Naam van korte film op TV; over laatste nacht bij supernova

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Plaats reactie
Paul87
Figurant
Figurant

Naam van korte film op TV; over laatste nacht bij supernova

Bericht door Paul87 » 04 apr 2010 20:54

Wie o wie kan mij helpen; enkele jaren geleden een korte film op TV gezien; was in mijn herinnering zeer indrukwekkens, hieronder het plot:

Een wetenschapper valt het 's nachts op dat de maan feller is geworden,
bij bellen met andere wetenschappers komt hij erachter dat hij geen verbinding krijgt met mensen in werkeldddelen waar het op dat moment dag is.
Dan realiseert hij zich dat de zon (dan aan de andere kant) een supernova geworden moet zijn, en dat dit dus zijn laatste nacht is , bij zonsopgang zal alles vanaf de horizon verbranden.

Filosofisch getinte zoektocht naar mensen begint dan tot de dageraad.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 04 apr 2010 21:27

Volgens mij heb ik ooit ook zo iets dergelijks in een Kuifje strip gelezen. Ik geloof deze:

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_geheimzinnige_ster
Kuifje gaat raad vragen aan de sterrenwacht over een ster die zienderogen groter wordt. Het blijkt een meteoriet te zijn die met enorme snelheid op de aarde afkomt. Men kondigt het einde van de wereld al aan, maar gelukkig mist de vuurbal de aarde op 45.000 km. Een stuk belandt echter in de Noordelijke IJszee. De directeur van de sterrenwacht, professor Kalys, organiseert een expeditie, maar er zijn kapers op de kust.
Dan smelt zelfs het asfalt door de hitte. Niet erg realistisch maar toch wel grappig.

Maar ik denk niet dat je dat bedoeld. :D

Plaats reactie