Schoolopdracht

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Plaats reactie
Remy2
Hoofdrol
Hoofdrol

Schoolopdracht

Bericht door Remy2 » 31 mar 2008 18:49

Hoi,

Voor een school opdracht ben ik op zoek naar 30 films waarin fruitvliegjes voorkomen...

Geintje

Voor een school opdracht moet ik een fictief marketing/communicatie plan schrijven over de release van Get Smart.

In het plan moet ik als chef van de marketing/promotie afdeling van WB de film promoten in de Benelux.

Nou heb ik voor de verschillende vormen van promotie wel genoeg ideeën, alleen ik kom maar niet door het begin heen. De interne analyse, het beschrijven van concrete (meetbare) doelstellingen en het beschrijven van de doelgroep.

En dan nu mijn vraag:

Weten jullie linkjes naar (het liefst recente) onderzoeken waarin bovenstaande zaken wellicht voorkomen, of anders sites waarop allemaal 'facts and figures' staan over bioscoopbezoek en hoe een film gepromoot word.

Enkele concrete vragen die ik momenteel heb zijn;
- Wat is de gemiddelde prijs van een bioscoop kaartje in Be, NE en Lux?
- Wat is de doelgroep van Get Smart? (m.a.w. op welke doelgroep(en) kan de marketing zich het best richten en waarom)

Alle tips zijn welkom :)

ps sorry voor de vage titel maar anders kwam de grap niet goed uit de verf in de eerste alinea

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 31 mar 2008 18:53

En die grap was even geniaal zeg. Godsamme, ik viel van m'n stoel.

Aaanyway, een gemiddeld kaartje in Nederland zal zo'n 8 a 9 euro kosten gok ik, exclusief korting of lange film toeslag natuurlijk.

De doelgroep van Get Smart. Hmmm, fans van Steve Carell, fans van de Naked Gun serie gok ik en qua leeftijd gok ik op 14 tot weet ik veel, 40?

Remy2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Remy2 » 31 mar 2008 19:00

Goede grap niet? Ik ben er ook best wel trots op!

Het probleem is dat ik alles moet onderbouwen. Bedankt voor je reactie, maar aan gokken heb ik niet zo veel. :)

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 31 mar 2008 19:06

Volgens de bioscopen is de gemiddelde prijs van een kaartje momenteel 6,78 euro. "Maar in dat bedrag zitten ook alle goedkope filmhuizen en kortingen verwerkt. Als ik in het weekeind naar Pathé ga, ben ik toch echt 9,50 per persoon kwijt. Iemand met een gezin bedenkt zich wel twee keer voordat hij naar de bioscoop gaat."
Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/arti ... 81.ece?rss

Een bericht uit 2005, mss helpfull?

Wat betreft die doelgroep, dat zul je toch zelf moeten beredeneren? Lijkt mij dat men een zo groot mogelijke doelgroep wel bereiken. Humor is daar nog het meest ideale voor en om de man nog over de streep te trekken zitten er actie elementen in.

Remy2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Remy2 » 31 mar 2008 19:19

Thanks, ik had toevallig hetzelfde artikel ook al gelezen. In principe heb ik er wel wat aan, maar wat meer recentere voorbeelden zouden ook welkom zijn.

Over de doelgroep, in mijn beredenatie is deze in eerste instantie vanaf de kijkwijzerleeftijd tot 99. Hierin kun je promoten in verschillende segmenten. Als je bijvoorbeeld kunt aantonen dat een hoog percentage jongeren naar de bioscoop gaat, en een hoog percentage jongeren de Metro leest, is het een optie hierin te adverteren.

Je moet dus inderdaad voornamelijk zelf beredeneren, maar ik zou dit toch graag aan de hand van enkele feiten doen. Aan de ene kant om mijn beredenering hard te maken, aan de andere kant om een zo realistisch mogelijk (binnen de grenzen van mijn kunnen) plan te schrijven.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 31 mar 2008 23:16

Heeft iedereen in je klas dezelfde opdracht gekregen, zelfde film enzo?

Remy2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Remy2 » 01 apr 2008 18:37

Dezelfde opdracht wel, niet dezelfde film.

Ik ben al aan het rondmailen/msn-en maar ze zijn niet zo happig om informatie weg te geven...

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 01 apr 2008 19:51

Net die trailer bekeken en het lijkt een soort van mix te zijn tussen Lethal Weapon en Spy Hard ofzo, is een beetje weirde actie komedie. Een doelgroep van 15 t/m 30 lijkt me niet verkeerd, dat is denk ik ook wel de gemiddelde doelgroep waar ze een campagne op richten. Verder denk ik dat die film het nog wel is heel zwaar zal gaan krijgen, check bijvoorbeeld die andere actiefilms is die dan ook in de bios draaien. X-Files 2, Mummy 3, Hellboy 2 in dezelfde week, en dat zijn dan wel sequels maar mikken bijna op hetzelfde publiek. Hellboy 2 flopt natuurlijk, dat snapt iedereen. Dus zou het misschien verstandig zijn om meer voor het komedie gedeelte te gaan dan de actie?

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 01 apr 2008 20:53

Hellboy 2 floppen? Hell no, hij belooft interessanter te worden dan de eerste film en zeker nu de verkoop van de eerste hellboyfilm op dvd en Pan's Labyrinth zo goed lopen zie ik deze film wel eens goed gaan cashen. Zeker omdat er na de eerste film er flink meer mensen fan zijn geworden van de comics. En een film die naar het schijnt een musicalnummer met een rode en blauwe hoofdpersoon en een proloog met houten poppen heeft zal het gewoon goed doen in de bios. Fact.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 01 apr 2008 21:38

Dude, serieus! Het is een sequel van een film die in de eerste week maar in 34 zalen draaide, binnen kwam op nr 12, 4 plaatsen onder Yu-Gi-Oh, en jij wil gaan beweren dat deel twee ass gaat kicken, ik dacht het niet. Hellboy is typisch iets wat hier totaal onbekend is en ook nooit iets zal worden, gewoon leuk voor op dvd ofzo.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 01 apr 2008 22:20

Wat ik al zei, Hellboy deed het toendetijd niet goed in de bioscopen maar kreeg een enorme buzz op dvd. Daarnaast is Guillermo Del Toro een bekendere naam geworden. De film zal wel zijn publiek vinden. En mocht ie floppen dan kickt hij natuurlijk gewoon nog steeds ass.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 01 apr 2008 22:31

Ik kom hier met keiharde feiten aan en je beweert nog het tegenovergestelde, wat is dit he, een aflevering van Home Inprovement!

Remy2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Remy2 » 02 apr 2008 00:27

Waar halen jullie al die wijsheid vandaan?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 02 apr 2008 12:56

Mark schreef:Ik kom hier met keiharde feiten aan en je beweert nog het tegenovergestelde, wat is dit he, een aflevering van Home Inprovement!
Hoezo geef jij feiten :s je zegt dingen over deel 1... misschien moet je beter lezen wat Gollum zegt :P . Ik heb er in ieder geval super veel zin in en ik denk zeker dat het een succes wordt.

Plaats reactie