Hoe trailergeil ben jij?

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.

Hoe trailergeil ben jij?

Zeer: ik download er meerdere per maand en vind het een feest ze in de bios te zien!
18
38%
Gemiddeld: ik download ze zelden, maar trailers in de bios vind ik geen probleem.
23
49%
Niet: ik ontwijk ze waar mogelijk en vind het een gruwel er in de bios naar te moeten kijken.
6
13%

Totaal aantal stemmen: 47

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Hoe trailergeil ben jij?

Bericht door AngelEyes » 09 okt 2006 22:03

Ik plaats dit poll-etje maar in deze categorie*, omdat ik vooral in deze topics steeds linkjes naar trailers zie verschijnen voor nog uit te komen films. Daaraan valt af te leiden dat er een behoorlijke markt voor deze vorm van 'voorkennis' is, terwijl ik anderzijds ook van filmliefhebbers weet dat ze bijvoorbeeld recensies angstvallig mijden om zo onbevooroordeeld mogelijk een nieuwe film te kunnen zien. Een trailer is eigenlijk niet veel anders, en daarom ben ik wel benieuwd hoe de verhoudingen liggen tussen de mensen die per sé trailers willen ontwijken en degenen die er juist naar op zoek gaan.

Ikzelf ga er in ieder geval niet naar op zoek. Liever wordt ik er in de bioscoop ook niet mee geconfronteerd, maar dat is helaas onvermijdelijk. De vrees voor spoilers, of het fenomeen te zitten wachten op de momenten die je in de trailer gezien had, zijn voor mij genoeg ze te mijden. Ik kan me bijvoorbeeld verwonderen over uitspraken als 'alle leuke momenten zaten al in de trailer, voor de rest was de film niet veel soeps'. Tja.

*Aan de mod: plaats het gerust ergens anders indien nodig.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 09 okt 2006 22:07

Ben wel vaak beniewd naar een film en vind het daarom ook leuk om ze in de bioscoop te zien. Op het internet kijk ik er zelden naar. Anderzijds worden de mooiste dingen al vertoont in de trailer, dat vind ik altijd erg jammer.

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 09 okt 2006 22:18

Ik kijk zelf best vaak trailers, gewoon omdat ik benieuwd ben naar de komende films en gewoon niet kan wachten op de film. Daarbij merk je wel dat een groot deel van de trailers op dezelfde manier is opgebouwd (wat in de trailer van Hitchhiker's Guide perfect wordt uitgelegd _O_ )...

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 09 okt 2006 22:19

Ik kijk zelf een of twee keer per maand op apple.com/trailers en vind het prettig om ze in de bioscoop te zien dus ik ben blijkbaar 'trailergeil'. Ik gebruik ze voornamelijk als een van de bronnen waarop ik toekomstige filmkeuze baseer. Overigens heb ik nog nooit gehad dat een trailer grote spoilers bevatte, soms wat kleintjes maar nooit dat daardoor de film verpest werd.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 09 okt 2006 23:18

Ik kijk trailers op Apple, en die uit nieuwsberichten. Dan heb ik die spoilers maar op de koop toe. Vaak proberen trailers zichzelf in een hokje te stoppen, zodat er automatisch hokjes-publiek komt. Dit zorgt dat er weinig over het verhaal verteld word, dus eigenlijk de minste spoilers.

Zoals Capone ook zegt, is de Hitchhikers-trailer geweldig. Momenteel vind ik de 300-trailer geweldig. Al vrees ik dat dit een trailer-teleurstelling word. Net als bij Harry Potter, net als bij Kingdom of Heaven, en net als bij Narnia.

Edit: Het is een heel groot verschil met recensie's, omdat een trailer de film probeert te verkopen, en een recensie becritiseerd. Bevooroordeeld ben je dus niet.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 10 okt 2006 00:16

Zelf kijk ik af en toe trailers hier op het forum en een enkele keer op andere sites waar ik op terecht kom, maar downloaden doe ik ze nooit, in de bioscoop vind ik het geen probleem, vroeger wel want dan wilde ik naar alle films waarvan ik een voorstukje zag. :Y Overigens is het wel zo dat de trailers altijd het mooiste stukje laten zien en dat de film daardoor behoorlijk kan tegenvallen.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 10 okt 2006 00:39

ash_ schreef:Ik kijk zelf een of twee keer per maand op apple.com/trailers en vind het prettig om ze in de bioscoop te zien dus ik ben blijkbaar 'trailergeil'. Ik gebruik ze voornamelijk als een van de bronnen waarop ik toekomstige filmkeuze baseer. Overigens heb ik nog nooit gehad dat een trailer grote spoilers bevatte, soms wat kleintjes maar nooit dat daardoor de film verpest werd.
Exact dit, met de toevoeging dat ik chagrijnig word als ik de trailers voor de film heb gemist als we laat de bioscoopzaal in lopen.. :)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 10 okt 2006 11:48

Ik ben een trailerfanaat. Ik zit regelmatig op Apple trailers te kijken. Zo zie je dingen over films die je normaal niet zouden bereiken.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 10 okt 2006 12:10

Ik roep altijd "BOE" als de trailers in de bios afgelopen zijn en houd ervan voorspellingen te doen via Apple Trailers als mijn RSS Feed weet tingelt. :D

Il Padrino
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Il Padrino » 10 okt 2006 12:17

Ik ben dol op teasers, maar heb een hekel aan trailers.

Het is fijn om in een kort filmpje een indruk te krijgen van wat voor soort film je kunt verwachten, met slechts enkele flitsen van belden uit de film. Zo weet je wel iets over de film, maar is het plot nog niet voor ¾ voor je uitgespeld, inclusief dialogen en wendingen.

Ik vind trailers vaak één keer ok, omdat je dan toch niet alles onthoudt, maar als je de trailer vaker ziet (of er gewoon te veel spoilers inzitten), dan weet je te veel van de film, waardoor je beeld zo ge- of vertekend is, dat je de film alleen nog maar met de trailer aan het vergelijken bent (Hé die zin was anders in de trailer; ik weet toch dat ze niet dood gaat, want dat-en-dat beeld uit de trailer is nog niet geweest).

Ik heb zelfs serieus in de bioscoop (waar je er niet onderuit komt) mijn ogen en oren dichtgehouden bij trailers van films waar ik naar uitkeek, maar niks van gespoild wilde hebben, dat was vooral toen ik og iedere week naar de sneak ging en dus (extra) veel trailers zag (bij de sneak in de Palace in Maastricht hadden ze vaker geen reclame voor de sneak, alleen maar trailers). Tegenwoordig doe ik dat net meer, en zie ik alsnog liever trailers dan bier- en autoreclames, zolang ik ze dus maar niet te vaak zie.

Er zijn trouwens wel uitzonderingen, meestal bij komedies, als je de grap eenmaal één keer gezien hebt wordt het toch niet meer grappiger, dus dan maakt het me niet uit om 'm vaker te zien. Zoals bijvoorbeeld de trailer van Borat, daar maakt het me al niet meer van uit dat ik 'm misschien nog 4x zie totdat hij in première gaat. Al moet het wel dezelfde trailer blijven, en geen andere met nieuwe beelden.

Grappig vind ik trouwens de "trailershots" in een film herkennen. Shots in de film die verder niets toevoegen, maar zo geschoten zijn omdat het mooi in de trialer uitziet. Dit is iets wat ik geleerd heb van Guy Ritchie bij het audiocommentaar van Snatch, als Brad Pitt in het vuur kijkt zegt hij "dit hebben we speciaal zo gefilmd voor de amerikaanse trailer, in Hollywood zijn ze gek op dit soort dingen". Dat gevoel bekruipt mij dan ook bijvoorbeeld bij X-Men 3, als er een grote explosie achter Wolverine is, dat mooi in de trailer uitzag, maar verder niets toevoegt aan de film.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 10 okt 2006 13:31

Trailers in de bios vond ik altijd wel leuk. Dan komt geluid vaak beter tot zijn recht dan op mijn pc. Maar uiteraard bekijk ik ook de trailers die langskomen op FilmTotaal!

Natasja
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Natasja » 10 okt 2006 20:47

Gemiddeld, blijkbaar.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 13 okt 2006 10:42

Ik wilde eigenlijk typen dat ze me gestolen kunnen worden, maar da's niet helemaal waar. Ik zoek ze in ieder geval niet op - zelfs een linkje aanklikken in een nieuwsbericht doe ik zelden - maar ik ga ze ook niet uit de weg. Hoewel, op DVD klik ik ze meestal toch weg. Ik vind ze namelijk totaal nietszeggend. Het is in ieder geval niet iets waar ik mijn filmkeuze op baseer.

Aan de andere kant hoort het bij een bioscoopbezoek: fluisterend tegen je partner je vooringenomen mening ventileren over films waarvan je net slechts het reclamespotje hebt zitten kijken. Heerlijk.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 13 okt 2006 10:48

Ik kijk heel vaak trailers op internet en vind het ook leuk om ze in de bios te zien. Wel jammer vind ik als er van een film enorme hoeveelheden clipjes zijn (net als bij x-men 3).

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 13 okt 2006 16:52

Ik vind trailers altijd interessant. Krijg een beeld van de films die er staan te komen en een beetje wat ik er van kan verwachten. Alhoewel dat soms bedriegelijk is...

Plaats reactie