Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Truffeltje
Bijrol
Bijrol

Re: Help! Welke film is dit?

Bericht door Truffeltje » 27 nov 2014 05:47

lol deed mij ook heel even aan twelve monkees denken dat met die tand! (vreselijke scene trouwens)

snapt iemand het einde van die film trouwens? slaat echt nergens op dat tie rooie gast ermee weg komt

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 27 nov 2014 10:17

W'rom slaat het nergens op?

Truffeltje
Bijrol
Bijrol

Bericht door Truffeltje » 18 dec 2014 01:19

omdat die gast tegen gehouden zou moeten worden, het kleine jongetje ziet zichzelf dus weet hij voor de volgende keer dat hij terug gaat in de tijd al dat die rooie ermee te maken heeft

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 29 dec 2014 21:55

LittleC schreef:Dat ik hier nog nooit eerder van gebruik heb gemaakt.. we hebben geen "ik weet niet welke film het meer precies is-topic" dus ik drop het hier maar waar toch wat filmkenners rondlopen: ik ben sinds een tijdje met een filmlijst bezig die ik bijna volledig heb opgesteld, bestaande uit alle films die ik ooit gekeken heb. Ik heb al heel veel films dmv trefwoorden gevonden via Google (echt de meest vage herinneringen in trefwoorden omgezet en toch gevonden) maar ook deze methode is niet volledig waterdicht. Dus vroeg ik me af of jullie me konden helpen met de rest :)

Onthou dat de beschrijving vaag kan klinken en het films zijn die ik ook in mijn jonge jaren heb gekeken en dus geen hoogvliegers of heel bekende films zullen zijn.

1) Een hele debiele en onnozele film waar een jongen achter een meisje aanzit, maar hij is volgens mij niet zeker of dit meisje wel bestaat. Hij vindt in een prullenbak van een flat een gescheurde LP-plaat die hij terug aaneen plakt als eerste aanwijzing ziet, terwijl we op het einde van de film erachter komen dat een meisje en haar vriendin deze plaat expres hebben gescheurd om hem op dwaalspoor te brengen. Verder weet ik enkel nog losse scenes, waarvan eentje is dat het hoofdpersonage zijn gothic-like ex-vriendin beft (volgens mij buiten in een park achter struiken) en zijn tongpiercing vast komt te zitten aan haar clit-piercing. Dan is er tegen het einde van de film ook een scene in een hotel waarbij de perverse conciërge(?) dubbele wanden heeft geplaatst om chicks in de kamers te kunnen bespioneren, en wordt dan betrapt door het hoofdpersonage (of zijn beste vriend) en die hebben dan een showdown met een slow-motion snotgevecht.

2) Een trilogie die ik ooit gezien heb op Ketnet; kinderfilms dus. 3 films maar niet al te veel over te vertellen helaas. Ik weet nog dat het in een ongewone taal was (Deens, Noors, Fins oid) en dat de film(s) rond kerstmis plaatsvonden en los van elkaar konden worden gezien, maar met dezelfde familie en hoofdpersonage in beeld. In één van de eerste twee films gaat het over de jongen die in lagere school zit en verliefd is op een meisje en die hij dan ook een ring wil geven (zo'n Shenmue-speelgoedachtig geval) maar zijn kleine broertje die in alle3 de films de show steelt, verplaatst het met een spinnenring waardoor het meisje schrikt wanneer hij dat in de klas afgeeft, en erna ook een emmer water over zijn hoofd gooit. Natuurlijk komt dit achteraf goed en beginnen ze een relatie. De familie is ook eens naar een bos getrokken om een kerstboom om te kappen. Springen we naar de derde film waar het rond paardenraces draait en het hoofdpersonage een paard onder zijn hoede krijgt en daarmee moet zien te winnen (beetje Seabiscuit-achtig dus) en dat volgens mij ook doet. Meer herinner ik me er niet van.

3) Ook een Deens/Noorse/whatever film die zich afspeelt in een Middeleeuw-achtige setting met kastelen en Vikings en begint met de geboorte van de zoon van een koning. De rivaliserende koning krijgt een dochter en natuurlijk ontmoeten de twee elkaar op vrij jonge leeftijd (voor 18 jaar) en worden deze verliefd maar de koningen kunnen dat niet hebben. Beetje Asterix en Obelix-stijl en ook kinderfilm maar hier en daar een volwassen ondertoon. Op een bepaald moment wordt de jongen gevangengenomen en moet ook vechten in zijn vaders naam. Het is dus eigenlijk Romeo & Juliet maar dan.. met ridders.

4) Een romantische komedie in de hedendaagse tijd met een meisje (prinses?) waarvan de ouders heel rijk zijn en in een landhuis/kasteel woont. Zij is enorm naïef en gaat nooit buiten, en heeft dus ook nooit jongens ontmoet maar moet wel trouwen met een man die ze niet kent. Dan leert ze bij uitstap in de stad ergens in een park een jongen kennen. Ze zetten hem neer als badboy met een motto en halflang haar, maar is eigenlijk grote pussy die haar de wereld wil laten zien. Hij rijdt op bepaald moment ook zijn motto in het landhuis. Geen idee wat er verder gebeurde, maar eindscène is normaal gezien dat ze aan achterkant van dat landhuis bovenaan een trap staat en naar het feestje kijkt dat buiten plaatsvindt, en haar pa (die ze niet kende of al lang niet meer gezien had) er ook is.

5) Film die ik nog niet zo lang geleden heb gezien. Ook een romantische komedie-achtig iets. Jongen en meisje in de hoofdrol, waarvan de jongen ook narrator is bij bepaalde stukken van de film. Speelt zich in New York of een andere grote Amerikaanse stad af. Ze gaan op bepaald moment naar zeer vreemde feestjes, waar ook de beste vriend van die jongen is. Een vreemde wat dikkere kerel (met pluche rendier-hoorns op zijn hoofd aangezien verkleedfeestje als ik het me goed herinner?) waarmee het mannelijk hoofdpersonage eerst over balkon kijkt en daarna van het feestje door de stad en besneeuwd park wandelt en van hem advies krijgt want het gaat niet goed tussen hem en die chick. Dan is er een break-up en besluit zij weg te gaan naar andere stad voor een job bij newspaper ofzoiets. Dan hebben ze nog een finale scene aan een groot standbeeld terwijl taxi op haar wacht en ze wat praten terwijl ze daar zitten. Volgens mij is er ook iets met een brief (die hij eerder had gekregen?) maar herinner ik me niet precies. [≠ 500 days of summer]

Hopelijk kan iemand me verder helpen. Denk dat 1, 4 en 5 nog meeste kans hebben om geraden te worden, die andere heb ik weinig hoop voor maar dan plaats ik de beschrijving wel op sites die daar ook speciaal voor bestemd zijn. Zou al blij zijn als 1 van de 5 herkend wordt.
Iemand enig idee welke films dit kunnen zijn?

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 30 dec 2014 01:13

De beschrijving van die laatste film doet me denken aan Unmade Beds, al betwijfel ik of die ook werkelijk bedoeld wordt.

patrick_h
Filmster
Filmster

Bericht door patrick_h » 30 dec 2014 14:50

Misschien bekend wanneer we die "jonge jaren" kunnen situeren? Dat helpt in ieder geval in het afbakenen van de jaartallen.

AndyVanderstraeten
Figurant
Figurant

filmtitel zoeken

Bericht door AndyVanderstraeten » 11 jan 2015 21:09

Wie kan mij helpen de engelstalige filmtitel te vinden?
Ik ken geen acteurs of actrices.
Ik heb de film gezien eind jaren '70 of begin jaren '80 op een Nederlandse omroep.
De film gaat over een uitbraak van het ebola of Marburg virus waarbij een ziekenhuis in quarantaine wordt geplaatst.
De Nederlandse titel was epidemie maar ik vind deze film nergens terug.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 27 jan 2015 20:12

Een vriendin heeft heel lang (naar schatting 15 jaar) geleden een Spaans/Frans/Italiaans film op ARTE (TV zender) gezien. Ze weet het niet meer precies.

Wat zij nog van kan herinneren:
Een oudere man viert zijn verjaardag (wordt waarschijnlijk 65), zijn hele familie komt bij elkaar en hij krijgt van zijn kleinzoon een cadeau (ze dacht aan een pijp). De man vindt het heel stom.
Ze wil niks verder zeggen, vanwege spoilers, want ik wil de film misschien ook zien. De film heeft iets te maken met een theater gezelschap.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 27 jan 2015 22:52

Klinkt als een reclame van Werthers Original :P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 jan 2015 01:00

Hé, Konami! Verrassend veel oude leden die langskomen de laatste tijd. :)

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 01 feb 2015 23:11

Toeval. :-)

Vony
Figurant
Figurant

Wie herkent deze film en weet de titel??

Bericht door Vony » 13 feb 2015 19:29

Al een flink poosje wil ik deze film nog eens zien maar weet echt geen titel meer...
Het is al een vrij oude film... Het gaat over een seriemoordenaar die het op een bepaalde agent gemunt heeft...
Er ontstaat een grote klopjacht naar m en iedere keer bericht hij als hij iemand gaat vermoorden...
Ik herinner me nog een scene op een kermis...
Op gegeven moment weten ze wie de dader is en dan laat deze zichzelf afrossen om zo de agent de schuld te geven van mishandeling.... En zo weer de dans te ontspringen... Volgens mij woonde ie in een trailer.....
Haha lekker vaag he? O+ Iemand? Alvast thx! Groetjes, Vony.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 15 feb 2015 18:41

Klinkt erg als Dirty Harry.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 15 feb 2015 20:47

en ook een beetje Ricochet

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 26 feb 2015 17:56

Truffeltje schreef:omdat die gast tegen gehouden zou moeten worden, het kleine jongetje ziet zichzelf dus weet hij voor de volgende keer dat hij terug gaat in de tijd al dat die rooie ermee te maken heeft
Er is geen 'volgende keer', dat is juist het idee van deze film: er is sprake van een gesloten lus, oftewel een time loop. Er valt niets te veranderen, alles staat vast.

Plaats reactie