Recensies ASHWIN102

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Recensies ASHWIN102

Bericht door ASHWIN102 » 06 feb 2006 12:40

Undertow.

Een tienerjongen gooit de raam in van het meisje die hij graag als vriendin zou willen. Haar vader rent achter hem aan met geweer in de stijl van ‘the dukes of Hazard’. “Jeetje”, denk je dan, waarna een zucht uit de mond komt in de hoop dat het toch geen oude film is waarmee je een oor bent aangenaaid. De jongen rent en rent. Hij springt en valt met zijn voet in een spijker. “Wow!” denk je dan, in de hoop dat het er dan toch maar beter op wordt. Met plank en spijker en al rent de jongen door. Uiteindelijk komt hij in de armen van de politie terecht en krijgt hij de plank mee naar huis waar hij uiteindelijk een vliegtuigje van bouwt voor zijn broertje.

Samen leven de broers met hun vader, die een afgelegen bestaan heeft opgebouwd na de dood van zijn vrouw. De kleinste zoon stopt van alles in zijn mond waarna hij het weer uitbraakt. Goh, wat zou dat met het hele verhaal te maken hebben? Helaas niets, maar wordt wel uitvoerig uitgebeeld.

Dan komt de broer van hun vader opdagen. Hij is net uit de gevangenis. Deze blijkt de vader te zijn van de oudste broer. Hij had een relatie met hun moeder voordat de broer ermee aan de haal ging. Maar de broer komt niet terug voor wraak, nee, voor oude munten die hun vader heeft nagelaten. Deze munten zijn bevloekt. De broer vermoordt de vader voor de munten waarna de zonen met de munten wegvluchten. Dit brengt een langdradige zoektocht teweeg.

Tijdens de film hoop je steeds op meer en meer, wat er vervolgens maar niet van komt. De film is saai en langdradig. Alles wat er gebeurt, wat er in het verhaal wordt meegenomen is niet relevant. Ik heb de thrillers veel beter gezien. Deze had 30 jaar terug uitgebracht mogen worden.

3/10

Afbeelding

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

The longest yard.

Bericht door ASHWIN102 » 06 feb 2006 12:41

The longest yard.

Film afgelopen weekend gezien met een behoorlijke sterrencast. Adam is een professionele footballspeler die een tijd uit de roulatie is. Hij rijdt de auto van zijn vriendin in de prak en wordt de gevangenis ingestuurd. Daar moet hij van de directeur een team honkbalspelers opzetten van gevangenen die het op moeten nemen tegen de honkbalteam van de bewakers. Er is wel één nadeel; Adam moet ervoor zorgen dat zijn team verliest. Adam gaat de medegevangenen steeds meer zien als zijn familie en wilt koste wat het kost winnen, tot de moord van een gevangene bij hem in de schoenen geschoven wordt…

The logest yard is een mega film die me zeker heeft verrast. Het bevat strakke humor van Chris Rock, gecombineerd met actie in de stijl van Michael Bay. Nelly speelt een gereserveerde rol dat zijn personage geloofwaardig naar voren doet komen. Ik ben geen fan van Burt Reynolds, maar deze oude rot in het vak gaat goed met de tijd mee!

7,5/10

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ASHWIN102 op 27 feb 2006 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Monster-in-Law.

Bericht door ASHWIN102 » 06 feb 2006 15:52

Monster-in-Law.

Monster-in-Law is een leuke vrouwen-film als je er maar niet al te kritisch naar kijkt. Charlotte Honeywell (Jennifer Lopez) heft moeite om de perfecte man te vinden, tot ze Kevin (Michael Vartan) ontmoet. Het gaat goed tussen hun, zo goed dat Kevin haar voorstelt aan zijn moeder (Jane Fonda). Zij krijgt te horen dat het tweetal gaat trouwen en is het hier niet mee eens! Ze laat dit niet merken, maar probeert op alle manieren in hun relatie te saboteren.

Het verhaal is niet bepaald geweldig, maar is wel leuk voor een op-de-bank-film.

7/10

Afbeelding

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 feb 2006 19:26

Per post gaat het minder op een recensie lijken...

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 08 feb 2006 14:46

Elizabethtown.

Ik ben begonnen deze film eergisteren te kijken, na een kwartier ben ik in slaap gevallen :O . Gisteren heb ik het tot de helft weten uit te houden, heb de film toen maar uitgezet en de dvd terug gebracht naar de videotheek.

Het gaat over een jongeman (Drew) die bij een groot schoenenzaak werkt, maar op het punt staat zichzelf van het leven te ontnemen. Precies op dat laatste moment belt zijn zus hem op dat hun vader is overleden. Hij vertrekt naar de plaats waar zijn vader begraven zal worden en komt in het vliegtuig de stewardes Claire tegen. Ze geeft hem zijn telefoonnummer bij aankomst waarna Drew naar zijn vader vertrekt.

In de nacht is hij eenzaam daar zijn zus en moeder niet mee zijn gegaan naar de begrafenis. Hij belt hun op, maar geen van ze zijn bereikbaar. Hij belt Claire op en ze hebben een lange saaie gesprek dat overal en nergens over gaat.

Heb geen idee waar het voor de rest over gaat, en het kan me ook echt weinig schelen! Zou je dan denken, misschien is het een vrouwenfilm? Dat zou kunnen, maar mijn vrouw vond er ook geen reet aan.

:D

2/10

Afbeelding

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 13 feb 2006 10:05

House of D.

Kunstenaar Tom Warshaw (David Duchovny, tevens schrijver van de film!) woont in Parijs. Zijn zoon staat op het punt 13 jaar te worden. Hij denkt terug aan zijn eigen verleden, wat er was gebeurd toen hij 13 was geworden. Hij vertelt zijn vrouw en zoon waar hij vandaan is gekomen. Namelijk uit Amerika. Hij vertelt hoe hij daar is opgevoed door zijn alleenstaande moeder (Téa Leoni) en dat zijn beste vriend op school een geestelijk gehandicapte man Pappas (Robin Williams) was.

Tom was verliefd op Melissa (Zelde Williams, dochter van Robin). Tom’s moeder wilde dat hij niets met meisjes te maken zou hebben, alleen met school. Zijn vriend Pappas wilde ook niet dat hij iets met meisjes te maken zou hebben, in angst zijn vriend te verliezen. Tom zoekt raad en advies bij de gevangene Lady Bernadette. Zij leert hem vanuit de gevangenis (House of Detention) dansen. Alles wat Tom ook doet, zijn leven gaat er alleen maar op achteruit! Pappas voelt zich in de steek gelaten en haalt rare dingens uit. Dit leidt tot diverse gevolgen wat Tom’s hele leven op de kop zet.

House of D. is een aangenaam goeie film. De cast is goed, alhoewel Robin met een stel neptanden zijn personage iets minder geloofwaardig maakt. De script is geweldig. Téa speelt eindelijk niet zo’n irritante rol, maar één die beter bij haar past. Alhoewel Robin onder zijn kunnen heeft gepresteerd, neemt het nog niet weg dat de film uitstekend is. Dat zegt toch al heel wat.

7,5/10

Afbeelding

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

The long weekend.

Bericht door ASHWIN102 » 13 feb 2006 12:28

The long weekend.

Ed Waxman maakt als klein jochie altijd al leuke camera opnames van mensen, dieren en alles nog wat. Zo begint de film ook, net als de afleveringen van Amerca’s funniest home video’s. Ed groeit op als jongetje en gaat studeren. Daar leert hij een vrouw kennen. Als hij klaar is met zijn studie gaat hij werken. Hij is daar zo goed in, dat hij goed carrière maakt. Hij betrapt op een dag zijn vriendin met zijn beste vriend in bed. Dit heeft een behoorlijke impact op zijn carrière. Hij raakt op het punt ontslagen te worden, maar krijgt toch nog een kans.

Tevens heeft hij al ruim een jaar geen sex gehad. Zijn broer wilt hem hierbij een handje helpen. Dit neemt leuke momenten met zich mee. Jammer vind ik dat er tussendoor filmbeeldjes komen die de gedachte van wat Ed in de film voelt weer moet geven. Dit is een beetje knullig gedaan en de filmpjes zijn niet altijd even grappig. In het begin is het leuk, maar de rest van de film…?

Je weet van tevoren dat het op het laatst natuurlijk allemaal wel weer goed komt. Maar de weg er naartoe is wel leuk om te zien. De film is aardig, daar blijft het dan ook bij.

5/10

Afbeelding

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

The brothers Grimm.

Bericht door ASHWIN102 » 24 feb 2006 08:24

The brothers Grimm.

De gebroeders Grimm zijn beroemd in het wegjagen van demomen en heksen. Met hun speciale effecten en make-up artiesten doen ze bij bewoners voorkomen alsof er kwaad heerst in hun dorp en voor een behoorlijke geldbedrag zullen zij deze ook wegdrijven.

In het bos verdwijnen er steeds meer kinderen. Dit is het echte werk waar de broeders aan het werk worden gezet. Maar ze kunnen zoiets helemaal niet oplossen, want ze kunnen demone eigenlijk niet wegjagen.

Ze zoeken hulp bij een vervloekte vrouw. Deze vrouw komt bijna met niemand in aanraking. Als de gebroeders bij haar langs komen, is ze in eerste instantie ook contact gestoord. Ze snijdt een konijn open waar anderen ervan zouden walgen. Opeens komt ze tot het besef dat ze haar zusje moet gaan zoeken, want deze is ook vermist! Wat ze dan met dat konijn deed is mij een raadsel.

Afijn, ze gaan met z'n allen op zoek. Roodkapje en Grietje zijn in de tussentijd al gepakt. Maar wie zit er achter? Je zou denken de boze wolf, maar die is slechts een pion in dit verhaal.

Deze film is behoorlijk slaapverwekkend. Heath is goed opgemaakt waardoor je hem bijna niet eens herkent. Het verhaal is niet bepaald spannend of komisch. Het enige pluspuntje vind ik dat de boze wolf op een goeie manier is gemaakt.

4/10

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ASHWIN102 op 27 feb 2006 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Boogyman.

Bericht door ASHWIN102 » 27 feb 2006 08:39

Boogyman.

Afgelopen weekend heb ik boogyman gehuurd. Tim is een klein jongetje dat bang is voor de “boogyman”. In al zijn enge objecten in zijn kamer zou hij kunnen schuilen. Tim’s vader komt bij hem op zijn kamer en wilt laten zien dat er helemaal geen boogyman is. Hij doet de kastdeur open en wordt erin meegesleurd.

Tim wordt ouder en na 15 jaar komt zijn moeder te overlijden. Hij moet terug naar zijn ouderlijk huis, waar de boogyman zich schuilhoudt. Hij heeft zich al de jaren voorgehouden dat zijn vader hun verlaten heeft, daar niemand hem zou geloven dat de boogyman zou leven.

Het verhaal is alleen spannend vanwege de harde geluidseffecten die op onverwachte momenten opduiken. Dit is een echte film voor in de bioscoop. Het verhaal is matig, en wordt uiteindelijk niet goed uitgelegd wat leidt tot een verwarrende en teleurstellende einde. De manier van hoe het gefilmd is is wel aangenaam om te zien. Het deed me denken aan “the butterfly effect” waar een man met bruin haar een relatie heeft met een blondine en via zijn eigen manier kan reizen in de tijd.

Dat kinderen bang zijn voor the boogyman kan ik me voorstellen, maar dat de boogyman ook volwassenen kan aanvallen, wist ik niet. Dan hebben kinderen helemaal geen schijn van kans. De special effects wanneer de boogyman verschijnt aan het einde zijn heel matig gedaan. Eveneens de manier hoe Tim hem probeert te bestrijden.

5,5/10

Afbeelding

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Wallace & Gromit.

Bericht door ASHWIN102 » 27 feb 2006 11:09

Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit.

De twee klei-figuurtjes zijn te zien in hun eigen film! Wallace en Grommit zorgen er samen voor dat konijnen gevangen worden genomen zodat de groenten in de tuinen van hun dorpsgenoten veilig en wel zijn. Binnenkort zal namelijk de jaarlijkse groentewedstrijd gehouden worden en elke dorpeling probeert een zo groot mogelijk groente te kweken.

Wallace en Grommit zitten nu met een probleem; ze hebben te weinig ruimte in hun kelder waarin ze teveel konijnen hebben! Dan denkt Wallace een oplossing te hebben voor zijn probleem; hij wilt de konijnen geestelijk bewerken met zijn nieuwe uitvinding, zodat ze nooit meer groente zullen lusten. Een briljant idee, maar dit loopt vreselijk uit de hand wanneer Wallace per ongeluk de verkeerde knop indrukt.

Ik vond het best een leuke film. Niet echt geweldig, maar mooi weergegeven. De film was grappig, maar om nou te zeggen dat ik continu in een deuk lag…

7/10

Afbeelding

Webjoker
Filmster
Filmster

Re: The longest yard.

Bericht door Webjoker » 27 feb 2006 11:38

ASHWIN102 schreef:The longest yard.

Film afgelopen weekend gezien met een behoorlijke sterrencast. Adam is een professionele honkbalspeler die een tijd uit de roulatie is.
Voor zover is me kan herrineren is het een film over American Football en ook de titel doet dat vermoeden. Heb ik echt heel erg slecht gekeken of is jouw woordkeuze gewoon verkeerd?

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: The longest yard.

Bericht door ASHWIN102 » 27 feb 2006 12:17

Webjoker schreef:Voor zover is me kan herrineren is het een film over American Football en ook de titel doet dat vermoeden. Heb ik echt heel erg slecht gekeken of is jouw woordkeuze gewoon verkeerd?
My bad, goed opgemerkt. :wink: Ik keek of jullie goed op zaten te letten. :P

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Red eye.

Bericht door ASHWIN102 » 01 mar 2006 13:06

Red eye.

Lisa (Rachel McAdams) is een leidinggevende die werkt bij een hotel. Zij moet met de vliegtuig terug naar huis na de begrafenis van haar oma te hebben bijgewoond. Op het vliegveld komt ze Jackson Rippner (Cillian Murphy) tegen. Deze is een terrorist die weet dat in het hotel waar Lisa werkt, een belangrijk politicus zal komen. Jack wilt dat Lisa ervoor zorgt dat de politicus in een andere kamer trecht komt zodat ze makkelijk een aanslag kunnen plegen. Lisa strubbelt tegen, dan vertelt Jack dat haar vader anders zal komen te overlijden als ze niet doet wat hij zegt.

Red eye is een behoorlijk langdradige saaie film. Cillian is een goeie acteur, het is altijd leuk om hem in een gemene rol te zien. Vanaf het begin irriteerde ik me mateloos aan Rachel die teveel probeert als een druk vrouwtje over te komen. Ze praat de hele tijd aan de telefoon en voert oninteressante gesprekken waaruit voort moet komen dat ze alle zaken heel goed regelt. Ook de gesprekken met haar vader zijn waardeloos. Dan komtze Jack tegen. Ze zijn zo op elkaar ingepraat dat ze elkaars zinnen afmaken. Heel irritant om te zien, vooral als het ook bij andere personages gebeurt, alsof ze paranormaal begaafd zijn en weten wat de ander wilt zeggen.

Jackson heeft zijn zaken pas goed voor elkaar. Hij heeft alles in de puntjes uitgedokterd doe hij de aanslag wilt laten plegen. De manier hoe Lisa alles in de weg ligt is wel heel erg waardeloos verzonnen. Wat je allemaal met een mobiele telefoon wel niet kan doen!

4/10

Afbeelding

jigsaw
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Red eye.

Bericht door jigsaw » 01 mar 2006 15:19

ASHWIN102 schreef:Red eye.

Lisa (Rachel McAdams) is een leidinggevende die werkt bij een hotel. Zij moet met de vliegtuig terug naar huis na de begrafenis van haar oma te hebben bijgewoond. Op het vliegveld komt ze Jackson Rippner (Cillian Murphy) tegen. Deze is een terrorist die weet dat in het hotel waar Lisa werkt, een belangrijk politicus zal komen. Jack wilt dat Lisa ervoor zorgt dat de politicus in een andere kamer trecht komt zodat ze makkelijk een aanslag kunnen plegen. Lisa strubbelt tegen, dan vertelt Jack dat haar vader anders zal komen te overlijden als ze niet doet wat hij zegt.

Red eye is een behoorlijk langdradige saaie film. Cillian is een goeie acteur, het is altijd leuk om hem in een gemene rol te zien. Vanaf het begin irriteerde ik me mateloos aan Rachel die teveel probeert als een druk vrouwtje over te komen. Ze praat de hele tijd aan de telefoon en voert oninteressante gesprekken waaruit voort moet komen dat ze alle zaken heel goed regelt. Ook de gesprekken met haar vader zijn waardeloos. Dan komtze Jack tegen. Ze zijn zo op elkaar ingepraat dat ze elkaars zinnen afmaken. Heel irritant om te zien, vooral als het ook bij andere personages gebeurt, alsof ze paranormaal begaafd zijn en weten wat de ander wilt zeggen.

Jackson heeft zijn zaken pas goed voor elkaar. Hij heeft alles in de puntjes uitgedokterd doe hij de aanslag wilt laten plegen. De manier hoe Lisa alles in de weg ligt is wel heel erg waardeloos verzonnen. Wat je allemaal met een mobiele telefoon wel niet kan doen!

4/10

Afbeelding
saai :-? mischien het begin maar zodra we in de vliegtuig zijn begint ie heel spannend te worden Langdradig :-? 83 minuten vind ik niet langdradig!!

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 01 mar 2006 15:36

Langdradig heeft soms niets met tijd te maken, er zijn filmpjes van 10 minuten ik al langdradig vind.

Plaats reactie