Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Ravenous
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Ravenous » 15 mei 2003 16:45

Ghost in a Shell?

Psyjan
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Psyjan » 15 mei 2003 16:56

Ja dat was m was ik vergeten

robertos
Filmster
Filmster

Bericht door robertos » 15 mei 2003 19:18

mmmm darn die moet ik ook nog steeds zien, iedereen is daar onderhand positief over en raad hem mij aan.

Seannie
Bijrol
Bijrol

Zoek titel van een sf film (hoop dat ie nou goed staat :P)

Bericht door Seannie » 15 mei 2003 19:36

Hej, ik zoek al een tijdje naar de titel van een film die ik ooit op tv heb gezien.
Hij gaat over mensen die naar buitenaards leven zoeken en na een tijdje krijgen ze signalen. Deze signalen blijken de eerste tv beelden die op aarde zijn uitgezonden te zijn. Er zit ook een soort puzzel in de signalen. Uiteindelijk komen ze erachter dat het een bouwplan is voor een enorme machine. Met deze machine kan iemand naar de planeet van de aliens reizen. Als een vrouw die reis maakt met een camera bij zich en ze kijken achteraf staat er alleen maar ruis op de video, dus niemand gelooft haar. Later komen er mensen achter dat er wel voor een langere tijd aan ruis op de video staat als dat de vrouw is weg geweest en dan is de film afgelopen.

Weet iemand toevallig de titel van deze film, dan zou ik et graag horen!!

Grtz Sean

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 15 mei 2003 19:38

Is dat niet Contact?

Simon
Filmster
Filmster

Bericht door Simon » 15 mei 2003 19:39

ash_ schreef:Is dat niet Contact?
Dat weet ik wel heel zeker. IMDB linkje: http://us.imdb.com/Title?0118884

Seannie
Bijrol
Bijrol

Bericht door Seannie » 15 mei 2003 19:41

zou goed kunnen, ik weet et echt nie meer, maar ik ga in ieder geval zeker kijken of die het is. bedank!! :D

Seannie
Bijrol
Bijrol

Bericht door Seannie » 15 mei 2003 19:43

Simon schreef:
Dat weet ik wel heel zeker. IMDB linkje: http://us.imdb.com/Title?0118884
Ja dit is hij idd, heel erg bedankt :)

Noudje
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Noudje » 15 mei 2003 20:21

Ik heb een tijdje terug een film op tv gezien die in grote lijnen als volgt ging (wat ik nog weet tenminste...)

Een man raakt al zijn herinneringen kwijt als hij betrokken is bij een ongeluk (volgens mij iets met een auto, maar dit weet ik niet zeker). Vanaf dit moment zwerft hij over straat en hij komt uiteindelijk bij een vrouw terecht die een restaurant heeft. Ze woont daar alleen met haar kind(eren) en wil in eerste instantie deze "zwerver" niet binnenlaten. Maar als hij eenmaal bij hun in huis woont blijkt hij van alles te kunnen, hij kan bijvoorbeeld goed koken. Ze worden natuurlijk ook verliefd op elkaar, kan niet anders, want het was echt zo'n drama/romantiek film. De man waar het om gaat is ook getrouwd met een andere vrouw, hij weet hier alleen niets meer van omdat hij al zijn herinneringen kwijt is. Maar zij snapt natuurlijk niet waar haar man is en gaat naar hem op zoek, uiteindelijk vind ze hem en wil ze dat hij terugkomt naar huis, naar zijn gezin, hij heeft hier ook kinderen. De keus is natuurlijk moeilijk, want hij heeft intussen een relatie met een andere vrouw, maar hij kiest toch voor zijn oude vrouw waar hij geen herinneringen over heeft.

En zoals jullie al begrijpen wil ik graag weten wat de titel is van deze film...... :Y

Noudje
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Noudje » 25 mei 2003 10:36

Noudje schreef:Ik heb een tijdje terug een film op tv gezien die in grote lijnen als volgt ging (wat ik nog weet tenminste...)

Een man raakt al zijn herinneringen kwijt als hij betrokken is bij een ongeluk (volgens mij iets met een auto, maar dit weet ik niet zeker). Vanaf dit moment zwerft hij over straat en hij komt uiteindelijk bij een vrouw terecht die een restaurant heeft. Ze woont daar alleen met haar kind(eren) en wil in eerste instantie deze "zwerver" niet binnenlaten. Maar als hij eenmaal bij hun in huis woont blijkt hij van alles te kunnen, hij kan bijvoorbeeld goed koken. Ze worden natuurlijk ook verliefd op elkaar, kan niet anders, want het was echt zo'n drama/romantiek film. De man waar het om gaat is ook getrouwd met een andere vrouw, hij weet hier alleen niets meer van omdat hij al zijn herinneringen kwijt is. Maar zij snapt natuurlijk niet waar haar man is en gaat naar hem op zoek, uiteindelijk vind ze hem en wil ze dat hij terugkomt naar huis, naar zijn gezin, hij heeft hier ook kinderen. De keus is natuurlijk moeilijk, want hij heeft intussen een relatie met een andere vrouw, maar hij kiest toch voor zijn oude vrouw waar hij geen herinneringen over heeft.

En zoals jullie al begrijpen wil ik graag weten wat de titel is van deze film...... :Y
Bedankt voor de geweldige hulp :-? , maar ik ben er inmiddels al achter gekomen via het nieuwe zoek systeem op de site :T

De film heet: A Stranger to Love

Dit is het verhaal dat jullie bij deze film schreven:
Allan Grant is getrouwd met Linda en een gelukkige vader van twee kinderen. Op een dag wordt hij slachtoffer van een misdrijf, waardoor hij zijn geheugen verliest. Kort hierna wordt er een man dood aangetroffen in een rivier, die voldoet aan de identiteit van Allan. Zijn vrouw en kinderen regelen een begrafenis en proberen hun leven weer op te pakken. In die tussentijd is Allan zwaar verwaarloosd. Hij kan zich niets meer herinneren en wordt opgevangen door Andi, een moeder van twee kinderen. Allan wordt verliefd op Andi en wil graag met haar verder, totdat hij in een winkel wordt herkent door een onbekende man. De onbekende man geeft het adres van Linda en Allan is benieuwd naar haar. Hij gaat op zoek naar Linda, want hij kan niet zomaar verder met Andi als hij al een vrouw heeft

Jowie
Bijrol
Bijrol

Bericht door Jowie » 25 mei 2003 11:34

Mischien dik 7 jaar geleden heb ik eens een film op tv gezien.

Was een SF/horror, gaat over een school met ZEER moeilijk opvoed baren kinderen ofzo. De leraaren worden vervangen door "oud" cybor soldaten die opnieuw geprogrammeerd zijn als leraar.

Mja gaat natuurlijk helemaal mis, en worden een beetje kwaadaardig, en een groepje leerlingen komen er dus achter dat het cyborgs zijn.

Toen ik die film zag was ik een jaar of 10, meer kan ik me er niet van herinneren en vond em toen best cool :)

Greets

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 26 mei 2003 15:56

Jowie schreef:Mischien dik 7 jaar geleden heb ik eens een film op tv gezien.

Was een SF/horror, gaat over een school met ZEER moeilijk opvoed baren kinderen ofzo. De leraaren worden vervangen door "oud" cybor soldaten die opnieuw geprogrammeerd zijn als leraar.

Mja gaat natuurlijk helemaal mis, en worden een beetje kwaadaardig, en een groepje leerlingen komen er dus achter dat het cyborgs zijn.

Toen ik die film zag was ik een jaar of 10, meer kan ik me er niet van herinneren en vond em toen best cool :)

Greets
Misschien is het Class of 1999.

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 31 mei 2003 15:33

Ik zoek de naam van een film met het volgende verhaal:

Ik meen dat er in ieder geval 2 mannen en 1 vrouw in een huis aan zee verbleven. Als ik me niet vergis waren de mannen (duikers) op zoek naar iets in de zee. Ook zijn er mensen in de omgeving die liever niet hebben dat ze daar rondhangen.
Op het moment dat ze 's avonds terugkomen en de vrouw naar de slaapkamer gaat, vind ze bloed van een geslacht beest (een haan?) in haar bed. Dit is eigenlijk de enige scene die ik me kan herinneren.
Ik heb de film gezien toen ik een jaar om 11 was en het maakte toen verschrikkelijk veel indruk op me.
Volgens mij is het ook wel een aardig bekende titel, want ik ben hem later op tv nog eens tegengekomen, maar was vergeten de titel op te schrijven.
Iemand een idee?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 31 mei 2003 16:34

Hans Olo schreef:Ik zoek de naam van een film met het volgende verhaal:

Ik meen dat er in ieder geval 2 mannen en 1 vrouw in een huis aan zee verbleven. Als ik me niet vergis waren de mannen (duikers) op zoek naar iets in de zee. Ook zijn er mensen in de omgeving die liever niet hebben dat ze daar rondhangen.
Op het moment dat ze 's avonds terugkomen en de vrouw naar de slaapkamer gaat, vind ze bloed van een geslacht beest (een haan?) in haar bed. Dit is eigenlijk de enige scene die ik me kan herinneren.
Ik heb de film gezien toen ik een jaar om 11 was en het maakte toen verschrikkelijk veel indruk op me.
Volgens mij is het ook wel een aardig bekende titel, want ik ben hem later op tv nog eens tegengekomen, maar was vergeten de titel op te schrijven.
Iemand een idee?
Misschien is het Head Above Water? Of het origineel, waarvan HAW een remake is, Hodet over vannet

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 31 mei 2003 16:49

Hmm... lijkt me niet, beetje te nieuw.
Hij moet iig van vóór 1988 zijn.

Plaats reactie