Ultrakorte Reviews!

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 18 jan 2005 21:38

Hey, ik ben gewoon eerlijk, als ik geen negatieve opmerking kan geven over mijn favoriete film, (waarom zou die anders mijn favo film aller tijden zijn?) dan ga ik toch ook niks verzinnen. Dan lieg ik tegen jullie en ook vooral tegen mezelf. En dat willen jullie niet en ik zelf ook niet :wink:
Als jij een andere mening hebt over deze film, geef die dan.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 18 jan 2005 22:17

Konami schreef:Hey, ik ben gewoon eerlijk, als ik geen negatieve opmerking kan geven over mijn favoriete film, (waarom zou die anders mijn favo film aller tijden zijn?) dan ga ik toch ook niks verzinnen. Dan lieg ik tegen jullie en ook vooral tegen mezelf. En dat willen jullie niet en ik zelf ook niet :wink:
Als jij een andere mening hebt over deze film, geef die dan.
Het heet een genuanceerd oordeel geven. Mijn favoriete film vind ik ook perfect, maar ik zie wel de punten waarop sommige mensen de film niet echt zo vinden aanspreken. Waarom denk je anders dat dit onderdeel er is? Face it: de perfecte film bestaat niet.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 18 jan 2005 22:40

Strider schreef:de perfecte film bestaat niet.
Weet je dat heel zeker? Ik heb een persoonlijke perfecte film. Maar dat is mijn mening over een film, het is voor mij een film met een perfecte balans tussen actie, drama, thriller. Voor mij is die goed. Het is ook een persoonlijke UKR (Ultra Korte Recensie).
Strider schreef:Mijn favoriete film vind ik ook perfect, maar ik zie wel de punten waarop sommige mensen de film niet echt zo vinden aanspreken.
Waarom zou jij je druk om moeten maken wat anderen van een film vinden, geniet jij dan minder? Het gaat er om wat jij of ik van een film vind. Als men daar mee niet eens mee is, dan is hun probleem, ik hoef iemand niet te overtuigen wat ik er vind, heb ik ook geen behoefte aan. Als jij nou een recensie zou schrijven wat jij van Leon zou vinden, dan kan ik daar misschien wel op reageren. Als ik opdat moment er de behoefte aan heb, of jij hebt, naar mijn gevoel, een verkeerde kijk op een onderwerp, dan wil ik je wel corrigeren.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 19 jan 2005 00:09

Konami schreef:
Strider schreef:de perfecte film bestaat niet.
Weet je dat heel zeker? Ik heb een persoonlijke perfecte film. Maar dat is mijn mening over een film, het is voor mij een film met een perfecte balans tussen actie, drama, thriller. Voor mij is die goed. Het is ook een persoonlijke UKR (Ultra Korte Recensie).
Strider schreef:Mijn favoriete film vind ik ook perfect, maar ik zie wel de punten waarop sommige mensen de film niet echt zo vinden aanspreken.
Waarom zou jij je druk om moeten maken wat anderen van een film vinden, geniet jij dan minder? Het gaat er om wat jij of ik van een film vind. Als men daar mee niet eens mee is, dan is hun probleem, ik hoef iemand niet te overtuigen wat ik er vind, heb ik ook geen behoefte aan. Als jij nou een recensie zou schrijven wat jij van Leon zou vinden, dan kan ik daar misschien wel op reageren. Als ik opdat moment er de behoefte aan heb, of jij hebt, naar mijn gevoel, een verkeerde kijk op een onderwerp, dan wil ik je wel corrigeren.
Als Strider bepaalde punten in een film ziet waarvan hij denkt dat anderen de film niet vinden aanspreken, dan is het zijn eigen mening niet meer, ik kan Konami alleen maar gelijk geven, ikzelf zou waarschijnlijk ook bij contra n.v.t. hebben neergezet als de film in mijn ogen de perfecte film is. Het is dus niet flauw als iemand een film gewoon perfect vindt, het is zijn mening, en daar wordt om gevraagd. :Y

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 19 jan 2005 00:16

Misschien handig om ergens anders, over welk punt uit dit lijstje dan ook, verder te discusseren (nieuw topic? :-?). Lijkt me leuker als dit topic namelijk stampvol mini-recensies komt te staan waar je af en toe es inspiratie kan opdoen als je weer eens niks weet te kijken! :)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 19 jan 2005 00:23

Zeurdoos schreef:Misschien handig om ergens anders, over welk punt uit dit lijstje dan ook, verder te discusseren (nieuw topic? :-?). Lijkt me leuker als dit topic namelijk stampvol mini-recensies komt te staan waar je af en toe es inspiratie kan opdoen als je weer eens niks weet te kijken! :)
Misschien vinden de anderen het wel leuk, maar ik kan ook niet warm lopen voor lijsten met mini-recencies, wat weet je dan nog over een film? Alleen dus de naam en zo kort mogelijk een zinnetje, ik kan hier niet eens inspiratie aan opdoen als ik een film wil zien. Misschien was het beter geweest om dit topic in de afdeling spelen te zetten. :-?

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 19 jan 2005 09:47

Ann McDunn schreef:Misschien vinden de anderen het wel leuk, maar ik kan ook niet warm lopen voor lijsten met mini-recencies, wat weet je dan nog over een film? Alleen dus de naam en zo kort mogelijk een zinnetje, ik kan hier niet eens inspiratie aan opdoen als ik een film wil zien. Misschien was het beter geweest om dit topic in de afdeling spelen te zetten. :-?
Alleen maar omdat jij hier niks mee kunt? Dacht het toch niet Ann. Aan de reacties van anderen te zien is dit idee wel degelijk levensvatbaar. Persoonlijk zie ik de ultrakorte reviews als oefening voor de geest, niet als een spelletje. Je wordt hier gedwongen om jouw mening over een film tot de essentie te reduceren, en op zijn minst de zaak even van twee kanten te bekijken.

En nou weer on-topic!! :x

Titel: Kagemusha
Pro (max. 6 woorden): Kurosawa's oog voor detail, de veldslagen
Contra (max. 6 woorden): Hoofdrolspeler Tatsuya Nakadai ontbeert uitstraling
Vat de film samen in minder woorden dan deze zin telt: Kurosawa's comeback heeft de master's touch, maar blijft te afstandelijk.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 jan 2005 10:25

Titel:To Have And Have Not
Pro:Chemie tussen Bogart & Bacall, de dialogen
Contra: Plot is een 'poor man's' Casablanca
Vat de film samen in minder woorden dan deze zin telt: Ogenschijnlijk onverschillige man helpt toch het verzet op Martinique.

Oh, Bolo, jouw 'samenvatting van minder dan 10 woorden' bij Kagemusha is meer een samenvatting van jouw mening...

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 19 jan 2005 10:30

Titel: Un Long Dimanche de Fiançailles
Pro: De adembenemende magie van Jeunet
Contra: Het 'Opsporing Vezocht' gedeelte
Vat de film samen in minder woorden dan deze zin telt: Meisje gaat na WOI op zoek naar haar liefje

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 19 jan 2005 10:37

Colonel_Kurz schreef:Titel:To Have And Have Not
Pro:Chemie tussen Bogart & Bacall, de dialogen
Contra: Plot is een 'poor man's' Casablanca
Vat de film samen in minder woorden dan deze zin telt: Ogenschijnlijk onverschillige man helpt toch het verzet op Martinique.

Oh, Bolo, jouw 'samenvatting van minder dan 10 woorden' bij Kagemusha is meer een samenvatting van jouw mening...
Yup. Mijn oorspronkelijke opzet was eigenlijk ook een mix tussen mening en synopsis, zie mijn eerste u.k. reviews...

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 19 jan 2005 10:43

Titel: The Terminal
Pro (max. 6 woorden): Het enorm goede spel van Hanks.
Contra (max. 6 woorden): Het eeuwige, eind goed al goed
Vat de film samen in minder woorden dan deze zin telt: Man "zit" 9 maanden vast op vliegveld.

[edit Bolo: heb de bold-tags even gefikst voor je.]

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 19 jan 2005 10:50

Dank je Bolo, ging niet helemaal goed volgens mij :-?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 jan 2005 10:52

jacq schreef:Dank je Bolo, ging niet helemaal goed volgens mij :-?
Dat licht heb je dus nog niet gezien? :wink:

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 19 jan 2005 14:18

Titel: Contact
Pro (max. 6 woorden): Mooi spel, prachtige beelden, goed verhaal
Contra (max. 6 woorden): Geloof belangrijker dan wetenschap
Vat de film samen in minder woorden dan deze zin telt: Prachtige SF film, vrouw ontdekt leven op de ster Vega.

Zo beter Kolonel? Maar ik vind nog steeds dat Konami gelijk had. :Y
Laatst gewijzigd door Ann McDunn op 19 jan 2005 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 19 jan 2005 14:22

Colonel_Kurz schreef:
jacq schreef:Dank je Bolo, ging niet helemaal goed volgens mij :-?
Dat licht heb je dus nog niet gezien? :wink:
Tja, schreef niet voor niets was dat maar zo met alles, en inderdaad, dit ging even mis :D

Plaats reactie