Vleeshaak's horror/cult corner

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Vleeshaak's horror/cult corner

Bericht door Vleeshaak » 06 mei 2013 19:09

Lekker bezig met de Flop 100 en daar past wel een themamaandje bij: De (ruime) Maand van de Wansmaak. Ik houd de ingestuurde lijsten goed in de gaten en ik zal er regelmatig een film uit kiezen om te recenseren. Ik ben benieuwd naar de inzendingen en welke films ik 'gedwongen' word om te kijken.

Reviews Flop 100:
Blubberella
Catwoman
Drop Dead Fred
Laatst gewijzigd door Vleeshaak op 14 mei 2013 10:12, 2 keer totaal gewijzigd.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 09 mei 2013 13:40

Heb je de films van Ed Jr. Wood al gezien? Als nee, dan moet je hen zeker eens zien waaronder de legendarische octopus en brandende UFO :D

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 09 mei 2013 15:49

Nog niet allemaal, wel Bride of the Monster, Night of the Ghouls, Glenn or Glenda en uiteraard Plan 9 From Outer Space. Erg vermakelijke films allemaal.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 09 mei 2013 20:03

Alvast veel plezier dan met Ed Woods latere, softcore erotische periode, Vleeshaak :T 8)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Drop Dead Fred

Bericht door Vleeshaak » 10 mei 2013 16:24

Flop 100 Special
Drop Dead Fred (Ate de Jong , 1991)
Uit de lijst van: Ed Crane

Elizabeth raakt op één dag haar vreemdgaande man, haar baan, haar auto en haar handtas kwijt en zit daardoor nogal in de put. Daarom trekt ze bij haar overheersende moeder in en op haar advies probeert ze haar man terug te krijgen. Drop Dead Fred, haar onzichtbare vriend, duikt opeens weer op en haalt allerlei rotgeintjes uit met iedereen uit Lizzy's omgeving.

Ik hield het niet voor mogelijk, maar er zijn liefdesverhalen slechter dan die van Twilight. Het is vanaf het begin af aan onbegrijpelijk dat Lizzy terug naar haar man wil en aangezien dat eigenlijk het belangrijkste plotonderdeel is van de film, is moeilijk om met Lizzy mee te leven. Dat Phoebe Cates (Gremlins 1 en 2) haar niet al te best speelt maakt dat alleen maar erger. Maar de film draait natuurlijk voornamelijk om het karakter Drop Dead Fred en aangezien deze wordt gespeeld door komiek Rik Mayall (Bottom, The Young Ones) roept dat de nodige verwachtingen. Rik Mayall is iemand waar je of gek van bent of gek van wordt en speelt hij eigenlijk altijd het zelfde personage: Rik Mayall. Ik vind hem persoonlijk hartstikke leuk, maar hij moet natuurlijk wel een degelijk script en/of goede grappen krijgen en dat was hier duidelijk niet het geval. Hij trok zijn bekken, sprong rond en maakte allerlei rare geluiden en was verschrikkelijk irritant! Ik zie hem toch liever met zijn vinger in het oog van Adrian Edmondson porren dat hondenpoep uitsmeren over een tapijt.

Heb je meteen een beeld van het niveau. De grappen en grollen zijn namelijk om te janken. Na het eerste kwartier wilde ik de film eigenlijk uitzetten en had besloten om de eerste geslaagde grap af te wachten voordat ik dat deed. Ik heb de hele film af moeten kijken. Ook het drama en het plot waren... ach, ik zou dit wel willen benoemen met iets wat lijkt op een emotie, maar eigenlijk was het enige wat bij mij werd opgeroepen totale apathie. Ik heb anderhalf uur met een lege blik naar het scherm gestaard en buiten een incidentele facepalm reageerde ik totaal niet op deze wanvertoning.

Het is mij een compleet raadsel voor wie deze film eigenlijk bedoelt is. Voor kinderen is het karakter Drop Dead Fred misschien wel leuk, maar het lijkt me niet dat die zitten te wachten op een verhaal over een vrouw van in de dertig die werkloos bij haar moeder thuis zit te hunkeren naar haar ex. Misschien dat Drop Dead Fred de verloren kindertijd symboliseert en het allemaal voor volwassenen bedoelt is, maar ik kan me niet voorstellen dat volwassenen met hun volle verstand naar dit misbaksel kunnen kijken zonder de helft van IQ te moeten inleveren.

Drop Dead Fred is blijkbaar grappig bedoelt, maar de enige glimlach die op mijn gelaat verscheen was toen de aftiteling over het scherm liep en ik langzaamaan begon te beseffen dat de film eindelijk was afgelopen.

1,5/5
Flop 100 waardig: JA!

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 10 mei 2013 16:50

:T, al mis ik wel de alinea waar je in gaat op de hand van Ate de Jong in deze :Y

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 10 mei 2013 16:53

:T

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 10 mei 2013 16:56

Eigenlijk ben ik nog steeds niet overtuigd dat er überhaupt een regisseur aanwezig was. Regie vond ik gewoon 13 in een dozijn en had door elke willekeurige b-regisseur gedaan kunnen worden.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 10 mei 2013 23:07

Heb de film nu ook zelf gezien en ik ben het volledig eens met deze recensie. Vraag me eigenlijk af waarom de film ooit gemaakt is...

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 11 mei 2013 22:54

Nou, Haak. Wat is de volgende?

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 11 mei 2013 23:17

Volgende gaat waarschijnlijk Blubberella worden, waarschijnlijk morgen en anders maandag.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 12 mei 2013 12:56

Vleeshaak schreef:Volgende gaat waarschijnlijk Blubberella worden, waarschijnlijk morgen en anders maandag.
Veel sterkte _O_

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Blubberella

Bericht door Vleeshaak » 13 mei 2013 13:17

Flop 100 special:
Blubberella
Uwe Boll, 2011
Uit de lijst van: Spooklift

De moddervette half vampier Blubberella vecht tegen nazi's, omdat ze continu haar dates deporteren.

Blubberella is een 'parodie' op een andere baggerfilm van Uw Boll: Bloodrayne: The Third Reich.
Het verhaal en de cast zijn bijna één op één hetzelfde. Het voornaamste verschil dat de hoofdrol dit keer niet door de mooie Natassia Malthe maar door de meer dan omvangrijke Lindsay Hollister. Boll vind het blijkbaar hilarisch om een slanke, lenige half vampier te vervangen door iemand die zo dik is dat ze nauwelijks kan lopen, ze beweegt zich voort op een Segway,en zich continu volpropt. Flauwe “grappen” over uitwerpselen, scheten en seks volgen elkaar in rap tempo op in een wanhopige poging tot grappig te zijn.
Ook leuk volgens Boll: Blubberella zit in de jaren 40 op internetdating sites en heeft een mobieltje. Juist. Om het nog erger te maken maakt Boll grappen over de Holocaust, schminkt blanke acteurs zwart en geeft ze ontzettend stereotype rollen en uiteraard moeten homo's het ontgelden. Ik begin er bijna een dubbele reden achter te zoeken dat Boll zichzelf als Hitler heeft gecast... Hoe het ook zij, leuk wordt het nergens en ik zou willen dat hij naar een quote uit zijn eigen 'script' had gehouden: No. Don't joke because Germans are not known for their sense of humor.

De cast is zoals gezegd bijna hetzelfde als in “Bloodrayne: The Third Reich” alleen nu nog erger. In die film probeerden sommigen nog een beetje serieus te acteren en waren anderen al over the top. In Blubberella parodiëren ze zichzelf en proberen ze grappig te doen. Grappig doen is uiteraard iets compleet anders dan grappig zijn en geloof me, niemand in deze hele film was ook maar een heel klein beetje grappig. De 'grappige' soundtrack van Boll maakte het er nog slechter op.

Blubberella is de slechte Uwe Boll film die ik tot nu toe heb gezien. Hij faalt aan alle kanten en is zo achterlijk dat ik liever mijn rechterarm frituur en opeet dan dit gedrocht ooit nog eens te moeten aanschouwen.

Kwaliteit: 0
Vermaak: 0,01
Flop 100 waardig? Zeg maar Flop 100 verplicht.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 13 mei 2013 13:24

Ik heb best een brede (wan)smaak en kan Uwe Boll's films soms nog best waarderen, maar ik heb nooit de behoefte gehad om Blubberella ook maar een blik waardig te gunnen. Gelukkig maar :)

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 13 mei 2013 13:37

Poeh, dat je dit uitgekeken hebt joh... respect, ik vind het al heel wat dat ik de trailer uitgekeken heb :D

Plaats reactie