Mijn collega kwam zojuist met een uiterst interessante theorie over het karakter James Bond. Ik heb er nooit op zo'n manier naar gekeken en ben er ook niet van overtuigd, maar ik heb toch behoefte aan een second opinion.
Ik heb James Bond en de films altijd beleeft alsof het karakter James Bond altijd één en dezelfde persoon is alleen regelmatig gespeeld door een andere acteur, omdat de eerdere acteurs te oud werden of niet succesvol genoeg waren.
Maar dat de verhaallijn altijd over eenzelfde persoon ging met eenzelfde geschiedenis.
Mijn collega beweert dat bij iedere nieuwe acteur een nieuw personage wordt geïntroduceerd welke promoveert als agent en dan de titel mee krijgt van 007 en als alias James Bond. Dus als voorbeeld, er is een agent genaamd William O'Donnel, deze doet zo zijn best dat MI6 hem wel ziet zitten als geheim agent. Dan bevorderen ze hem en vanaf dat moment gaat hij door het leven als James Bond geheim agent 007.
Ik vind deze theorie zo opmerkelijk, maar ik vroeg me af of er nog meer mensen zo over denken. Dus welke theorie hangen jullie aan en waarom? Ik hoop dat iedereen het met mij eens is dan kan ik mijn collega eens flink een oog uitsteken