LO-LKP ook wel LO/LKP

Op zoek naar een filmtitel of een fragment?
Plaats reactie
Arent
Figurant
Figurant

LO-LKP ook wel LO/LKP

Bericht door Arent » 16 mar 2013 22:29

Hallo allen!
Ik ben op zoek naar de film LO-LKP van Max de Haas. Een gespeelde documentaire (1949) over onderduikers en verzetsstrijders.
Wie helpt mij verder?

Isadora
Filmster
Filmster

Re: LO-LKP ook wel LO/LKP

Bericht door Isadora » 18 mar 2013 14:50

Arent,

Het is een film waar je moeilijk aan kan komen maar toch een paar zaken die je zou kunnen doen om 'm op te sporen:

1) Ik kan niet achterhalen wie op dit moment de rechthebbende is van deze film of wie 'm op dit ogenblik in z'n bezit heeft. Meestal worden zulke films gedoneerd aan musea of stichtingen vanwege hun historische waarde. Je kunt bijv. de verschillende verzetsmusea in Nederland benaderen met je vraag over de film. Wie weet kom je op die manier verder.

2) Iemand van de Universiteit van Utrecht heeft enkele jaren geleden een scriptie geschreven waarin ze o.a. deze film aanhaalt en beschrijft. Ze geeft me de indruk dat ze op één of andere manier de film heeft gezien. Ik heb een PB met info hierover naar je opgestuurd.

3) En tot slot heeft Stichting Beeld en Geluid een aantal programma's in haar bezit over dit onderwerp. 'Een programma heeft zelfs een aantal clips van jouw gezochte film (dus niet de hele film zelf) in haar programma gebruikt. Het is een schrale troost maar beter iets dan niets.
De link:
http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx

Voer in LO-LKP en/of LO/LKP voor de zoekresultaten. Wat ik heb begrepen is dat je deze programma's dus ook tegen betaling kunt bestellen.

Succes!

Arent
Figurant
Figurant

Bericht door Arent » 18 mar 2013 15:29

Beste Isodora.

Ik heb al diverse verzetsmusea benaderd. Negatief resultaat.
'Beeld en Geluid' hebben in hun archief alleen radio- en tv materiaal. In hun archief kan ik het (dus) ook niet vinden.

Ik zoek verder. Bedankt.

Arent.

Sjeret
Figurant
Figurant

Bericht door Sjeret » 23 mar 2015 09:58

Zojuist kwam ik toevallig dit verzoek tegen. Die film ken ik wel.
Als u mij informeert over de achtergrond en bedoeling van uw vraag kan ik overwegen u verder te helpen.
Sjeret.

patrick_h
Filmster
Filmster

Bericht door patrick_h » 23 apr 2015 23:41

Plaats reactie