Recensies ASHWIN102

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 02 sep 2008 07:54

Cee van Lleef schreef:Ik zal Sex and the City voor de volgende keer agenderen.
Goed goed, jij hebt lef. :wink: :D :Y

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 02 sep 2008 08:00

Ik heb Mamma Mia in de bioscoop gezien, telt dat ook als lef?

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 02 sep 2008 08:47

shateandar schreef:Ik heb Mamma Mia in de bioscoop gezien, telt dat ook als lef?
Lijkt me eerder een geval van geld- en tijdverspilling. Maar dat zeg ik puur op m'n gevoel, zonder 'm gezien te hebben.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 02 sep 2008 08:52

Hehe ja, maar het was met een leuk meisje...en voor mij de eerste keer in zaal 1 van het Tuschinski, dus ondanks dat de film niet echt mijn ding was, was het geen complete verspilling

Big Red
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Big Red » 02 sep 2008 11:22

shateandar schreef:Hehe ja, maar het was met een leuk meisje...en voor mij de eerste keer in zaal 1 van het Tuschinski, dus ondanks dat de film niet echt mijn ding was, was het geen complete verspilling
Nou, vooruit dan. Maar dat zeg ik dan weer zonder haar gezien te hebben... :D

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 02 sep 2008 14:33

Big Red schreef:
shateandar schreef:Hehe ja, maar het was met een leuk meisje...en voor mij de eerste keer in zaal 1 van het Tuschinski, dus ondanks dat de film niet echt mijn ding was, was het geen complete verspilling
Nou, vooruit dan. Maar dat zeg ik dan weer zonder haar gezien te hebben... :D
Gelukkig maar, tegen dat baardje en die afgebroken hoorntjes van je heb ik natuurlijk geen schijn van kans ;)

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Pathology (2008).

Bericht door ASHWIN102 » 13 sep 2008 20:47

Pathology (2008).

met : Milo Ventimiglia, Alyssa Milano, Michael Weston, e.a.

Ted Grey (Milo Ventimiglia) is verloofd met Gwen Williamson (Alyssa Milano). Ted vertrekt uit hun dorp naar de stad om daar in het mortuarium te werken. Hier moet hij onderzoeken wat de doodsoorzaak is van overleden mensen die naar binnen gebracht worden. Het groepje waar hij voor werkt heeft er echter vreemde spelletjes op nagehouden; zij vermoorden zelf mensen en het is de truc voor de anderen uit het groepje om te onderzoeken wat de ware doodsoorzaak is van de persoon in kwestie.

Dit botst met de normen en waarden die Ted heeft, maar hij kan het niet naar buiten brengen. Een van zijn teamgenoten heeft zich goed ingedekt en het e.e.a. aan belastende materiaal over Ted achtergehouden. Nu heeft Ted alleen een mogelijkheid over; meedoen. Maar dan komt zijn vriendinnetje naar de stad toe en is hij toch gedwongen zijn plannen te wijzigen.

Pathology is een geweldig originele film, dat toch heel erg vreemd is uitgewerkt. De dialogen en gebeurtenissen i n de film zijn vreemd, voelen niet echt aan. De ontwikkeling wat Ted Grey meemaakt is wel intrigerend, toch heeft Milo’s vertolking geen diepgang. Dat is jammer, want dat is wel een groot punt waar de film goed op had kunnen slagen. Feit blijft dat de film leuk is om toch een keer gezien te hebben.

3,0/5

Afbeelding

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Untraceable (2008).

Bericht door ASHWIN102 » 13 sep 2008 20:52

Untraceable (2008).

met : Diane Lane, Billy Burke, Colin Hanks, Joseph Cross, Peter Lewis, e.a.

Jennifer Marsh (Diane Lane) is agente van de speciale internetdivisie van de FBI. Haar taak is om uit te zoeken welke oplichters, perverselingen en criminelen actief zijn op het internet die zich verschuilen achter een veilige dekmantel. Zij dient deze mensen dan te ontmaskeren en zorgt ervoor dat ze gearresteerd worden.

Dan ontdekt ze de site killwithme.com, een site waar mensen gemarteld worden en afhankelijk van het aantal bezoekers een snelle of langzame dood krijgt. Hoe sneller de mensen doodgaan, hoe sneller er weer naar een andere slachtoffer wordt gezocht. Jennifer probeert er alles aan te doen om degene op te pakken die hier achter zit, maar dat is niet makkelijk. Integendeel, de moordenaar maakt het spel persoonlijker…

Untraceable is een spannende vrijdagagavond op de bank speelfilm dat geweldig in deze tijd past. Het neigde een klein beetje naar silence of the lambs, maar de vertolking van de acteurs en actrices evenaren niet de kwaliteiten van Hopkins, Foster en Levine. De spelletjes die de dader met zijn slachtoffers speelt zijn wel bruut en passen in de sfeer van Saw.

3,0/5
Afbeelding

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007).

Bericht door ASHWIN102 » 13 sep 2008 21:00

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007).

met : Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Alan Rickman, Timothy Spall, Sacha Baron Cohen, Jamie Campbell Bower, e.a.

Tim Burton staat bekend om zijn eigenaardige films en Johnny Depp is zeker geen onbekende in deze films. Johnny Depp speelt de rol van Benjamin Barker wiens vrouw en kind zijn afgenomen door Judge Tupin (Alan Rickman). Tupin had namelijk een oogje op de vrouw van Benjamin en laat Benjamin arresteren.

Benjamin komt vrij en keert terug naar de plaats waar hij gewoond heeft; Fleet street. Daar heeft Mrs. Lovett (Helena Bonham Carter) een winkeltje; ze maakt pasteitjes. Benjamin verandert zijn naam in (Sweeney Todd) en zint op wraak. Mrs. Lovett probeert Sweeny Todd in toom te houden, maar lukt het haar om ervoor te zorgen dat Sweeny niet verblind raakt door zijn wraak op Tupin?

Sweeny Todd is een vreemde film, daar zal Burton hier je niet in teleurstellen. De beelden zijn prachtig, evenals de setting. Er wordt veelal gezongen, waardoor de film meer een musical wordt waar je naar kijkt. Dit is best apart, maar er wordt veelal gezongen over zaken die er niet aan toedoen. Als je dat door de vingers ziet, ben je getuige van prachtige duets tussen Johnny Depp en Alan Rickman. Ze vullen elkaar prachtig aan.

De rol van Sacha Baron Cohen als Pirelli is geweldig. De ontwikkelingen in de film die leiden naar het einde zijn spannend maar kunnen een teleurstellende einde afleveren. Maar dat is afhankelijk met welke intentie je de film bent gaan kijken en welke verwachtingen je krijgt gedurende de film.

3,0/5

Afbeelding

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

There Will Be Blood (2007).

Bericht door ASHWIN102 » 13 sep 2008 21:11

There Will Be Blood (2007).

met : Daniel Day-Lewis, Dillon Freasier, Paul Dano, Russell Harvard, e.a.

Daniel Plainview (Daniel Day-Lewis) is een oliebaron die land opkoopt waaronder olie bevindt. Tijdens een van zijn eerste zoektochten naar olie komt een van zijn medewerkers te overlijden. Daniel voedt de zoon van deze medewerker op als zijn eigen zoon. Samen met deze zoon H.W. Plainview zet hij meerdere olieboorbedrijven met zijn zoon. Hierin worden zij verstoord door Eli Sunday (Paul Dano) die als predikant een slaatje probeert te slaan uit het succes van Daniel. Eli probeert middels het geloof zijn eigen welvaart te vergaren. Als dat nog niet genoeg is, klopt er plotseling een man genaamd Henry aan die beweert Daniel’s halfbroer te zijn. Henry’s bedoelingen zijn goed, want hij wilt alleen zijn rijke broer leren kennen.

H.W. Plainview krijgt een ongeluk tijdens een van de zoektochten naar olie. Hij wordt doof. Hierdoor wordt hij een blok aan de been van Daniel waardoor Daniel zijn zoon naar de stad stuurt zodat hij een gepaste opleiding kan genieten. Ondertussen probeert Daniel een hele rijke man te worden.

There will be blood is een hele bekende film geworden, een film dat heel veel aan wordt geprezen. Nadat ik de film heb gezien, kan ik me niet vinden in de lovende woorden die gesproken zijn over de film. De film is erg warrig en er gebeurt het e.e.a. waar ik geen toegevoegde waarde in zie voor de rode lijn van het verhaal. Ik had de conflict tussen Eli Sunday en Daniel Plainview heftiger verwacht. Waarom de halfbroer van Daniel werd geïntroduceerd is mij een raadsel. Na 2 uur komt dan eindelijk de scene wat ik kan omschrijven als een van de mooiste scènes uit de filmgeschiedenis. Daar zullen mensen het misschien niet met mij mee eens zijn, maar ik refereer naar de scene waarin Daniel communiceert met zijn dove zoon (Russell Harvard) middels een doventolk. Ik zal eerlijk bekennen; het zien van deze scene is het waard om de twee uur saaie onnodige film te zien wat There will be blood voor mij te bieden had.

3,0/5

Afbeelding

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 13 sep 2008 21:14

Diegene deed zich voor als zijn halfbroer toch als ik nog weet van de film?

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 13 sep 2008 21:18

Ja Pietje. :wink:

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 13 sep 2008 21:23

Veruit de beste scene in de film vond ik: Het (in eerste instantie) nep opbiechten van Plainview's zonde.

Hoe hij door Eli wordt gepusht om daadwerkelijk in te zien hoe fout hij heeft gehandeld.

En dan zijn kreet "I've abandoned my child! I've abandoned my child! I've abandoned my boy!"

Een oprecht kippenvel moment.

ASHWIN102
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door ASHWIN102 » 13 sep 2008 21:32

lykathea schreef:Veruit de beste scene in de film vond ik: Het (in eerste instantie) nep opbiechten van Plainview's zonde.
Haha! Die was inderdaad best grappig. Alles ervoor doen om zijn pijpleidingen maar te laten leggen, geweldig. :Y

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 13 sep 2008 21:34

Eh, nou ja, grappig... dat weer net niet.

Plaats reactie