Films gezocht - Meisje onder de 14 die haar hand voor de...

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Atlas
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Atlas » 24 mei 2008 11:10

Als ik me niet vergis doet dat schattige meisje Karen Dotrice het in Mary Poppins ook wel een keer.

Ik vraag me trouwens af of ik de enige ben die zich verbaasd over de zinloosheid van deze opdrachten. Wat leer je hier nu van of heb je hier nu aan? Wat een opleiding. :P

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 24 mei 2008 11:35

Colonel_Kurz schreef:
hermit elephant schreef: Wat is het doel van de opdracht dan? Sterker nog, wat is het doel van jullie opleiding, als de halve klas hier het forum volplempt met vragen over pruiken, schommels en weet ik veel wat nog meer. Dan leveren wij de antwoorden en de opdracht is klaar. Wat heb je dan in vredesnaam aan je 'media en cultuur'- kennis toegevoegd? Behalve dat de halve school FilmTotaal heeft leren kennen natuurlijk...
Het doel van die opdracht (eigenlijk een vak) is dat je een aantal mediaproducten binnen een geheel nieuwe context plaatst. Dat doe je bijvoorbeeld door een stuk of 25 films, tv series of dergelijke te verzamelen omdat ze één bepaald detail gemeen hebben, iets waar die film niet om bekend staat (Je kan niet dystopia nemen en dan The Matrix en Minority Report nemen, bijvoorbeeld). Als je die 25 titels hebt verzameld, moet je die allemaal gaan bekijken, en bekijken, totdat je bij zo ongeveer 10 titels weer iets ziet dat alleen die 10 gemeen hebben. Dit moet wel in verband staan tot het gegeven waarop je de 25 titels hebt geselecteerd. Het doel hiervan is dat je leert om op een andere, ongewone manier naar films of dergelijke gaat kijken, en dat erin kan zien/lezen wat de meesten er niet uit zouden halen. Tenminste, zo was het vorig jaar...

Atlas
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Atlas » 24 mei 2008 16:53

Haha, mijns inziens heb je daar nog steeds geen klap aan. Zouden mensen daarvoor collegegeld betalen? :P

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 24 mei 2008 17:45

Atlas schreef:Haha, mijns inziens heb je daar nog steeds geen klap aan. Zouden mensen daarvoor collegegeld betalen? :P
Ik volgend jaar wel.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 25 mei 2008 23:12

Dan is het voor jou al helemaal een totaal overbodige opdracht.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 25 mei 2008 23:16

Lumière schreef:Dan is het voor jou al helemaal een totaal overbodige opdracht.
hoezo?

Plaats reactie