GEZOCHT! Het topic voor de zoekende student

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 07 mar 2007 09:52

Goed gezegd Remy2. :T

Ik heb geen enkel probleem met de verschillende "gezocht" topics. Het is veel overzichtelijker dan alles in éé'n topic gepropt. Ik kan ook direct in het overzicht al zien wat de vraag is en hoef dus geen tig pagina's door te spitten om naar vragen te zoeken, iets wat ik dan ook niet zo snel zal doen. Dit topic mag wat mij betreft dicht want het wordt toch een onoverzichtelijk zooitje. Verder zou het wel prettig zijn als de klagers de "gezocht" topics niet meer vervuilen met oftopic gemiemel, daarvoor kun je terecht bij de klaagmuur. :)

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 07 mar 2007 10:21

Als de topics worden begonnen met "25 MANIEREN" dan wordt het misschien overzichtelijker.

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 07 mar 2007 10:26

Ik heb het liever allemaal in één topic. Als ik zin heb om antwoorden te geven kan ik gewoon hier kijken.

Een ander nadeel van die hele lijst studententopics is dat die topics niet interessanter worden nadat je er eenmaal in gepost hebt. Er is namelijk geen dsicussie, maar alleen een opsomming waar iedereen aan kan bijdragen; als je je bijdrage geleverd hebt is het topic voor jou niet meer van toepassing, maar het verschijnt wel steeds in die lijst.

Vergelijkingen met Battle of the Avatars vind ik onzin, want die staat in FilmGames.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 07 mar 2007 10:34

Sokolsky schreef:Ik heb het liever allemaal in één topic.
Het gaat er toch niet allemaal om wat JIJ wilt? Het gaat er toch om wat alle mensen hier ervan vinden (democratie)? Of zie ik dat verkeerd? Alles in 1 topic proppen is onoverzichtelijk, ik denk dat dat wel duidelijk is. Echter, als een student zijn antwoorden heeft, kan hij aan een moderator vragen of de topic gesloten kan worden.
Sokolsky schreef:Vergelijkingen met Battle of the Avatars vind ik onzin, want die staat in FilmGames.
Ik vind de vergelijking wel wat hebben. Want over het battelen van plaatjes zegt niemand wat over, terwijl dat geen bijdrage levert aan de kennis van films.

Het helpen van studenten levert daarentegen wél een bijdrage aan de kennis van films en zou eerder passen in een forum als deze.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 07 mar 2007 10:37

ASHWIN102 schreef:
Het gaat er toch niet allemaal om wat JIJ wilt? Het gaat er toch om wat alle mensen hier ervan vinden (democratie)? Of zie ik dat verkeerd?
Hoho, FT is natuurlijk gewoon totalitair ;) Maar serieus, de mensen die voor 1 topic zijn hadden nog niet gereageerd. Die mogen toch ook wel zeggen wat zij ervan vinden?

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 07 mar 2007 10:39

ash_ schreef:
ASHWIN102 schreef:
Het gaat er toch niet allemaal om wat JIJ wilt? Het gaat er toch om wat alle mensen hier ervan vinden (democratie)? Of zie ik dat verkeerd?
Hoho, FT is natuurlijk gewoon totalitair ;) Maar serieus, de mensen die voor 1 topic zijn hadden nog niet gereageerd. Die mogen toch ook wel zeggen wat zij ervan vinden?
komt nog, moet nu naar school :wink: .

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 07 mar 2007 10:40

ash_ schreef:Maar serieus, de mensen die voor 1 topic zijn hadden nog niet gereageerd. Die mogen toch ook wel zeggen wat zij ervan vinden?
Tuurlijk, alleen een zin beginnen met 'ik wil' of alleen met 'ik' is heel gevaarlijk. :Y

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 mar 2007 10:46

ASHWIN102 schreef:Tuurlijk, alleen een zin beginnen met 'ik wil' of alleen met 'ik' is heel gevaarlijk. :Y
En op het moment dat iemand dat niet zegt, gaan (andere) mensen weer zeuren in de trent van "maar dat is maar een mening, geen feit"... O+

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 07 mar 2007 10:49

ASHWIN102 schreef:
Het gaat er toch niet allemaal om wat JIJ wilt? Het gaat er toch om wat alle mensen hier ervan vinden (democratie)? Of zie ik dat verkeerd? Alles in 1 topic proppen is onoverzichtelijk, ik denk dat dat wel duidelijk is. Echter, als een student zijn antwoorden heeft, kan hij aan een moderator vragen of de topic gesloten kan worden.
Om democratie uit te kunnen oefenen is het toch belangrijk om mijn mening te uiten, of niet?!? Overigens gebruik ik niet eens "ik wil", maar slechts "ik heb het liever". Veel netter kan het niet.

En wat Battles betreft: de titel "FilmGames" is al een stuk speelser dan "Film Algemeen", dus hoef je daar wat mij betreft minder strikt te zijn.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 07 mar 2007 10:54

Sokolsky schreef:En wat Battles betreft: de titel "FilmGames" is al een stuk speelser dan "Film Algemeen", dus hoef je daar wat mij betreft minder strikt te zijn.
Hmmm... mee eens. Misschien is de oplossing om een nieuwe subforum te openen! Speciaal voor zoekende studenten.

Brosnan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Brosnan » 07 mar 2007 12:17

Leuk dat er veel studenten komen die zich aanmelden en ons iets willen vragen. Dat is echt een teken dat dit forum gewaardeerd wordt, de vaste forum leden kunnen hun filmkennis nog eens testen en verbeteren door antwoorden te geven (en op te zoeken) en de studenten krijgen op hun beurt hopelijk een mooi cijfer voor hun studieopdracht.

Een nadeel vind ik wel dat het Film Algemeen topic er ontzettend onoverzichtelijk van wordt. Tuurlijk kun je deze topics negeren, maar dan zul je wel eerst moeten zoeken welk topic nou wel voor de studenten is en welke niet.

Om 1 topic aan te maken waarin iedereen zijn vraag kan stellen ben ik ook geen voorstander van, dat wordt ook één grote chaos ben ik bang.

Wat mij de beste oplossing lijkt is om een nieuw sub-forum aan te maken (bijvoorbeeld in Algemeen, dus bij Cafe De Lemming enzo). Iedereen die een bepaald motief in films zoekt kan daar een nieuw topic openen, de vaste forum leden kunnen antwoorden geven en zoeken en de forum leden die deze topics irritant vinden kunnen dit sub-forum negeren. Iedereen tevreden toch?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 mar 2007 12:21

Brosnan schreef: Een nadeel vind ik wel dat het Film Algemeen topic er ontzettend onoverzichtelijk van wordt. Tuurlijk kun je deze topics negeren, maar dan zul je wel eerst moeten zoeken welk topic nou wel voor de studenten is en welke niet.
Maar zo moeilijk is dat toch ook niet? Vaak zijn dat soort topics door hun titel wel te onderschijnen, lijkt me.

sejasci
Figurant
Figurant

Bericht door sejasci » 07 mar 2007 12:23

Hoi allemaal,

Wat een discussie :D

Ik wil jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor jullie bijdragen, ik heb er ontzettend veel aan!! En als jullie nog meer tips hebben houdt ik mij aanbevolen.

Wel ga ik nu toch ook maar een nieuw topic openen, want dit werkt toch niet helemaal. Nieuwe tips en ideeën kunnen jullie daarin posten.

Dank bij voorbaat _O_

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 07 mar 2007 12:44

Misschien zouden we een soort conventie aan kunnen houden dat zo'n topic begint met: "GEZOCHT:"? Op die manier zijn ze bijzonder makkelijk te onderscheiden.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 07 mar 2007 13:00

ash_ schreef:
ASHWIN102 schreef:
Ik vind niet alleen, maar ik constateer:

Dat film algemeen wel erg onoverzichtelijk aan het worden is door de nieuwe stroom aan zoekenden. @ASHWIN102, ik zie nooit posts van jou in film algemeen, als je dat vaker zou doen dan zou jij ook merken dat het irritant is om de topics te vinden waar je een dag eerder op had gereageerd.
Als je al die topics van de studenten zat bent, is er altijd nog de keuze om niet te reageren.
Dit vind ik een beetje kort door de bocht want dit neemt niet weg dat ik nog altijd wel op andere topics wil reageren in film algemeen.
Ik snap het eerder niet waarom die battle topics bestaan. Het is leuk om te stemmen, begrijp me niet verkeerd, maar als ik er zo over nadenk zijn die eerder onnodig dan de topics van de studenten.
En daarom staan deze topics ook niet in film algemeen :}.
Remy2 schreef:Is dit waar filmtotaal.nl voor gemaakt is? Het constant bekritiseren van forumtopics die aangemaakt worden of het om SPAM krijsen als er maar één linkje in de openingspost van een topic te vinden is?
Filmtotaal is naar mijn idee in grote lijnen gemaakt om filmkennis uit te wisselen waar ook film algemeen voor is gemaakt. Het is prima en inderdaad ook een winst voor FT als filmstudenten zich aanmelden bij ons. Maar is het dan ook de bedoeling dat er tientallen topics worden geopend met een zelfde doel alleen bij de één is de vraag iets anders? Het is niet de vraag wat de bedoeling is, maar meer de manier hoe dit wordt gedaan. Om chaotische toestanden te voorkomen is het van belang om een aantal dingen centraal te houden.
Geloof me, je moest een weten. Deze topics hebben overigens meer te maken met films dan pakweg een 'Battle of the avator pictures'.
Zie mijn reactie op ASHWIN hierboven.
Maar wees gerust; over één maandje zullen de 'ik zoek..' topics waarschijnlijk over zijn en kan iedereen weer met een gerust hart forum-en in de drastisch verstoorde 'Film algemeen'- structuur en zullen er hopelijk interessantere topics aangemaakt worden dan topics over het sluiten van andere topics.
Oh? Ik dacht juist dat deze topic was toegewijd aan de filmstudenten om ze een eigen centrale plaats te geven? Blijkbaar weet jij meer over mijn motieven dan dat ik dat zelf weet :-? .
Zolang de regie van deze site het niet verbied zal ik jullie aanraden met elke vraag een nieuw topic te starten. Puur om het feit door alle vragen in dit topic te dumpen de kans een stuk kleiner is dat jullie ook hulp krijgen met het zoeken van de 25 motieven. (En de maker van dit topic, én de forumgangers die hier zo lyrisch op reageren, weten dat dondersgoed!) Al helemaal sinds de antwoorden alleen nog maar gePB't schijnen te mogen worden en er waarschijnlijk in dit topic méér gezeik komt op mensen die antwoorden niet via de PB sturen dan dat er nieuwe vragen gesteld worden.
Je hebt een punt, maar moet je niet ergens prioriteiten stellen? Er moet misschien een andere oplossing komen, een eigen forum zou het helemaal doen voor de filmstudenten maar helaas heeft de maker van deze topic dat niet in de hand :wink: .
Colonel_Kurz schreef:Maar zo moeilijk is dat toch ook niet? Vaak zijn dat soort topics door hun titel wel te onderschijnen, lijkt me.
Ik vind vooral het onderwerp niet echt passen in film algemeen. Als deze topic geen oplossing is maar er zijn wel degelijk veel forumleden die zich storen aan de chaos in film algemeen, dan geef jij (of een ander forum-overste :P) de filmstudenten toch een eigen sub-forum?

Plaats reactie