door het feit dat er niet de moeite wordt genomen om de vraag een beetje zorgvuldig neer te zetten.
Zo wordt hier 'autistische' vervolgens neergekrabbeld als "autistiche" en " autischtiche".
En dan praat ik maar niet over '2 delig', "family", "geobebeerd", "vertelen" en andere fouten.

Als je een vraag al niet goed weet te stellen, hoe kan je dan het antwoord vinden ?
Zo werkt dat bij een Google zoekopdracht maar ook op een forum en binnen je kennissenkring.
Anders gezegd: met een goede vraag heb je het antwoord veel eerder binnen handbereik.
Over ' moeizame communicatie' gesproken... :wink:

Overigens zie je dat ik ook niet val over "Well raar plot..."

In het algemeen is wat behoorlijke aandacht voor een formulering wel aan te raden.
En het leest ook stukken prettiger.
Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove op 16 mei 2011 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 16 mei 2011 17:56

Colonel_Kurz schreef:Daar huren ze toch meestal mensen van een olieplatform voor in? En ik denk dat Herr Dr. doelt op de spelling van autisme.
Haha, doet me denken aan South Parks "Imaginationland" waar ze een probleem moeten oplossen aan de andere kant van een portal en dan Kurt Russel maar optrommelen en sturen want "he was in a movie that was kinda like this" :D

En, ah, daar zal ik dan wel weer in een lysdectiche bui overheen gelezen hebben dan :+
Laatst gewijzigd door Ed Crane op 16 mei 2011 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 16 mei 2011 18:01

Dr. Strangelove schreef: Het verband - als je het zo wilt stellen - is dat beste ray een vraag stelt die ik bereid ben te beantwoorden (wat heet: ik ga zelfs voor hem zoeken) maar mijn lichte ergernis wordt gewekt door het feit dat er niet de moeite wordt genomen om de vraag een beetje zorgvuldig neer te zetten.
Zo wordt hier 'autistische' vervolgens neergekrabbeld als "autistiche" en " autischtiche".
En dan praat ik maar niet over '2 delig', "family", "geobebeerd", "vertelen" en andere fouten.

Als je een vraag al niet goed weet te stellen, hoe kan je dan het antwoord vinden ?
Zo werkt dat bij een Google zoekopdracht maar ook op een forum en binnen je kennissenkring.
Anders gezegd: met een goede vraag heb je het antwoord veel eerder binnen handbereik.
Over ' moeizame communicatie' gesproken... :wink:

Overigens zie je dat ik ook niet val over "Well raar plot..."

In het algemeen is wat behoorlijke aandacht voor een formulering wel aan te raden.
En het leest ook stukken prettiger.
Ach, ik ben wel heel opgelucht dan dat je niet boos bent om m'n dubbele l.

Wel grappig dan dat van jullie twee híj degene was die z'n boodschap het best op mij over wist te brengen :+

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 17 mei 2011 16:22

Ik zoek de naam van een wat oudere film:

1: Deze film komt geloof ik uit de jaren 80 en het is een sci-fi/actie film.
2: Ik zag deze film vroeger op de duitse tv, maar het gaat om een Hollywood film.
3: De hoofdrolspeler heeft lang blond haar en is gespierd.
4: Volgens mij gaat het om een groepje helden en die komen geloof ik niet van aarde.
5: En ik geloof dat het woord "man" in de titel voorkomt, maar dit weet ik echt niet zeker meer.

Ik heb al gezocht op IMDB en Google en daar verschillende termen gebruikt, maar helaas geen succes dus :(

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 mei 2011 16:54

Masters of the Universe? Da's met Dolph Lundgren in de rol van He-Man.
Afbeelding

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 17 mei 2011 17:04

Dat is de film die ik zocht inderdaad :D
Slecht dat ik niet wist dat Dolph Lundgren de hoofdrolspeler was.

Thanks!!

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 19 mei 2011 17:07

spacey schreef:Slecht dat ik niet wist dat Dolph Lundgren de hoofdrolspeler was.
...of dat het de filmversie is van de klassieke, zeer succesvolle He-Man tekenfilmserie waar een generatie groot mee geworden is ;)

Ik zoek zelf eigenlijk ook wel een film waarvan ik lang, lang geleden eens een stuk van gezien toen ik nog een klein kind was. Ik had een andere film opgenomen toen ik nog een kind was, zal wel weer een deel uit de Jaws-reeks (ik was toen gek op haaien), en omdat die film 's avonds laat op tv kwam liet ik de band waarop ik't opnam gewoon vollopen. Daardoor kwam er nog een stukje van een andere film op te staan die erna kwam. Ik heb dan ook maar een stukje ervan gezien, iets van de openingsscène of vlak erna. Nu jaren en jaren later komt het op me over als zo'n film uit de Hammer-horror studio's, maar ik kan er helemaal naast zitten.

Het enige dat ik me kan herinneren, en dat maakte wel enigszins indruk op me als kind zo kan men zich vast wel voorstellen is het volgende:

Volgens mij speelt het zich af in een oud kasteel ofzo. Daar is wat ik aanneem een soort wetenschapper, of alchemist in die tijd of zo bezig. Hij doet iets met zijn gezicht, wat weet ik niet meer, waardoor de huid van zijn gezicht loslaat en hij die er af kan halen. Je ziet dan zijn gezicht als een soort schedel, het is geloof ik gewoon wit, maar het is wel duidelijk een special effect die op het gezicht van de acteur aangebracht is, niet een 'echte' schedel. Als ik het me goed herinner brengt hij vervolgens een ander gezicht aan, zodat hij nu een andere 'identiteit' heeft.

Iemand een idee?

Steve-O
Filmster
Filmster

Bericht door Steve-O » 06 jun 2011 15:30

Ik heb deze film niet helemaal gezien. Als het goed is is dit wat ik ga beschrijven het begin van de film:
Je ziet een wat dikkere kalende al dan niet helemaal kale man in een soort ruimtepak zonder helm rennen voor z'n leven in het bos. En volgens mij was het nacht. Hij vlucht voor een vliegende cirkelzaag. De vliegende cirkelzaag raakt hem maar je krijgt niet te zien dat 'ie 'm op de hoogte van z'n schouders raakt. Iets later vinden 2 mannen in ieder geval alles wat boven zijn schouders zit. Een morsdode man dus.
Heeft iemand dan ook maar enig idee :-?

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 06 jun 2011 18:04

Dat klinkt als Wild, Wild West, die begint met een man die door een maisveld rent met een ding om z'n nek dat eigenlijk een heel sterke magneet is, waar dan een cirkelzaag-blad op af vliegt.

Plaats reactie