Meryl Streep in zwart wit film, concentratiekamp

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Plaats reactie
2Debby2
Figurant
Figurant

Meryl Streep in zwart wit film, concentratiekamp

Bericht door 2Debby2 » 05 jul 2009 18:27

Hallo,

Ik hoop dat mensen misschien een antwoord hebben op de volgende vraag. Een omschrijving van de film!

Mijn moeder is dringend op zoek naar een zwart/wit film met Meryl Streep, dat zich afspeelt in een concentratiekamp. Als ik op YouTube kijk, zie ik duidelijk zwart/wit fragmenten uit de film Sophie's Choice. Nu hadden we laatst de film gekocht (Sophie's Choice), maar dat bleek niet de juiste te zijn. Dit zou een film zijn met Meryl Streep en Kevin Kline. Je zag wel kleine "flashbacks" uit die tijd, maar dan in kleur. De film die mijn moeder ooit eens op tv zag, was geheel zwart/wit, en speelde zich van beginaf aan tot het einde, af in een concentratiekamp. Zo ook de scene's waar ze de keuze heeft om
Spoiler
haar zoontje of dochtertje te houden
, de commandant smeekt voor het leven van haar zoontje die vrij te laten, hoe ze ruziën om een stukje brood e.d. Dus het gehele verhaal, in zwart/wit, in concentratiekampen. Zou ontzettend fijn en blij zijn, als iemand hierop het antwoord weet. Misschien is het ook wel een hele andere titel dan ik dacht. Ik weet het niet! Graag antwoorden als je het weet of iets herrinnerd :)

Cujo
Filmster
Filmster

Bericht door Cujo » 05 jul 2009 19:32

Tja, het is dan toch echt gewoon Sophie's Choice hoor. :)

De gehele beschrijving en ook dat ze moest kiezen tussen
Spoiler
haar zoontje of dochter
maakt dit al vrij duidelijk. Wanneer iemand een haast onmogelijke keuze moet maken dan word dit vandaag de dag dan ook wel een 'Sophie's Choice' genoemd, naar aanleiding van deze film.

Het enige andere waar Meryl Streep ooit in heeft gespeeld waar een concentratiekamp in voorkwam was de mini-serie Holocaust uit 1978.

Wellicht halen jullie nu het een en ander door elkaar?

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 05 jul 2009 19:38

Even wat spoilers toegevoegd.

Ik denk ook Sophie's Choice met iets anders wordt verward.

Sophie's Choice had ook Kevin Kline. Kan toch maar moeilijk iets anders zijn.

Met http://www.imdb.com/JointVentures
kan je opzoeken waar twee acteurs samen in hebben gespeeld.
Laatst gewijzigd door El Chivo op 05 jul 2009 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 05 jul 2009 19:39

Welkom op het forum, Debby.

Je kan je vraag beter in dit topic stellen: klik.

We houden het topic even open zodat je kans hebt om de reacties te lezen maar eerdaags zal deze op slot gaan.

Plaats reactie