Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Duke of URL
Bijrol
Bijrol

Bericht door Duke of URL » 25 jun 2003 08:54

Twanno schreef:Over vastzittende benen gesproken...

Dit is een zwart/wit film die ik alweer heeel lang (ongeveer 15 jaar) geleden gezien heb op televisie, waarvan ik de titel ook graag wil weten:

Het enige stukje wat ik me nog herinner is dat een vrachtwagen vast komt te zitten in een grote modderplas op een smal bergweggetje en dat een man erachter gaat staan om te duwen terwijl een andere man achter het stuur gaat zitten. Wat er gebeurt is dat de vrachtwagen achteruit rijdt en dat de benen van de man verplettert worden onder het linker achterwiel van de vrachtwagen (dit is natuurlijk niet in beeld te zien omdat het onder de oppervlakte van de modderplas gebeurd).
Le Salaire de la Peur met Yves Montand. Over een transport van nitroglycerine ergens in zuid-amerika. De vrachtwagen moet ten alle kosten blijven rijden omdat hij anders zou kunnen stilvallen en de trilling van de startende motor de nitro zou kunnen doen ontploffen. Oh BTW, de vrachtwagen rijdt dus niet achteruit, maar wel vooruit, om bovenvermelde reden.
Beestig goeie film trouwens.

username taken
Bijrol
Bijrol

Bericht door username taken » 21 jul 2003 12:51

toen ik zo rond de tien jaar was keek ik altijd 's middags op belgië 1 van die ouwe zwartwitjes. daar was er een bij die ik helemaal geweldig vond en die ik dus graag nog es zou zien. maar ja, zonder titel...

de film ging over een man die een voor een de familieleden om het leven brengt die hem ervan weerhouden een erfenis te krijgen. hij komt er telkens mee weg, maar als hij eindelijk de enige erfgenaam van het familiekapitaal is wordt hij opgepakt. in de cel schrijft hij het verhaal dat de film is (soort van grote flashback dus). op het einde van de film, als hij net het verhaal af heeft (en we dus weer in het heden zijn), komt er iemand binnen en deelt hem mee dat hij onterecht vast zit en hij mag gaan. hij blij naar buiten, maar onderweg beseft hij dat hij het geschreven verhaal in z'n cel heeft laten liggen... [einde film]

iemand enig idee?

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 21 jul 2003 17:01

Weet welke je bedoeld, maar helaas de titel.
Zal eens voor je gaan spitten.....

KoenZ
Regisseur
Regisseur

Bericht door KoenZ » 21 jul 2003 17:05

Klinkt in ieder geval goed!!!! :)

Ayse
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Ayse » 21 jul 2003 17:22

username taken schreef:toen ik zo rond de tien jaar was keek ik altijd 's middags op belgië 1 van die ouwe zwartwitjes. daar was er een bij die ik helemaal geweldig vond en die ik dus graag nog es zou zien. maar ja, zonder titel...

de film ging over een man die een voor een de familieleden om het leven brengt die hem ervan weerhouden een erfenis te krijgen. hij komt er telkens mee weg, maar als hij eindelijk de enige erfgenaam van het familiekapitaal is wordt hij opgepakt. in de cel schrijft hij het verhaal dat de film is (soort van grote flashback dus). op het einde van de film, als hij net het verhaal af heeft (en we dus weer in het heden zijn), komt er iemand binnen en deelt hem mee dat hij onterecht vast zit en hij mag gaan. hij blij naar buiten, maar onderweg beseft hij dat hij het geschreven verhaal in z'n cel heeft laten liggen... [einde film]

iemand enig idee?
Deze film zou ik zeker willen zien!!!!

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 21 jul 2003 18:48

username taken schreef:de film ging over een man die een voor een de familieleden om het leven brengt die hem ervan weerhouden een erfenis te krijgen. hij komt er telkens mee weg, maar als hij eindelijk de enige erfgenaam van het familiekapitaal is wordt hij opgepakt. in de cel schrijft hij het verhaal dat de film is (soort van grote flashback dus). op het einde van de film, als hij net het verhaal af heeft (en we dus weer in het heden zijn), komt er iemand binnen en deelt hem mee dat hij onterecht vast zit en hij mag gaan. hij blij naar buiten, maar onderweg beseft hij dat hij het geschreven verhaal in z'n cel heeft laten liggen... [einde film]

iemand enig idee?
Het is even zoeken, maar dan heb je ook wat.
De film die je bedoeld heet:
Kind Hearts and Coronets, met in de hoofdrol Alec Guiness.

Hier kun je hem op IMDB vinden: http://us.imdb.com/Title?0041546

username taken
Bijrol
Bijrol

Bericht door username taken » 21 jul 2003 21:51

Pieternel schreef:
username taken schreef:de film ging over een man die een voor een de familieleden om het leven brengt die hem ervan weerhouden een erfenis te krijgen. hij komt er telkens mee weg, maar als hij eindelijk de enige erfgenaam van het familiekapitaal is wordt hij opgepakt. in de cel schrijft hij het verhaal dat de film is (soort van grote flashback dus). op het einde van de film, als hij net het verhaal af heeft (en we dus weer in het heden zijn), komt er iemand binnen en deelt hem mee dat hij onterecht vast zit en hij mag gaan. hij blij naar buiten, maar onderweg beseft hij dat hij het geschreven verhaal in z'n cel heeft laten liggen... [einde film]

iemand enig idee?
Het is even zoeken, maar dan heb je ook wat.
De film die je bedoeld heet:
Kind Hearts and Coronets, met in de hoofdrol Alec Guiness.

Hier kun je hem op IMDB vinden: http://us.imdb.com/Title?0041546

ik kan alleen maar antwoorden: _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

tjee pieternel, hartstikke bedankt. ik ga morgen es uitzoeken of het ding op dvd te krijgen is. hoe zoek jij dit soort dingen eigenlijk op?

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 22 jul 2003 05:46

username taken schreef:hoe zoek jij dit soort dingen eigenlijk op?
:oops: Heel goeie vraag..... maar het was meer een gelukje.
Heb uitgebreid op IMDB bij de 'beste' films uit de wat oudere decennia gezocht en van daaruit bij sommige films even bij de uitgebreidere info gekeken. Liep er toch nog tamelijk snel tegen aan.
Gelukkig vonden nog meer mensen het een goede film, anders had ik hem waarschijnlijk nooit gevonden...

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 22 jul 2003 08:33

IMDB is inderdaad de beste plek, je kunt ook wat trefwoorden invoeren (niet te veel anders vindt ie niks) en dan de categorie "plot" selecteren en 'em dan laten zoeken. Werkt niet altijd, maar ik heb zo nogal eens de nodige films gevonden.

filmcriticus
Bijrol
Bijrol

Bericht door filmcriticus » 23 jul 2003 15:05

Beste filmgekken

Ik heb vroeger als kind ooit een science fictionfilm gezien maar ik weet de titel niet meer. Wie kan me erbij helpen?
Het gaat om hetvolgende:
Een jongetje woont op een verlaten dorp ergens in de VS. Hij krijgt een NeoGeo (Speelhal computerspel) en het enigste wat hij de hele dag doet is dat spel spelen voor zijn huis buiten. Het spel zelf is een zeer simpel tweedimensionaal spel uit de jaren 90 waarbij je een ruimtegevechtsvliegtuig bestuurt en aliens neerknalt. (van de tijd van Arknoid en Pac Man)
Hij is best behendig in het spel en speelt het spel uiteindelijk ook uit. Opeens komt zomaar uit het niets een "doogewone" oude man in een "doogewone" oude auto uit de ruimte en vraagt de jongen of hij niet mee wil komen de ruimte in om dat spel wat hij speelt werkelijkheid te maken. Het jongetje stapt in de auto en samen vliegen ze met de auto de ruimte in. Dan daar aangekomen krijgt hij een gevechtsvliegtuig en moet buitenaardse wezens neerknallen.
Ik weet nog dat het een film van rond 1984 is. Ik dacht eerst dat het ging om de film: "D.A.R.Y.L." (1985) maar ik had het mis. Wie heeft deze film ook gezien en kan me de titel van de film noemen?

filmpie
Bijrol
Bijrol

Bericht door filmpie » 23 jul 2003 17:11

filmcriticus schreef:Beste filmgekken

Ik heb vroeger als kind ooit een science fictionfilm gezien maar ik weet de titel niet meer. Wie kan me erbij helpen?
Het gaat om hetvolgende:
Een jongetje woont op een verlaten dorp ergens in de VS. Hij krijgt een NeoGeo (Speelhal computerspel) en het enigste wat hij de hele dag doet is dat spel spelen voor zijn huis buiten. Het spel zelf is een zeer simpel tweedimensionaal spel uit de jaren 90 waarbij je een ruimtegevechtsvliegtuig bestuurt en aliens neerknalt. (van de tijd van Arknoid en Pac Man)
Hij is best behendig in het spel en speelt het spel uiteindelijk ook uit. Opeens komt zomaar uit het niets een "doogewone" oude man in een "doogewone" oude auto uit de ruimte en vraagt de jongen of hij niet mee wil komen de ruimte in om dat spel wat hij speelt werkelijkheid te maken. Het jongetje stapt in de auto en samen vliegen ze met de auto de ruimte in. Dan daar aangekomen krijgt hij een gevechtsvliegtuig en moet buitenaardse wezens neerknallen.
Ik weet nog dat het een film van rond 1984 is. Ik dacht eerst dat het ging om de film: "D.A.R.Y.L." (1985) maar ik had het mis. Wie heeft deze film ook gezien en kan me de titel van de film noemen?
http://us.imdb.com/Title?0087597

Is dit hem? Zo ja dan is de imdb power search geweldig. Zo nee dan deugen mijn zoekwoorden niet.

Studioman
Figurant
Figurant

Bericht door Studioman » 23 jul 2003 17:26

Hoi :) Yep,dit is hem.Ik heb hem zelf ook al tig keer gezien,en het blijft leuk.....toch???

DENIZ
Bijrol
Bijrol

Bericht door DENIZ » 23 jul 2003 18:00

Ik zoek de titel van deze film:

Een kleine schreeuwerige Italiaan verhuurt kamers in een achterwijk voornamelijk bewoont door negers. De leefcondities van deze mensen zijn erg slecht, ze klagen constant maar de verhuurder wilt hier niets van weten. Totdat hij om de 1 of andere reden (weet het niet meer :-? ) ook een periode in zo een kamer moet verblijven. Pas dan komt hij erachter dat de condities erg slecht zijn en zo.

ik dacht altijd dat dit Joe pesci was maar na het op imdb onderzocht te hebben heb ik niet zo een dergelijke film gevonden. Deze film is wel op sbs 2 keer of zo uitgezonden, maar weet de titel echt niet meer :S Kan iemand me helpen ??

Corinne
Figurant
Figurant
Contacteer:

Welles!

Bericht door Corinne » 23 jul 2003 18:30

filmcriticus
Bijrol
Bijrol

Bericht door filmcriticus » 24 jul 2003 12:28

Ik denk dat het inderdaad "The Last Starfighter"is bedankt jongens!

Plaats reactie