Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
patrick_h
Filmster
Filmster

Re: Help! Welke film is dit?

Bericht door patrick_h » 11 nov 2013 13:18

Een antwoord heb ik niet, maar ik vind het wel vreemd dat je het einde weet van een film die je niet hebt uitgekeken...

Stroating
Figurant
Figurant

Film over gestolen boek

Bericht door Stroating » 21 nov 2013 12:54

hallo. een paar jaar geleden was er een film op tv dat ging over een donkere man die zich voor doet als schrijver van een zeer succesvol boek. maar hij heeft het boek niet zelf geschreven maar een vrouw die plotseling overleed.

ik weet ook niet of dit een leuke film is haha. maar ik loop hier al een poosje mee in het hoofd rond
en volgens mij is de acteur die de 'schrijver' speelt LL cool j. maar ook dat weet ik niet zeker haha

hoop dat een van jullie me hiermee kan helpen
gr frank

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 22 nov 2013 16:23

You Will Meet A Tall Dark Stranger is de eerste titel die bij mij naar boven komt drijven :)

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 02 dec 2013 23:42

Ik moet denken aan A Murder Of Crows met Cuba Gooding Jr.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 03 dec 2013 00:30

Mark schreef:You Will Meet A Tall Dark Stranger is de eerste titel die bij mij naar boven komt drijven :)
Alleen was de eigenlijke schrijver daar geen vrouw en de nepauteur gelukkig geen LL Cool J. :D

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Re: Film over gestolen boek

Bericht door spooklift » 03 dec 2013 19:54

Stroating schreef:hallo. een paar jaar geleden was er een film op tv dat ging over een donkere man die zich voor doet als schrijver van een zeer succesvol boek. maar hij heeft het boek niet zelf geschreven maar een vrouw die plotseling overleed.

ik weet ook niet of dit een leuke film is haha. maar ik loop hier al een poosje mee in het hoofd rond
en volgens mij is de acteur die de 'schrijver' speelt LL cool j. maar ook dat weet ik niet zeker haha

hoop dat een van jullie me hiermee kan helpen
gr frank
Out of Time (2003)

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 03 dec 2013 22:45

Lijkt me van niet, Spooky.
Hoe kom je daarbij?

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 03 dec 2013 22:47

De hoofdrol is een neger en in deze film stierf vrouw ook 'plotseling'
Spoiler
(Ze deed alsof dood)

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 03 dec 2013 23:29

Nou ja, Ik weet niet zeker of Denzel Washington een neger is in vol daglicht. 8)

Maar ik zie bij Out of Time geen schrijver, schrijfster en/of succesvol boek.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 17 dec 2013 14:56

Op zoek naar de titel van een (tv-)film voor een vriendin van mij. Ze dacht dat ik alles wist van films en deze ook zou weten, nee dus.

Hier de synopsis volgens haar:
een huisvrouw, getrouwd met een dominee, met 2/3 (niet zeker) kinderen ontmoet een vrouw. Deze vrouw intrigreerd haar en langzaam en zeker valt ze voor deze vrouw. De vrouw in kwestie probeert het af te houden. Aan het einde van de film zijn ze een stel.
Wat er ook in zat dat de dominee juist uitgesproken anti homo / lesbisch is hierdoor ontstaan er fricties binnen het gezin.

Volgens mijn vriendin zat er het woord educating in de titel maar daar zou ik me niet op blind staren.

Sandratje
Figurant
Figurant

Bericht door Sandratje » 21 dec 2013 22:41

Ik ben op zoek naar de titel van deze film:

Een amerikaanse kerstmis comedy over een echtpaar (weet niet zeker of ze ook kinderen hadden), van wie de vrouw een groot feest/diner wilt geven en de man juist niet, de vrouw krijgt haar zin, er komt heel veel bezoek. Er loopt vanalles uit de hand, er vinden allerlei verwikkelingen plaats, maar aan het eind komt alles weer goed.
Ik heb hem ongeveer 6/7 jaar geleden gezien maar de film was toen geloof ik niet heel nieuw.

Weet iemand toevallig de titel van deze film?
Alvast bedankt!

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 22 dec 2013 15:02

Christmas Vacation (1989)?

Erzi
Figurant
Figurant

Bericht door Erzi » 27 dec 2013 21:51

Wanhopig al jaren opzoek naar een film die ik vroeger op een videoband ( waren er 2 omdat de film zo lang duurde ) gehuurd had..

Het is een drama film..
Een man vraagt een vrouw ten huwelijk. Hij is enorm rijk en wat ouder.. Ze krijgen een kind die uiteindelijk overlijd.. Ze kopen een groot huis.. Soort kasteel met een binnen plaats.. Ze krijgen nog meer kinderen! Hij word opgeroepen om te vechten in de oorlog! Het huis word door duiters overgenomen en dat word een ziekenhuis! Zij helpt de zieken en gewonden.. Haar man komt weer thuis.. En de duitsers vertrkken uit hun huis. Zij raakt weer zwanger geloof ik en hij krijgt in het ziekenhuis een hersenbloeding of hartaanval als hij op bezoek gaat bij zijn vrouw die een tweeling gekregen heeft. Hij komt in een rolstoel terecht! Als hij dan een bal overgooid boven aan trap van hun huis in de tuin naar de tweeling krijgt hij een hart aanval en valt uit zijn rolstoel van de trap af en overlijd.. De film eindigd dat Ze met haar kinderen die ouder zijn een feest viert in dat grote huis!

Hellppp.. Heb hem op alle mogelijkheden manieren op Google gezocht.. Maar kan niks vinden :(

Groetjesss

Shifty777
Bijrol
Bijrol

Wazige filmvraag

Bericht door Shifty777 » 06 jan 2014 00:29

Ok, dit gegeven achtervolgt mij al jaren omdat hij als kind een hele nare indruk op mij heeft gemaakt, maar omdat ik deze als kind heb gezien, weet ik nog maar heel weinig erover. Ik weet niet of het een gewone film of tv film is geweest, een serie lijkt me eerder uitgesloten.

Dit is wat ik mij herinner: Ik zag het in de jaren '90 op de Duitse televisie. Het belangrijkste gegeven dat ik mij herinner is dat een aantal mensen, wat ik mij herinner met name kinderen, plotseling binnen hele korte tijd enorm lange haren groeien in hun slaap. Zo herinner ik mij vooral het shot van twee jongens in een stapelbed, waarbij de onderste jongen plotseling 's morgens de haren van zijn bovenbuurman langs zijn bed naar onder op de vloer ziet hangen.

Verder heb ik altijd het idee gehad dat de film te maken had met een of meerdere kinderen met kanker en dus ook de kaalheid van de chemotherapie, en dat dit het fundament was voor het hele beschreven gedoe met die haargroei. Maar nogmaals, ik kan een hoop volledig uit de context hebben geplaatst omdat ik deze film een enkele keer zag als klein kind. Al jaren probeer ik erachter te komen wat dit nou was, omdat er iets lugubers aan was dat aan mij is blijven plakken al die jaren.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 06 jan 2014 01:16

Ik kan er helemaal naast zitten maar ik vind deze:
The Peanut Butter Solution
Het gaat blijkbaar over een jongen die een verlaten huis binnenloop en geesten als bewoner tegenkomt.
Deze geesten zorgen ervoor dat hij kaal wordt en vervolgens helpen ze hem een aan een pindakaassmurrie om zijn haar te laten groeien.
En, oh boy, dat gaat groeien.
En dan nog iets van een gretige verfkwastenfabrikant en zo verder.
Blijkbaar zorgt Celine Dion ook nog voor een bijzonder naargeestige soundtrack. Yeck !

Maar het is 'm vast niet he? :D
    • Afbeelding
(plaatje heeft er niets mee te maken hoor. Dat is gewoon voor de leukigheid. Kleurtjes en zo.)

Plaats reactie