Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Richard Crenna die terroriseert

Bericht door Dr. Strangelove » 09 dec 2012 14:26

Ik ben voor zonsopkomst hiervoor opgestaan maar ik kan geen film vinden waarin Crenna een dergelijk kreng speelt en een stadje terroriseert.

Ben je wel zeker van Richard Crenna ?
Die zwarte pick-up, is dat zo'n klassiek model ?
Enig idee over hoe oud de film (minimaal) zou moeten zijn ?

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Re: Hoe heet deze film? (Zoek je een titel? Stel je vraag hi

Bericht door spooklift » 09 dec 2012 15:33

De zoon van vader is ontvoerd en vader moet de losgeld betalen. Ik herinner einde nog. De man moet naar kantoorgebouw met buitenlift. Hij brengt zak geld mee en FBI of CIA probeert hem tegenhouden maar te laat. Hij zit in de buitenlift en hij wordt live gefilmd door de cameraman maar de buitenlift valt snel naar beneden maar wordt geremd en vader leeft nog. Daarna zit de vader in huis en belt naar de dader. Ik denk dat in jaren '90 maar kan ook begin '00.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Hoe heet deze film? (Zoek je een titel? Stel je vraag hier!)

Bericht door Touchwood » 09 dec 2012 17:01

Met mijn nieuw verworven mod-superpowers :wink: heb ik gemeend er goed aan te doen een mededeling met aandachtspunten voor dit onderdeel in het leven te roepen, aangezien er geregeld nieuwe onderwerpen over gezochte filmtitels aangemaakt worden.

Waardoor de titel: “Hoe heet deze film? (Zoek je een titel? Stel je vraag hier!)” ingekort kan worden naar:
“Help! Welke film is dit ?”

Dit oogt direct een stuk netter, daar de onderwerptitel nu in de reacties niet meer abrupt afgebroken wordt naar:
Re: “Hoe heet deze film? (Zoek je een titel? Stel je vraag Hi :B:

Wat mij altijd al een doorn (of potlood) in het oog was.

Ja, dat kan nou, hè… Danoontje Powerrrrr !

diinneee
Figurant
Figurant

Re: Help! Welke film is dit?

Bericht door diinneee » 21 dec 2012 16:59

Hoi!
Zouden jullie mij willen helpen?
Ik heb vorig jaar een Engelse film gezien, maar ik weet de titel niet meer.
Ik zal hem even beschrijven: het gaat over een meisje in een karaoke bar.
daar komt een man die vindt dat ze heel goed kan zingen. hij biedt haar
een platencontract aan maar de 'man' van dat meisje is heel bazig en dat mag
niet van hem. hij behandelt haar als slaaf en ze mag niet met die vreemde man
omgaan. ondertussen gaan stiekem een nummer opnemen en hebben ze haar man
'even buiten bewustzijn' gehouden. volgens mij hebben ze dan ook een soort affaire.
uiteindelijk blijkt die man een oplichter te zijn en gaat hij er met de spullen en het geld
vandoor en laat hij haar achter langs de snelweg. opvallende details die ook voorbij komen
zijn een kruidenierswinkeltje die overvallen wordt door een paar jochies, en een kapsalon
waar de man altijd zn haar laat knippen.
het is misschien een redelijk oude film dacht ik, maar misschien herkent iemand het?
ik hoop dat de beschrijving een beetje duidelijk is haha.

liefs.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 21 dec 2012 19:41

Goed gedaan hoor, alleen dat 'redelijk oude' film is heel onduidelijk.

Voor een tiener is dat vanaf vijf jaar, voor een twintiger vanaf acht jaar, voor een dertiger vanaf vijftien jaar en voor een veertig-plusser vanaf dertig jaar.

Weet je trouwens of het een bioscoop- of een tv-film is?

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 21 dec 2012 22:15

wie noemt zichzelfl nou diarree, der zijn tocsh rare lui op internet of niet yo

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 21 dec 2012 22:52

Twee dingen:

- Ik denk dat jij nog een beetje zenuwachtig bent over deze non-apocalyptische dag

- Ik denk dat jij een nieuw gek doch kek schapebrilletje nodig hebt want volgens mij zie jij je eigen afzonderlijke keuteltjes niet eens meer waardoor heel jouw wereld een beetje een poepdrabje is.

En natuurlijk ga jij nou heel hard nadenken over het juiste antwoord want zo ben je ook weer wel!

diinneee
Figurant
Figurant

Bericht door diinneee » 22 dec 2012 08:46

Dr. Strangelove schreef:Goed gedaan hoor, alleen dat 'redelijk oude' film is heel onduidelijk.

Voor een tiener is dat vanaf vijf jaar, voor een twintiger vanaf acht jaar, voor een dertiger vanaf vijftien jaar en voor een veertig-plusser vanaf dertig jaar.

Weet je trouwens of het een bioscoop- of een tv-film is?

ja ik snap wat je bedoelt. ik denk dat de film uit de jaren '90 is of begin '00 maar dat weet ik niet zeker.
weet niemand het? :-?

basz
Figurant
Figurant

Bericht door basz » 29 dec 2012 20:55

Weet iemand misschien hoe de film met de volgende beschrijving heet?
Een groep jongeren gaat op vakantie, maar raken in een bos terecht waar een oud/verlaten dorp ligt met vreemde mensen. In dit dorp wordt een feest gehouden en de jongens besluiten te blijven. Uiteindelijk worden ze een voor een vermoord, op een iemand na. Hij vermoordt ook de sekteleider van deze vreemde groep. Op het eind van de film zie je nog dat iemand een visdraad over de weg heeft gespannen, waarbij het hoofd van een motorrijder eraf valt.
Wie weet het?

hadiederk
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door hadiederk » 30 dec 2012 00:21

basz schreef:Weet iemand misschien hoe de film met de volgende beschrijving heet?
Een groep jongeren gaat op vakantie, maar raken in een bos terecht waar een oud/verlaten dorp ligt met vreemde mensen. In dit dorp wordt een feest gehouden en de jongens besluiten te blijven. Uiteindelijk worden ze een voor een vermoord, op een iemand na. Hij vermoordt ook de sekteleider van deze vreemde groep. Op het eind van de film zie je nog dat iemand een visdraad over de weg heeft gespannen, waarbij het hoofd van een motorrijder eraf valt.
Wie weet het?
2001 Maniacs (2005)
http://www.imdb.com/title/tt0264323

Hierbij nog een samenvatting van alle gruwlijkheden uit de film:
http://www.youtube.com/watch?v=7PKohNci4nM

En als je een liefhebber bent, er is een vervolg: 2001 Maniacs: Field of Screams (2010)

Miffy
Figurant
Figurant

Filmtitel: Franse vrouw met veel affaires

Bericht door Miffy » 30 dec 2012 16:06

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd op zoek naar de titel van een film die ik ooit op de Belgische tv heb gezien, maar waarvan ik op internet helaas geen informatie kan vinden. Ik zou het heel fijn vinden als iemand me op weg zou kunnen helpen!

De informatie die ik heb is als volgt:

- Het is een Engelstalige (Britse) film, waarschijnlijk van na het jaar 2000
- De film speelt zich waarschijnlijk af in Engeland (Londen?)
- Een van de hoofdrolspeelsters is een Franse vrouw (spreekt Engels met Frans accent) met erg kort haar en een 'muizengezichtje' (zo wordt ze terloops ook omschreven door een man in de film die zegt haar niet te mogen)
- Een Brits stel van ongeveer 30 jaar oud gaat trouwen, en de vrouw is/wordt even later zwanger
- Zowel de man als de vrouw van dit Britse stel worden verliefd op de Franse vrouw, en de Franse vrouw begint met beiden een affaire. Het stel weet dit niet van elkaar. Later in de film gaat de (inmiddels hoogzwangere) vrouw inwonen bij de Franse vrouw, en verlaat daarmee haar man.
- De Franse vrouw vertelt rond het einde van de film aan haar Britse geliefde dat zij elkaar van vroeger kennen. Ze hebben elkaar (als ong. 12 jarigen) eerder ontmoet in Frankrijk, en hadden daar ook een (soort van) seksuele relatie. De Britse vrouw was toentertijd altijd in de veronderstelling geweest dat de Franse vrouw een jongen was, die Augustin heette. De Franse vrouw noemde de Britse vrouw toentertijd vaak 'ma petite anglaise'.
- Als de zwangere vrouw besluit dat het wellicht toch beter is terug te keren naar haar man, wordt de Franse vrouw woedend, en gooit haar telefoon uit het raam van de flat waarin ze zich bevinden. Als de Britse man hen probeert te bereiken en later de Franse vrouw ontmoet, wordt zij heel boos en verdrietig en geeft pas na lange tijd het adres aan de Britse man.

Ik hoop dat deze flarden iemand bekend voorkomen! Alvast bedankt! :T

Jol
Figurant
Figurant

Bericht door Jol » 20 jan 2013 13:31

Ik ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen met het kleine beetje informatie wat ik me van de inhoud van deze film kan herinneren.

Minimaal 10 jaar oud
Thriller

- Hoofdrolspeelster is een jonge zeer intelligente vrouw (ik geloof met donker half lang haar)
- Speelt zich af langs een (exotisch)strand
- Uiteindelijk blijkt dat zij een tand of kies bij zichzelf getrokken heeft en op plaats delict achter gelaten heeft om anderen te misleiden.
- Einde film blijkt dat ze nog leeft (hierin was de kijker misleid) en zie je haar op een strand bij een boot, ik geloof dat het allemaal ging om veel geld, wat uiteindelijk van haar is.
- Zij heeft dit op een hele gewiekste manier kunnen bemachtigen, door tegenspelers (en kijker) telkens te misleiden.

Ik zou het super knap vinden als iemand hier iets mee kan......

In ieder geval bedankt voor de moeite.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 20 jan 2013 14:02

Dat klinkt heel erg als Wild Things.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 20 jan 2013 14:15

Daar dacht ik ook aan.

But, Thiver dear, you beat me to it. :(

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 20 jan 2013 15:06

Dr. Strangelove schreef:But, Thiver dear, you beat me to it. :(
Tja, je hebt natuurlijk altijd boss über boss. 8) Vooral als het gaat om films met hete triootjes... Maar troost je met deze gedachte:
Jol schreef:Ik zou het super knap vinden als iemand hier iets mee kan......

Plaats reactie