Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Help! Welke film is dit?

Bericht door Psycho-M » 11 nov 2019 10:53

Ok dit is natuurlijk veeeeeeel te laat, maar ik weet wel over welke film Dongle het heeft.
Hij zal hier wel niet meer komen, maar toch...
Volgens mij is het de film Brainstorm: https://www.imdb.com/title/tt0085271/
Dongle schreef:
17 sep 2019 09:15
Ik meen dat de film ergens uit de 80er jaren komt, Is Amerikaans Genre scifi ?
1983 om precies te zijn :D

JeanineR
Figurant
Figurant

HELP. Al jaren op zoek naar een film!!

Bericht door JeanineR » 12 mar 2020 10:29

Hoi allemaal,

Ik ben al jaren (!) op zoek naar een film waarvan ik de titel niet meer weet. Het frustreert mij enorm, maar ik kan er gewoon niet achter komen. Nu had ik het goede idee om me hier aan te melden in de hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Toen ik klein was hadden wij een videoband waar overheen was gespoeld met een film die ik nu heel graag weer eens wil zien. Wat ik me kan herinneren uit de film was dit:

Er was een moeder die overleed tijdens de bevalling. Ze heeft een dochter gekregen en volgens mij heette ze Kathy (Katie, Kathie). De vader bleef alleen met haar achter. Hij was gebroken. Kon door zijn verdriet niet voor haar zorgen en was ook natuurlijk ook onervaren.

Een scène uit de film wat ik mij herinner was dat hij een keer 's avonds gek werd van het gehuil, hij kon er niet meer tegen.. Hij is in bed gaan liggen en gaan slapen en heeft zijn dochter alleen krijsend in het bedje laten liggen. De volgende ochtend ging hij bij haar kijken en bleek dat ze helemaal onder het braaksel zat en daar schrok de vader heel erg van.

Nog een scène wat ik me herinner was dat hij het dochtertje afstond voor adoptie en zich later bedacht en voor het huis van die mensen stond: Ik MOET mijn dochter terug hebben. En toen heeft hij haar ook meegekregen en die mensen bleven gebroken achter.

De laatste beelden uit de film waren volgens mij dat je erachter kwam dat hij zijn dochtertje gehouden heeft en zij inmiddels kon lopen en ze samen in de tuin stonden. Het dochtertje viel en haar vader pakte haar snel op... ze gingen samen de toekomst tegemoet..

Ik hoop zo dat iemand weet welke film ik bedoel.... Ik wacht in spanning af....

Alvast heel erg bedankt!!!

Groetjes Jeanine

JeanineR
Figurant
Figurant

Re: HELP. Al jaren op zoek naar een film!!

Bericht door JeanineR » 12 mar 2020 16:18

Het was overigens een Engelstalige film... Ik denk gewoon Amerikaans...

Plaats reactie