Kyrill's recensie topic

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Kyrill's recensie topic

Bericht door Kyrill » 16 nov 2006 16:40

Ik wil vooraf even zeg dat ik niet geweldig goed typ ofzo. En mijn Nederlands is nooit echt geweldig geweest. Dus opbouwende kritiek is van harte welkom.

Little Miss Sunshine (2006, Jonathan Dayton, Valerie Faris)

Met: Greg Kinnear- Richard Hoover
Abigial Breslin- Olive Hoover
Toni Collete- Sheryl Hoover
Steve Carell- Frank
Paul Dano - Dwayne
Alan Arkin- Grandpa Edwin Hoover[/b]

Olive 7 jaar heeft onlangs meegedaan aan een regionale beauty contest. Ze is hierin 2de geworden. Nu luisteren ze bij de Hoovers thuis de voicemail af waarop een bericht is achtergelaten, dat Olive de Beauty contest als nog heeft gewonnen en dat ze mag meedoen aan de ''Little Miss Sunshine'' verkiezingen. Olive is dolblij en haar moeder heeft beloofd dat ze erheen zouden gaan. Hier kan ze daarom ook niet meer op terugkomen. Alleen de broer van Sheryl Frank heeft geprobeerd zelfmoord te plegen en mag niet alleen gelaten worden. De opa moet sowieso mee vind hijzelf omdat hij de coach is van het meisje. En de ouders willen Frank niet alleen achterlaten met hun zoon. De zoon heeft er aanvankelijk geen zin in maar besluit toch om mee te gaan. Vervolgens is er de trip met het busje helemaal naar Californie. Ieder personage van de 6 in de film heeft zijn eigen verhaal zowat. De verhalen zijn allemaal even boeiend en de achtergronden ook en de een is nog leuker dan de ander. Maar voornamelijk de gezamenlijke scenes zijn de moeite waard. Ook zitten er grappige dingen in zoals de opa die tegen zijn kleinzoon Dwayne zegt dat hij niet één vrouw, nee maar zoveel mogelijk vrouwen moet neuken. Zo direct zegt hij het nog echt ook. Ook erg leuk is dat de reis niet zonder problemen verloopt. Zoals te verwachten valt. Daarbij komt nog dat de film geen moment saai is en dat iedereen van de 6 hoofdrolspelers erg goed acteert. Niet zozeer een bekende acteur als Greg Kinnear niet dat hij het slecht doet ofzo alles behalve dat. Maar de perfomances van Abigial Breslin en Paul Dano zijn echt erg goed. Van een meisje van 10 zo oud is ze in het echt had ik niet zo'n goede perfomance verwacht. Maar eigenlijk speelt iedereen goed. Mary Lynn Rasjkub speelt een hele kleine bijrol en daarin speelt ze een beetje geirriteerde vrouw zoals we al vaker van haar gezien hebben. Verder wil ik alleen nog maar zeggen dat deze film zeker de moeite waard is om te zien. En kijk hem in de bios zolang deze film nog draait. En voor mij een van de betere films van 2006. Ook een zeer terechte top 250 notering.

9,0/10
Laatst gewijzigd door Kyrill op 03 jan 2007 17:42, 4 keer totaal gewijzigd.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 02 dec 2006 13:42

Cool zeg dat niemand reageer in de topic :T

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 02 dec 2006 15:26

Haha, het is nog vroeg hea op zaterdag :P
Leuk dat je recensies probeert te schrijven, ik zal je wat tips proberen te geven. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Het is handiger als je allinea's gebruikt. Als je bijvoorbeeld begint met het verhaal en daarna begin je over de acteurs te schrijven is het overzichtelijk als er even een regel tussen zit.

Probeer woorden als 'enzo' en 'zowat' weg te laten. Dat leest niet zo fijn en zorgt voor een vaag beeld van de film.

Pas op voor spoilers(!). Probeer zo weinig mogelijk dingen te vertellen die dingen veraden in het verhaal of die leuk, grappig, spannend zijn en die een verassing moeten blijven.

En laatste, het is misschien slim als je meer recensies gaat maken om er 1 topic van te maken en dus niet voor elke recensie een nieuw topic te openen :)

Dan nog even over de film. Jij bent de zoveelste die dit een goede film vindt dus misschien moet ik hem dan toch maar eens gaan kijken 8)

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 02 dec 2006 17:20

Kyrill schreef:Cool zeg dat niemand reageer in de topic :T
Ik weet niet of je op deze manier meer reacties krijgt hoor. Inhoudelijk vind ik dat je je iets teveel richt op de inhoud van de film. Wat mij betreft zie ik liever dat je vooral zegt wat je er van vindt. Ik ben ondertussen wel enigszins benieuwd naar deze film, ik verwachtte er eerst niet veel van maar door de vele positieve reacties ben ik wel enthousiast geworden.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 02 dec 2006 18:57

Het heeft blijkbaar wel geholpen :D

Ik ga misschien binnenkort naar Flushed Away.

Zou hier wel posten wat ik er van vind.

En om terug te komen op Miss Sunshine. Vind het een enorm goede film.
Omdat er goed geacteerd wordt , het verhaal goed is en het een hele leuke film is.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 03 dec 2006 22:23

En al krijg je geen reacties, we lezen ze toch. :)

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 05 dec 2006 11:52

Rich Art schreef:En al krijg je geen reacties, we lezen ze toch. :)
Ja. Maar dan weet ik ook niet wat er beter kan :wink:

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 06 dec 2006 23:51

Kyrill schreef:
Rich Art schreef:En al krijg je geen reacties, we lezen ze toch. :)
Ja. Maar dan weet ik ook niet wat er beter kan :wink:
We zullen wat kritischer zijn de volgende keer. :wink:

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 25 dec 2006 15:46

Magnolia (Paul Thomas Anderson, 1999)

Verteld het verhaal van een klein dozijn aantal mensen. De film speelt zich de volle 3 uur af in Los Angeles. Op verschillende locatie's. Sommige van de hoofdpersonen kennen elkaar al , en andere komen elkaar tegen gedurende film. Eigenlijk kom ik woorden te kort om echt goed te kunnen zeggen wat ik van deze film vind. Je zou kunnen zeggen dat het een meesterwerk is. Ik vind iniedergeval van wel. De film is zo ontroerend. En een van de hoogtepunten vond ik dat iedereen het nummer'' Wise Up'' van Aimee Mann mee zingt. En de kikker scene is ook erg heftig. De film duurt welliswaar, bijna 3 uur maar ik heb me geen 1x verveeld. Al met al is het film die ik het gegeven cijfer meer dan waard vind. Kan je nagaan dit zijn nog niet eens alle verhaal lijnen uit de film. Er is zoveel meer :)

10.0/10.0

Hieronder even wat plaatjes uit de film en wat ik er van vind.

Afbeelding

Frank Mackey(Tom Cruise) ziet voor het eerst sinds jaren Earl Partridge( Jason Robards) zijn vader weer. Deze scene vond ik erg ontroerend. Omdat je er bijvoorbeeld achter kwam. Dat toen de moeder van Frank(Earl zijn vrouw) zelf heel erg ziek was, hij niet één 1x gebeld heeft is of is langs gekomen.

Afbeelding

Rick Spector( Michael Bowen) gaat door het lint omdat zijn zoon de quiz kid weigerd mee te doen aan een quiz onderdeel.

En tot slot dit plaatje:

Afbeelding

Melora Waters die haar rol echt uitstekend heeft neergezet.

Ik wacht met smart op Boogie Nights en There Will Be Blood de nieuwste film van PTA die nog moet uitkomen.
Laatst gewijzigd door Kyrill op 27 dec 2006 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 27 dec 2006 18:46

Geen nieuws is goed nieuws :wink:

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 27 dec 2006 19:47

bobocad schreef:
Geen nieuws is goed nieuws :wink:

:)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 dec 2006 20:18

Als het echt niet goed is hoor je het wel hoor!

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 27 dec 2006 20:26

Het probleem met de recensie van Magnolia is in mijn ogen vooral, dat je de film meer beschrijft dan dat je duidelijk uitlegt wat je van de film vindt. Ik wil helemaal niet lezen waar het verhaal over gaat, ik wil weten waarom jij de film goed vind, en ik wil dat jij mij overtuigd hem te gaan zien. Ik weet zelf dat dit veel lastiger is dan het verhaal samenvatten, maar dat onderscheidt de mannen van de watjes, zullen we maar zeggen :wink:

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 27 dec 2006 21:05

PUMA schreef:Het probleem met de recensie van Magnolia is in mijn ogen vooral, dat je de film meer beschrijft dan dat je duidelijk uitlegt wat je van de film vindt. Ik wil helemaal niet lezen waar het verhaal over gaat, ik wil weten waarom jij de film goed vind, en ik wil dat jij mij overtuigd hem te gaan zien. Ik weet zelf dat dit veel lastiger is dan het verhaal samenvatten, maar dat onderscheidt de mannen van de watjes, zullen we maar zeggen :wink:

Oke. Ik snap je punt. Alleen ik had 1 verhaal uitgekozen, omdat er zoveel verhalen in zitten. En ik vind dat je de film moet gaan kijken, omdat ten eerste het acteerwerk prima is. En ten tweede de verhalen zijn erg goed. Ten 3de alles hangt heel goed samen. Ten vierde ik heb me geen moment verveeld. Ten 5de de film heeft me echt geraakt. Ten 6de er zitten hele leuke en ook wel grappige scenes in. Ten zevende het heeft van alles: drama, comedy, actie, liefde, haat. Is dit genoeg overtuiging? Ooh ja de muziek is prachtig. En de sfeer ook.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 27 dec 2006 21:19

Don't worry, ik heb de film al gezien :wink: . Maar ook al vertel je één verhaal, toch is dat te veel. Zie het als een biertje waarbij het verhaal de schuimkraag is en je mening de rijke vloeistof bier genaamd zelf. Te veel schuim en het is niet te zuipen, te weinig schuim en je geniet minder van die eerste geweldige slok.

Plaats reactie