Help! Welke film is dit?

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
filmcriticus
Bijrol
Bijrol

Bericht door filmcriticus » 24 jul 2003 13:37

Beste filmfans,

Ik heb weer een film voor jullie waar ik de titel niet van kan vinden.
Toen ik nog klein was rond 1984 heb ik een film gezien waarin, ik weet het het klinkt bizar E.T. komt in de film voor en het is echt waar.
In de film zie je Elliot en E.T. De vader van Elliot (met een cowboyhoed) vliegt met een pick-up truck richting de groene planeet waar E.T. woont. Dan landen ze op een verlaten planeet. Elliot moet afscheid nemen van E.T. want hij moet weer huiswaards keren. Beiden hebben moeite om afscheid te nemen.
Ik weet dat Spielberg ooit van plan was om een deel 2 van E.T. te maken. Maar dat plan heeft hij afgeblazen. Welke film is dit dan? En hoe heet deze film?
Groeten
filmcriticus

CyberWolf
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door CyberWolf » 01 aug 2003 20:30

:)

the last starfighter is niet al te lang geleden nog op tv geweest.. :)

goed..
op pagina 2 van dit topic (toen 't forum nog "jong" was) zocht ik een film..
'k ben enige tijd weggeweest van dit forum.. maar nu weer terug..
hoe dan ook..
Psyjan suggereerde dat het misschien She-Creature was, maar dat was helaas niet zo.....

'k ben nu aan het zoeken op cloning als plot op imdb.. maar vrees dat ie er niet tussen zal staan..
ook heb ik gezocht op characters Adam en Eve, maar dat heeft ook nix geholpen..

waarom adam en eve..?
omdat die kloons zo genoemd worden in de film..
eve gaat dood aan het begin en adam wordt evil en kan gedachten lezen en de vorm van ieder wenselijk wezen aannemen.. later in de film wordt hij het aapje dat er ook in zit.. en ook een soort neushoorn (niet te zien), omdat hij iemand in een hal helemaal aan stukken scheurt en er een flinke klodder ketjup op een liftraampje terecht komt.....

ergens in een ondergronds lab volgens mij...
'k heb 'm niet afgezien, omdat ik nogal jong was toen en die klodder ketjup me te erg werd.. :oops:

als eerste wezen wordt ie trouwens Queen mum monster (zo'n groot evil dead monster pak zegmaar) ziet er niet uit, maar toch....
zodra ik meer kan herinneren, horen jullie het natuurlijk.. maar 'k geloof dat dit alles was.....

CyberWolf
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door CyberWolf » 01 aug 2003 20:42

'k ben ff op dreef..

nog een film die ik al jaren niet meer gezien heb, waarvan ik ook nooit de titel van heb onthouden..

highschool thriller/horror
er worden scholieren en leraren vermoord (zowel thuis als op school)

het enige wat ik me nog kan herinneren is dat de hoofdrolspeler wordt verdacht vanwegen z'n verleden.. hij heeft een vogelspin of slang als huisdier..
en een van de moorden is dat een leraar vastgebonden wordt en een granaat of bommetje in z'n broek krijgt gegooid.. (je ziet in de film een flits van het fijne resultaat)
ook deze film is redelijk oud.. zo begin 1990 of eerder..

'k had vroeger echt beter moeten opletten wat titels betreft zeg.. :-?

balosa
Bijrol
Bijrol

Bericht door balosa » 18 aug 2003 18:34

Ik wil graag de titel weten van een film, het ging over de boxer opstand, ze vochten tegen de Engelsen geloof ik, en als ik me goed herinner was het een zwart-wit film, iemand een idee hoe die film heet ?? :-?

thnx

siss
Figurant
Figurant

welke film is dit?????? hellepie!

Bericht door siss » 15 sep 2003 16:14

Hoi, ik zag op tv op Filmtime (filmkanaal met trailers) een beginstuk van een film. Ik had net de titel gemist. Het beginstuk gaat zo:
2 soldaten in legerauto door sneeuwgebied. Komen bij een post met andere soldaten en de ene soldaat in de auto wordt door het hoofd geschoten. Je ziet dat van dichtbij, en die andere jonge soldaat die ernaast zit, wordt bang en toen was het stukje einde. Ze wezen niet meer dan 5 minuten op die filmtime.. Ik ben nu bezig elke oorlogsfilm te kijken maar dat schiet ook niet echt op... Het is wel een film dat nu te huur zal zijn, dus nog vrij nieuwig...WIeee o wiee weet welke film dit is??

Travis Bickle
Filmster
Filmster

Bericht door Travis Bickle » 15 sep 2003 17:06

Black Hawk Down?

balosa
Bijrol
Bijrol

Bericht door balosa » 15 sep 2003 17:54

Travis Bickle schreef:Black Hawk Down?
toevallig daar moest ik ook aan denken, alleen het sneeuwgedeelte klopt niet echt :P

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 15 sep 2003 18:09

balosa schreef:Ik wil graag de titel weten van een film, het ging over de boxer opstand, ze vochten tegen de Engelsen geloof ik, en als ik me goed herinner was het een zwart-wit film, iemand een idee hoe die film heet ?? :-?

thnx

55 Days at Peking

siss
Figurant
Figurant

Bericht door siss » 15 sep 2003 18:24

nee black hawk down heb ik gezien, is hem niet. En Saving private ryan heb ik gezien, is m ook niet. Ik heb ook Windtalkers gehuurd, kijken of die het is maar volgens mij niet, in het begin waren het 2 jonge soldaten...

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: welke film is dit?????? hellepie!

Bericht door Pieternel » 15 sep 2003 18:27

siss schreef:Hoi, ik zag op tv op Filmtime (filmkanaal met trailers) een beginstuk van een film. Ik had net de titel gemist. Het beginstuk gaat zo:
2 soldaten in legerauto door sneeuwgebied. Komen bij een post met andere soldaten en de ene soldaat in de auto wordt door het hoofd geschoten. Je ziet dat van dichtbij, en die andere jonge soldaat die ernaast zit, wordt bang en toen was het stukje einde. Ze wezen niet meer dan 5 minuten op die filmtime.. Ik ben nu bezig elke oorlogsfilm te kijken maar dat schiet ook niet echt op... Het is wel een film dat nu te huur zal zijn, dus nog vrij nieuwig...WIeee o wiee weet welke film dit is??
Sneeuw, militairen & schieten, dat doet me aan Dreamcatcher denken. Ik heb de film niet gezien, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit stukje er in voorkomt, maar ik heb zo'n vermoeden dat iemand anders daar wel iets over kan roepen.
Laatst gewijzigd door Pieternel op 16 sep 2003 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

VoiceOver
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door VoiceOver » 16 sep 2003 10:01

Pieternel schreef:
siss schreef:Hoi, ik zag op tv op Filmtime (filmkanaal met trailers) een beginstuk van een film. Ik had net de titel gemist. Het beginstuk gaat zo:
Sneew, militairen & schieten, dat doet me aan Dreamcatcher denken. Ik heb de film niet gezien, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit stukje er in voorkomt, maar ik heb zo'n vermoeden dat iemand anders daar wel iets over kan roepen.
Had ik niet aan gedacht, maar je hebt gelijk, het zal zeer waarschijnlijk Dreamcatcher zijn. Wat een flutfilm trouwens.

Gimli, Son of Gloin
Bijrol
Bijrol

Bericht door Gimli, Son of Gloin » 16 sep 2003 20:11

flip schreef:khad laatst zo een film gezien maar ik weet de titel niet meer maar het was net zoals speed 2 maar alleen met een bus weet iemand de titel?
Speed 1 was toch met een bus? bedoel je die niet?

Gimli, Son of Gloin
Bijrol
Bijrol

Bericht door Gimli, Son of Gloin » 16 sep 2003 20:49

Ik heb ook nog een vraagie over 2 films waarvan ik niet meer weet hoe ze heten. beide horror films.

Eentje is een film waar volgens mij 2 delen van zijn. Er worden dan lijken opgegraven en diew worden dan door allerei chemicalien tot leven gewekt en ze worden dan dwergen. 2 mannen en een meid proberen deze duisteren praktijken tegen te gaan. Ik weet in elk geval nog dat ze in een hele stoere zwarte amerikaanse wagen reden met een dikke V8.
En als wapens namen ze dan mee honkbal knuppels kettingzagen etc.
Er is op gegeven moment ook een scene waarin er dus en gevecht plaats vind met kettingzagen, en de duistere persoon die dus om zeep moet pakt dan een 2 x zo grote kettingzaag, en zo proberen ze mekaar te vermoorden. Op gegeven moment zijn er ook vliegende bollen, die mensen dus aanvallen. die Weet niet meer precies hoe het eindigde maar ze (de 3 helden) vluchten dan in een Ambulance weg. Wellich een vaag verhaal maar ik hoop dat iemand weet hoe die film nog heet.

Nu heb ik ook nog een andere film die ik niet meer weet, Gaat over een kerkje waar in de kelder een soort grote doorzichtige zuil staat met een soort groen plasma erin. Dat is dus het kwaad dat een keer in de zoveeel duizend jaar ontwaakt ofzoiets. Een professor (Dacht die oude chinees van Karate kid) en een aantal andere personen willen daar de activiteiten meten en onderzoeken maar iedereen krijgt dezelfde nachtmerrie maar ze dromen nooit de hele nachtmerrie dus ze weten niet het einde. Het kerkje word s nachts ook omringt door zombies (een van die zombies is geloof de zanger van Kiss). Op een gegeven moment is er ook iets met spiegels. Geloof dat via de spiegel kan je naar "The other site". Op het laatst kijkt een een meisje in een grote spiegel en komt er een grote rode arm (je weet wel zo een cliche satan) en het meisje word meegenomen naar "The other site". nadat alles is afgelopen (denkt men) eindigt de film dus in dat iedereen (Althans degene die het overleefd hebben) de nachtmerrie nog een keer heeft maar dit maal dromen ze hem helemaal. Komt er op neer dat het meisje dat soort satan door de spiegel is getrokken weer terugkomt naar de gewone wereld met kwade bedoelingen (althans dat impliceert men want dan is de film afgelopen).

Heel verhaal hiero door mij hopelijk weet iemand hoe deze films heten.
Ik weet dat het behoorlijk enge films waren. In elk geval niet eentje die je midden in de nacht moet kijken want dan slaap je echt niet goed meer.

unrelated
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door unrelated » 16 sep 2003 21:02

Gimli, Son of Gloin schreef:Ik heb ook nog een vraagie [knip] (een van die zombies is geloof de zanger van Kiss) [knip] hopelijk weet iemand hoe deze films heten.
Ik weet dat het behoorlijk enge films waren. In elk geval niet eentje die je midden in de nacht moet kijken want dan slaap je echt niet goed meer.
Kijk hier eens: een horror met Gene Simmons + Ozzy Osbourne :D

darmit
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door darmit » 16 sep 2003 21:37

Volgens mij is dit Harts War met Collin Farrel en Bruce Willis . ps hele goede film hoor

Plaats reactie