3D company 'Avatar'

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Plaats reactie
23VDV23
Figurant
Figurant

3D company 'Avatar'

Bericht door 23VDV23 » 25 aug 2009 13:31

Hallo allemaal,

is er iemand die mij kan vertellen welk bedrijf nou precies hoofdverantwoordelijk is voor de 3D effecten die straks gaan zien in Avatar? Ik tast namelijk een beetje in het duister over wie er nou is ingehuurd. Ik heb gegoogled en op imdb staat natuurlijk een enorme lijst, waar voornamelijk 'Weta Digital' in is te vinden. Ik ben toch wel enigszins benieuwd naar de achtergrond van het bedrijf dat verantwoordelijk is voor die (zogenaamde) 'revolutie' op filmgebied die er aan zit te komen. Immers, we kunnen wel de loftrompet uit gaan halen voor Cameron, maar áls het zo'n inmense beleving wordt verdient dat bedrijf toch ook de nodige lof. Het is immers een film die, zo lijkt het op het eerste gezicht en ik denk niet dat ik het daar ongelofelijk mis bij heb, voornamelijk om het visuele spektakel zal draaien.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 25 aug 2009 13:50

Weta Digital zit inderdaad achter de effecten van de film. Het bedrijf is gevestigd in Nieuw Zeeland en heeft ook de CGI verzorgt voor The Lord of the Rings en King Kong. James Cameron was erg onder de indruk van Gollum, dat hij hen gevraagd heeft voor Avatar.

23VDV23
Figurant
Figurant

Bericht door 23VDV23 » 25 aug 2009 15:14

Ok, bedankt!

Ik vond het nogal ILM-like allemaal uitzien in de trailer, omdat sommige shots bijna rechtstreeks uit Star Wars Episode III leken te komen. Maar goed, ben heel benieuwd naar de prestaties die ze gaan afleveren.

Seba1991
Bijrol
Bijrol

Bericht door Seba1991 » 29 nov 2009 22:28

23VDV23 schreef:Ok, bedankt!

Ik vond het nogal ILM-like allemaal uitzien in de trailer, omdat sommige shots bijna rechtstreeks uit Star Wars Episode III leken te komen. Maar goed, ben heel benieuwd naar de prestaties die ze gaan afleveren.
ILM heeft ook een paar shots mogen doen voor Avatar.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 17 mar 2010 12:27

En men maakte gebruik van Adobe software.
http://tv.adobe.com/watch/customer-stor ... nd-avatar/

Plaats reactie