Bios-koop kosten

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.

Ga je minder vaak naar de bioscoop door de hoge prijzen?

Ja
37
64%
Nee
19
33%
Weet niet
2
3%

Totaal aantal stemmen: 58

T2
Bijrol
Bijrol

Bios-koop kosten

Bericht door T2 » 23 nov 2004 14:59

Gisteravond ben ik weer eens naar de film gegaan, wat toch erg bijdraagt aan de film-ervaring. Gezien ik gelukkig niet meer afhankelijk ben van anderen voor m'n geld hoef ik niet op elke euro te letten.
Maar na twee kaartjes te hebben gekocht heb ik toch eens uitgerekend in wat voor verhouding het staat: 18 euro voor 2 kaartjes op de maandagavond. Ter vergelijking: nog geen vijf jaar geleden kocht je voor 40 gulden een nieuwe koop-video (het is dus net alsof ik de bios-koop).
En dan willen ze DVDs (of de illegale film download) aanzien als concurrent, en daarom die irritante regio-codes erop aanbrengen?
Ik geloof dat Nederland het duurste land is wat betreft bioscoop prijzen (alsmede CDs, een andere 'concurrent' van illegale downloads). Volgens mij maken ze het er gewoon een beetje naar!

Behalve mijn gal spuwen vraag ik me hier af of jullie het er mee eens zijn. Is het voor anderen een reden om minder naar de bios te gaan? Wat mij betreft is het in ieder geval een reden om een paar keer op IMDb te kijken of de film het wel waard is...

XGH
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door XGH » 23 nov 2004 15:19

Ik ben het met je eens, het is iid duur, vroeger koste een kaartje 15 gulden en nu is het zo'n 8 a 9 euro per kaartje, en 18 is dus ook duur voor twee kaarten!

mulholland
Bijrol
Bijrol

Bericht door mulholland » 23 nov 2004 16:03

In Londen betaal je rustig 8 pond voor een kaartje (ruim 11 euro). Ik ga alleen naar de bioscoop als ik in de redelijke overtuiging ben dat het een goede film is (recensies, aanbeveling vrienden). Ik ga nooit zomaar en dan afwachten of het wat is. Daar is het net wat te duur voor.

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 23 nov 2004 16:12

Ik kies mijn films er ook wel op uit om ervoor naar de bios te gaan.
Films die me niet echt geweldig lijken huur ik of zie ik wel op een andere manier :wink:

Niet alleen de kaartjes voor de film zijn duur, maar ook de drank en snacks staan in geen enkele verhouding met de "real world".
Als ik naar de bios ga, dan neem ik in ieder geval ook mijn eigen snacks mee.
Ze kunnen me wat, die afzetters!

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Re: Bios-koop kosten

Bericht door Dr. Strangelove » 23 nov 2004 18:59

T2 schreef:...18 euro voor 2 kaartjes op de maandagavond... Wat mij betreft is het in ieder geval een reden om een paar keer op IMDb te kijken of de film het wel waard is...
Tja, ik ga ook in principe alleen op maandag naar de film... Maar dan wel naar Cinecitta in Tilburg: alle films 3 Eurootjes !
En dan heb je nog de fijnste bioscoop van Tilburg ook! Lekker rustig (serieus) publiek, de 'betere' films en geen bier/fris/ijs pauze..

Verder blijft het toch een kwestie van vraag en aanbod... Zolang de mensen blijven gaan (en de hoge Horeca-prijzen blijven lappen met fooi) zal het toch niet omlaag gaan.

Dat je nu van te voren je wat beter orienteert op IMDB (of de FT recensies natuurlijk) bewijst dat je je aan het emanciperen bent als een verstandige Consument. _O_ Dat zal ze leren uiteindelijk...??? :-?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 23 nov 2004 19:05

ik ging voor 7.50 gulden naar Return of the Jedi...
maar dat was toen ook een heel bedrag.
Dat waren nog de beste plaatsen in tuschinski ook.
dat waren tijden.

Het is niet leuk meer die prijzen.

renzo
Regisseur
Regisseur

Bericht door renzo » 23 nov 2004 19:18

weet zeker dat ik minder naar de bios ga omdat de prijzen zo duur zijn. Ging vroeger vaker naar Maasmechelen of Lanaken (euroscoop) daar kost het altijd € 5,50, vind ik nog wel redelijk. Maar in Minerva ofzo kost een kaartje € 7,50. Wat ik er toch niet voor over heb om zomaar een film te zien, daarom zoek ik me ze ook echt uit en ga nooit gewoon naar de film.

reintje
Bijrol
Bijrol

Bericht door reintje » 23 nov 2004 19:28

OP het vlak van bioscoop prijzen hebben we in België nog geluk!In België komst een kaart voor kinderen en studenten 5.50 euro .Voor volwassenen denk ik iets van een 6.50 a 7.50 euro.Ik vint deze prijzen NOG te hoog maar toch al beter dan in Nederland :-?

Psycho-M
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Psycho-M » 24 nov 2004 08:39

renzo schreef:weet zeker dat ik minder naar de bios ga omdat de prijzen zo duur zijn. Ging vroeger vaker naar Maasmechelen of Lanaken (euroscoop) daar kost het altijd € 5,50, vind ik nog wel redelijk. Maar in Minerva ofzo kost een kaartje € 7,50. Wat ik er toch niet voor over heb om zomaar een film te zien, daarom zoek ik me ze ook echt uit en ga nooit gewoon naar de film.
Minerva is sowieso een irritante bios.
Ik ga ook veel liever naar de euroscoop in Lanaken/Maasmechelen.
Veel relaxter en stukken minder krap zitten.
En inderdaad ook de prijs is beter.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 24 nov 2004 16:22

Prijzen zijn inderdaad aan de dure kant in bioscopen. Maar of ik er nou minder door naar de bios ga is niet het geval, ik ging sowieso niet zo vaak er heen.

Het eten/drinken is er overigens ook heel duur....

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 24 nov 2004 18:33

Morgen ga ik naar de bios, en dat kost me helemaal niets! Een bak popcorn omdat ze dan zeker weten dat ik stil ben, muisstil mag ik wel zeggen, en een beker cola van abnormale grote. :Y

Maar als ik alles zelf moet betalen, dan wacht ik wel even, als je er de reiskosten bij op telt, en je gaat met z'n tweeën dan is het veel te duur! Ze moeten niet klagen dat er minder mensen naar de bios gaan, want alles is duur, even een kop koffie mag toch wel, maar als je weinig geld te besteden hebt dan zijn die uitjes te prijzig geworden. :cry: Zo langzamerhand is het allemaal kiezen geworden, en gaan de mensen liever een mooie DVD halen, daar kan je dan met z'n allen naar kijken. Overigens is het wèl jammer, want een film in de bioscoop vind ik nog steeds mooier.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 24 nov 2004 19:17

Ik kies de films ook uit...Ik ga niet voor elke film die ik wil zien naar de bios. Alleen als het een film is met veel special effects (die ik ook nog eens graag wil zien) of groot(s) veel beter tot zijn recht komt....

Voor de rest huur ik gewoon....(of gekopieerd)...

En inderdaad omdat je met een kaartje niet klaar bent.
Je koopt het kaartje, je neemt toch wat popcorn of wat te drinken, parkeerkosten (of vervoerskosten)...etc..je bent zo 15 tot 20 euro pp uit. Het is dan voor mij echt een uitje....en iets bijzonders...

Soapy
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Soapy » 25 nov 2004 13:06

Ja ag..alles kost tegenwoordig zoveel geld en dan valt mij die 8 a 9 euro nog wel mee!
Ik vind het gewoon een heerlijk avondje weg en daar heb ik dan wel dat "kleine" bedrag voor over. :D
Ga wel ook naar films die mij iets lijken voor in de bioscoop.
Beetje vette sound, special effects of heel veel actie. 8)

Klijn!!
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Klijn!! » 25 nov 2004 17:18

Das echt waaaaay te duur die bioscopen Belachelijk!!

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 25 nov 2004 19:09

Als het nou een kutbioscoop is heb je alle recht om te klagen, maar vergeet niet dat menige bisocoop grote kosten heeft om de zalen geschikt te maken voor jullie laatste verwende eisen op het gebied van zitgemak, geluid en beeld. Voor wat hoort wat en het is nogal hypocriet veel wensen te hebben maar te blijven zeuren over de prijs.

Plaats reactie