Million Dollar Baby

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Million Dollar Baby

Bericht door AngelEyes » 17 feb 2005 20:19

24-2-2005 komt Million Dollar Baby uit in Nederland. Ik heb hem zelf al gezien in een Ierse bioscoop (waarom is Nederland zo'n beetje het laatste land waar een film in premiere gaat?), en ik ben benieuwd wat jullie ervan verwachten/vinden. Vind je het net als veel sportfilms een opeenstapeling van cliches, of is het in tegenstelling tot veel sportfilms een diepgaande film? Is het een ontroerende film of slechts goedkoop sentiment?

Ik vond het zelf een indrukwekkende film met oscarwaardige acteurs. Het tweede deel van de film stijgt het ver uit boven de doorsnee sportfilm en het eind is toch wel on-Hollywoods te noemen, en daardoor tamelijk aangrijpend. Ik kan verder alleen maar zeggen: ga deze film kijken! (Ook als je verder een hekel aan boksen hebt)

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 17 feb 2005 20:31

Heb al zoveel goeds gehoord over deze film, maar als ik dan het verhaaltje lees lijkt het me inderdaad een opstapeling van cliche's dus tjaaa. Daarbij komt nog dat ik niet weg ben van Hillary Swank (behalve in Boys don't cry), maar ja als ze dan weer zo'n rol neerzet :o

Ik wacht gewoon af en zal proberen deze film zonder vooroordelen te bekijken.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 feb 2005 21:59

Prachtige film, Clints beste! _O_
Je zal er binnenkort alles over kunnen lezen in mijn recensie.

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 18 feb 2005 09:25

Ik vind Eastwood dus een hele vervelende man.
Is de film toch de moeite waard en waarom dan??

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 18 feb 2005 11:37

jacq schreef:Heb al zoveel goeds gehoord over deze film, maar als ik dan het verhaaltje lees lijkt het me inderdaad een opstapeling van cliche's dus tjaaa. Daarbij komt nog dat ik niet weg ben van Hillary Swank (behalve in Boys don't cry), maar ja als ze dan weer zo'n rol neerzet :o

Ik wacht gewoon af en zal proberen deze film zonder vooroordelen te bekijken.
Ik was dus ook helemaal geen fan van Hilary Swank (maar dat was vooral gebasseerd op haar optreden in Insomnia, en ik heb Boys don't cry niet gezien) maar dit is zeker een van de sterkste rollen die ik in tijden van welke acteur/actrice dan ook heb gezien.
Marlous77 schreef:Ik vind Eastwood dus een hele vervelende man.
Is de film toch de moeite waard en waarom dan??
Eastwood is in deze film heel anders dan je van hem gewend bent, meestal speelt hij de tough guy, maar in deze film speelt hij juist een kwetsbare persoon die ook fouten maakt, en de wijsheid niet in pacht heeft. Voor mij was hij in deze film een openbaring, en hopelijk zien we hem nog vaker in dit soort rollen.
Colonel_Kurz schreef:Je zal er binnenkort alles over kunnen lezen in mijn recensie.
Ben benieuwd!

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 18 feb 2005 15:24

Waarom dan?

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 18 feb 2005 15:34

Colonel_Kurz schreef:Prachtige film, Clints beste! _O_
Fijn, ben benieuwd. Die van Ray vond ik :T

Marlous
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Marlous » 18 feb 2005 16:17

ash_ schreef:
Waarom dan?
Dat is meer persoonlijk.

Ik vind zijn uitstraling onprettig ogen.
Ik voel niets als ik naar hem kijk, hij zegt mij helemaal niets..(hetzelfde heb ik bijv. bij Scarlet Johansson...zij is voor mij nietszeggend, straalt niets uit, heeft niets speciaals)...

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 18 feb 2005 19:36

Marlous77 schreef:
ash_ schreef:
Waarom dan?
Dat is meer persoonlijk.

Ik voel niets als ik naar hem kijk, hij zegt mij helemaal niets..(hetzelfde heb ik bijv. bij Scarlet Johansson...zij is voor mij nietszeggend, straalt niets uit, heeft niets speciaals)...
Clint Eastwood heb ik ook nooit wat aan gevonden, ook persoonlijk, de beste man zal wel goed zijn, bij mij is het Clint Eastwood/cowboy, en ik vind hem ook totaal geen prettige man om naar te kijken. Wat de film betreft, zal ik eerst maar eens lezen wat Colonel_Kurz daarover schrijft.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 20 feb 2005 16:56

Nee Clint vind ik ook zeker geen "leuke of prettige" man om naar te kijken. Zie hem alleen in "stoere, cowboy" films en dan nog vind ik hem niet sympatiek.

Maar Marlous ik vind Scarlett Johansson toch echt heel erg goed hoor. Ze heeft juist een heel sprekend gezicht. Maar ja zo zie je maar smaken verschillen. En gelukkig maar. Maar we wachten Million Dollar Baby wel af. Hillary Swank wordt toch wel "getipt" als oscarwinnaar, tjaa we zullen zien.

palpower
Bijrol
Bijrol

Bericht door palpower » 23 feb 2005 01:04

Marlous77 schreef:
ash_ schreef:
Waarom dan?
Dat is meer persoonlijk.

Marlous77 dat vond ik eerst ook, maar deze film heeft dat toch wel veranderd. En dat wat je zegt over Scarlett vind ik echt nie kunnen... }:

(Sorry, dat was de Scarlett-fan in mij :wink: )

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 feb 2005 15:32

Colonel_Kurz schreef:Prachtige film, Clints beste! _O_
Helaas, tijdsgebrek voorkwam dit. Bolo heeft er echter ook iets heel moois van gemaakt, waar ik me helemaal in kan vinden. _O_

Pip
Bijrol
Bijrol

Bericht door Pip » 24 feb 2005 15:55

Om in het persoonlijke te blijven, ik vind Clint wel prettig om naar te kijken. En dat cowboy/dirty-harry heeft ie nu wel van zich afgeschud, ook mede door zn ouwe kop.

Al Capone
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Al Capone » 28 feb 2005 20:28

Immers grote winnaar op de Oscars, gisteren. De film won namelijk Best Picture, Best Actress in a Leading Role, Best Actor in a Supporting Role en Best Director. Uitstekende film, maar ik zou liever hebben gehad dat Sideways met Best Picture en Best Supporting Actor ervandoor ging.

Stevie
Bijrol
Bijrol

Bericht door Stevie » 02 mar 2005 15:37

hilary swank speelt goed, eastwood doet het eenvoudig en freeman speelt een bekende rol. de film zit zo boordevol clichés, en het is zo 'gespeeld' melodramatisch. vond het een aardige film (mede door de acteerprestaties) maar zeker geen hoogstandje, laat staan beste film van 2004.

Plaats reactie