Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
mazzl
Bijrol
Bijrol

Bericht door mazzl » 31 mei 2003 18:59

Hans Olo schreef:Ik zoek de naam van een film met het volgende verhaal:

Ik meen dat er in ieder geval 2 mannen en 1 vrouw in een huis aan zee verbleven. Als ik me niet vergis waren de mannen (duikers) op zoek naar iets in de zee. Ook zijn er mensen in de omgeving die liever niet hebben dat ze daar rondhangen.
Op het moment dat ze 's avonds terugkomen en de vrouw naar de slaapkamer gaat, vind ze bloed van een geslacht beest (een haan?) in haar bed. Dit is eigenlijk de enige scene die ik me kan herinneren.
Ik heb de film gezien toen ik een jaar om 11 was en het maakte toen verschrikkelijk veel indruk op me.
Volgens mij is het ook wel een aardig bekende titel, want ik ben hem later op tv nog eens tegengekomen, maar was vergeten de titel op te schrijven.
Iemand een idee?
Klinkt als 'The Deep', na Jaws nog een (onder)waterfilm naar een boek van Peter Benchley.

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 01 jun 2003 09:58

Ik heb even over "The Deep" gelezen en het zou inderdaad kunnen, maar ik ben nog niet genoeg overtuigd.
Iemand moet toch die scene met dat die geslachte haan (?) herkennen?

mazzl
Bijrol
Bijrol

Bericht door mazzl » 01 jun 2003 10:26

Hans Olo schreef:Ik heb even over "The Deep" gelezen en het zou inderdaad kunnen, maar ik ben nog niet genoeg overtuigd.
Iemand moet toch die scene met dat die geslachte haan (?) herkennen?
Die scène zit daar inderdaad in: het gaat om een voodoo-ritueel om het stel af te houden van het duiken naar een scheepswrak.

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 01 jun 2003 10:28

dat klinkt me bekend...
dat zal hem dan inderdaad wel zijn.
thx

niccus
Bijrol
Bijrol

Bericht door niccus » 06 jun 2003 21:27

ik zoek een film, films of miniserie eventueel. het moet een verfilming zijn want ik heb de 4 boeken ooit gelezen, lang geleden geleend en ik weet ook de naam van de auteur niet meer....maar het gaat over 4 kinderen, broer en zus van 12 en 14 ofzo en een tweeling van een jaar of 6 die worden verstopt op een zolder van een groot landhuis omdat de familie niet mag weten van hun bestaan, er komt een boze grootmoeder in voor die de kinderen probeert te vergiftigen en die moeder van hun doet 't alleen voor de erfenis (die ze niet krijgt als haar vader van de kinderen afweet)....is hier wel een film van? en als dat zo is, wie heeft voor mij dan de titel....ben benieuwd

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 06 jun 2003 22:49

Klinkt als Flowers in the Attic
http://us.imdb.com/Title?0093036

Ayse
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Ayse » 07 jun 2003 09:01

niccus schreef:ik zoek een film, films of miniserie eventueel. het moet een verfilming zijn want ik heb de 4 boeken ooit gelezen, lang geleden geleend en ik weet ook de naam van de auteur niet meer....maar het gaat over 4 kinderen, broer en zus van 12 en 14 ofzo en een tweeling van een jaar of 6 die worden verstopt op een zolder van een groot landhuis omdat de familie niet mag weten van hun bestaan, er komt een boze grootmoeder in voor die de kinderen probeert te vergiftigen en die moeder van hun doet 't alleen voor de erfenis (die ze niet krijgt als haar vader van de kinderen afweet)....is hier wel een film van? en als dat zo is, wie heeft voor mij dan de titel....ben benieuwd
het is idd Flowers in the Attic.

vraagje: is deze film het bekijken waard (zover je het kan herinneren?) ik heb dit boek namelijk grijs gelezen, de film zou een teleurstelling kunnen zijn?

niccus
Bijrol
Bijrol

Bericht door niccus » 07 jun 2003 10:46

Ayse schreef:
niccus schreef:ik zoek een film, films of miniserie eventueel. het moet een verfilming zijn want ik heb de 4 boeken ooit gelezen, lang geleden geleend en ik weet ook de naam van de auteur niet meer....maar het gaat over 4 kinderen, broer en zus van 12 en 14 ofzo en een tweeling van een jaar of 6 die worden verstopt op een zolder van een groot landhuis omdat de familie niet mag weten van hun bestaan, er komt een boze grootmoeder in voor die de kinderen probeert te vergiftigen en die moeder van hun doet 't alleen voor de erfenis (die ze niet krijgt als haar vader van de kinderen afweet)....is hier wel een film van? en als dat zo is, wie heeft voor mij dan de titel....ben benieuwd
het is idd Flowers in the Attic.

vraagje: is deze film het bekijken waard (zover je het kan herinneren?) ik heb dit boek namelijk grijs gelezen, de film zou een teleurstelling kunnen zijn?
Ik wil hem in ieder geval toch een keer gaan kijken. Bedankt voor 't antwoord.... :T

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 09 jun 2003 17:48

ghost in the shell?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 09 jun 2003 18:29

gollum36 schreef:ghost in the shell?
Waarop reageer je?

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 09 jun 2003 20:25

Nu 'Turks Fruit' weer op tv komt, deed dit me denken aan een Nederlandse film die ik vroeger op tv heb gezien en een beetje scary vond.
Uiteraard ken ik maar 1 ding uit die film en dat is het volgende:
Een jong(man) heeft last van zijn keel en het komt erop neer dat zijn amandelen geknipt moeten worden. Hij krijgt hier nachtmerries van en hoe het verder gaat, geen idee...
Het speelt in ieder geval erg landelijk (tsja, nederlandse film)... en ik zie hem nog over een polderweggetje langs de sloot fietsen (?).
Iets zegt me dat Peter faber hierin speelt, maar dat weet ik ook weer niet zeker.

Zegt dit iemand wat?

Cee
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Cee » 10 jun 2003 22:39

Ook een vraagje naar een titel, was een horror/thriller-film (denk ik toch), ik herinner me namelijk maar een scene meer uit de hele film. Op een gegeven moment wordt iemand door de polsen aan de muur gespijkerd door een hele groep, een soort van kruisiging. De hele film was nogal donker.
Ik weet het, het is niet echt veel informatie, maar ik zag deze scene een heel aantal jaren geleden en die heeft echt wel indruk op mij achter gelaten. Nu vele jaren later denk ik nog vaak aan die scene en wil ik toch wel eens weten uit welke film het kwam.

Jowie
Bijrol
Bijrol

Bericht door Jowie » 12 jun 2003 19:41

http://us.imdb.com/Title?0145531

Stigmata mischien? is wel een vrij nieuwe film '99

Cee
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Cee » 13 jun 2003 14:14

Nee, dat is te recent, ik heb die in 1990 of zo gezien.

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 16 jun 2003 05:31

Hans Olo schreef:Nu 'Turks Fruit' weer op tv komt, deed dit me denken aan een Nederlandse film die ik vroeger op tv heb gezien en een beetje scary vond.
Uiteraard ken ik maar 1 ding uit die film en dat is het volgende:
Een jong(man) heeft last van zijn keel en het komt erop neer dat zijn amandelen geknipt moeten worden. Hij krijgt hier nachtmerries van en hoe het verder gaat, geen idee...
Het speelt in ieder geval erg landelijk (tsja, nederlandse film)... en ik zie hem nog over een polderweggetje langs de sloot fietsen (?).
Iets zegt me dat Peter faber hierin speelt, maar dat weet ik ook weer niet zeker.
Zegt dit iemand wat?
La maar, het was 'Een Vlucht Regenwulpen' zag ik gisteren... :oops:

Plaats reactie