Vleeshaak's horror/cult corner

Schrijf en plaats hier je eigen filmrecensies.
Plaats reactie
bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: The Lady in Black

Bericht door bobocad » 15 aug 2013 21:40

Vleeshaak schreef: Ok, misschien een beetje lullig om Radcliffe meteen Harry Potter te noemen, maar ik had moeite met het accepteren dat hij nu eens niet de overbekende tovenaarsleerling speelt. Dat heeft niks met zijn acteren te maken, hij zet zijn rol prima neer, maar het blijft gewoon even wennen.
Het wel bekende Swiebertje effect.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Vleeshaak's horror/cult corner

Bericht door Vleeshaak » 15 aug 2013 21:46

Nee, het Pottertje effect!

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 15 aug 2013 22:02

Helaas 10.00 potten pindakaas door het riool. Pottertje effect bestaat niet, net zoals magie.
Aangezien jij erg jong bent, getuige dat je überhaupt Harry P hebt gekeken. Kan jij natuurlijk niks aan doen dat je nog niet veel van de wereld weet, dat heb je nou eenmaal als je nog niet volwassen bent. Luister dan ook niet naar Herman van Veen, want die denkt dat hij nog steeds kan toveren.
Van het Swiebertje-effect spreekt men wanneer een acteur zodanig wordt vereenzelvigd met een bepaald personage, dat het publiek hem moeilijk in een andere rol kan accepteren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Swiebertje-effect

Dit is de orginele Potter.
Afbeelding

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 15 aug 2013 22:08

Ik jong? Sorry, ik was even vergeten dat jij die 123 jarige Boliviaan was :p

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 15 aug 2013 22:20

123 en 1 maand hé. :+

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Re: The Lady in Black

Bericht door akketa » 16 aug 2013 18:10

Vleeshaak schreef:The Woman in Black (2012)
Ook de snelheid deed mij aan de oude Hammers denken: de film neemt rustig de tijd om de spanning op te bouwen en dit levert een behoorlijk aantal spannende scènes op. Helaas werden sommige beëindigd met een plotseling hard geluid waarvan je meer van schrikt dan van de beelden, Ik vind het altijd jammer als ze dit goedkope "BOE" effect gebruiken. Gelukkig was dit lang niet altijd het geval en werden de scènes meestal bevredigend afgerond.
3,5/5
Vond ik ook. Deze film heeft dat niet nodig. Harde knallen vind ik niet erg als het echt met voorwerpen te maken heeft en niet vanuit het sounddesign/muziek. Wat creepy had moeten zijn was
Spoiler
dat moment dat zij tevoorschijn kwam in dat raam
. Helaas weer met knal...
Wel lekkere Gotische horror. Gelukkig maakt de sfeer veel goed.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Jack Frost (1997)

Bericht door Vleeshaak » 02 dec 2013 21:44

Het is weer december en het duurt vast niet lang tot alle netten, bioscopen etc. worden overspoelt worden door kerst-en andere seizoensfilms. Ook in het horrorgenre zijn er een aantal gemaakt en omdat ik totaal niet in de kerststemming ben, zal ik er een aantal bespreken.

Jack Frost
(Michael Cooney, 1997)

De ter dood veroordeelde seriemoordenaar Jack Frost raakt tijdens zijn transport betrokken bij een bizar ongeluk en hij veranderd in een sneeuwpop. Niet zo maar een sneeuwpop, maar één die zichzelf vloeibaar kan maken wanneer hij wil en moppen tapt. Natuurlijk was dat ongeluk net in de buurt van het dorpje waar hij is gearresteerd, kan hij mooi wraak nemen.

Het lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend dat deze film niet geheel serieus bedoelt is en meer op de lachspieren wil werken, dan daadwerkelijk eng probeert te zijn. De sneeuwpop ziet er overduidelijk niet uit alsof hij van sneeuw gemaakt is en heeft waarschijnlijk niet meer dan een paar tientjes gekost om te maken. Hoewel zijn mond nauwelijks beweegt, houdt Jack zijn kop nooit en spuwt een ware waterval van ontzettend flauwe grappen en oneliners uit waar zelfs Gordon zich voor zou schamen. De moorden die worden gepleegd zijn weinig origineel of enerverend en ook qua gore is er weinig te genieten. De meer dan melige muziek tijdens de moordscènes helpt ook niet. De enige kill die nog een beetje te doen is, is de badscène waarin blijkt dat een wortel niet alleen als neus gebruikt kan worden. Inderdaad, dat is het niveau.

Ondanks dat valt er nog wel het één en ander te genieten. De intro waarin een man een verhaal verteld aan een komisch bedoelde piepstem, is leuk geschreven en verder zijn er her der wat leuke grappen. Tenminste, in vergelijking met “I can see your house from here” als Jack door de lucht wordt geslingerd dan. Het meest te lachen valt er toch wel om het totale gebrek aan kwaliteit van de acteurs en de productie. Het lijkt er sterk op dat de medewerkers heel goed doorhadden met wat voor film ze te maken hadden en persoonlijk zou ik dan ook niet erg gemotiveerd raken.

Dat Jack Frost geen fantastische film is, zal niemand verrassen, maar met zo'n belachelijk gegeven had met wat meer creativiteit toch veel meer gedaan kunnen worden. Het verhaal is te standaard, de humor te flauw en de kills te bloedeloos. Dit doet me het ergste vrezen voor het vervolg...

Kwaliteit:
1,5/5

Vermaak:
2/5

Trailer:

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Rare Exports

Bericht door Vleeshaak » 03 dec 2013 15:21

Rare Exports: A Christmas Tale
(Jalmari Helander , 2010)

Pietari woont samen met zijn vader naast een berg, waar een opgraving bezig is. Naast wat geluidsoverlast van wat explosies hebben ze er vrij weinig last van. Totdat de rendieren waar ze op jagen allemaal op mysterieuze wijze gestorven blijken te zijn. De rendierjagers komen natuurlijk meteen tot de conclusie dat dit wat te maken moet hebben met de opgraving en gaan meteen verhaal halen. Daar blijkt dat men bezig was met het opgraven van de kerstman en dat deze eigenlijk helemaal niet zo jolig is.

Klinkt als een behoorlijke foute horrorfilm als bijvoorbeeld Sint of Santa's Slay en het eerste gedeelte lijkt dat ook zo uit te pakken. Pietari weet al belachelijk snel, net als de kijker, wat er aan de hand is, maar de volwassenen willen hier uiteraard niks van weten. Maar na dit cliché ontwikkeld het verhaal zich een stuk volwassener en blijft de film boeien. De sfeer zit goed in de film en de productie ziet er prima uit. De film bevat behoorlijk veel zwarte humor en dat zorgt voor een goed aantal leuke momenten. Na de wat trage start wordt het verhaal ook steeds interessanter en er zitten een paar aardige wendingen in het verhaal. Ook wat onlogische dingen, zo zijn er nogal wat kinderen die van de aardbodem zijn verdwenen, maar daar lijken vrij weinig mensen zich echt druk om te maken. Nu ben ik nu niet echt de grootste kindervriend, maar zelfs ik vond het gebrek aan gegeven fucks wat vreemd. Misschien dat het iets typisch Fins is, geen idee. De dreigende sfeer maakt dat wel weer een hoop goed.

Ook jammer was dat de finale wat afgeraffeld voelde en na afloop kreeg ik sterk het gevoel dat er veel meer in had gezeten. De aanwezige dreiging wordt aan het eind nooit echt ingewilligd en dat is jammer. Uiteindelijk wil je het monster toch wel zien ook. Een stuk liever dan die tot de knieën hangende bejaarde balzakken in ieder geval.

Rare Exports is een film die zijn potentie net niet waarmaakt, maar toch behoorlijk vermakelijk en zeker de moeite waard is om eens te bekijken.

Kwaliteit: 3,5/5
Vermaak: 3/5

Trailer

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 03 dec 2013 16:28

Klinkt als een filmpje voor mij :P

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Re: Jack Frost (1997)

Bericht door spooklift » 04 dec 2013 18:22

Vleeshaak schreef:Het is weer december en het duurt vast niet lang tot alle netten, bioscopen etc. worden overspoelt worden door kerst-en andere seizoensfilms. Ook in het horrorgenre zijn er een aantal gemaakt en omdat ik totaal niet in de kerststemming ben, zal ik er een aantal bespreken.

Jack Frost
(Michael Cooney, 1997)

De ter dood veroordeelde seriemoordenaar Jack Frost raakt tijdens zijn transport betrokken bij een bizar ongeluk en hij veranderd in een sneeuwpop. Niet zo maar een sneeuwpop, maar één die zichzelf vloeibaar kan maken wanneer hij wil en moppen tapt. Natuurlijk was dat ongeluk net in de buurt van het dorpje waar hij is gearresteerd, kan hij mooi wraak nemen.

Het lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend dat deze film niet geheel serieus bedoelt is en meer op de lachspieren wil werken, dan daadwerkelijk eng probeert te zijn. De sneeuwpop ziet er overduidelijk niet uit alsof hij van sneeuw gemaakt is en heeft waarschijnlijk niet meer dan een paar tientjes gekost om te maken. Hoewel zijn mond nauwelijks beweegt, houdt Jack zijn kop nooit en spuwt een ware waterval van ontzettend flauwe grappen en oneliners uit waar zelfs Gordon zich voor zou schamen. De moorden die worden gepleegd zijn weinig origineel of enerverend en ook qua gore is er weinig te genieten. De meer dan melige muziek tijdens de moordscènes helpt ook niet. De enige kill die nog een beetje te doen is, is de badscène waarin blijkt dat een wortel niet alleen als neus gebruikt kan worden. Inderdaad, dat is het niveau.

Ondanks dat valt er nog wel het één en ander te genieten. De intro waarin een man een verhaal verteld aan een komisch bedoelde piepstem, is leuk geschreven en verder zijn er her der wat leuke grappen. Tenminste, in vergelijking met “I can see your house from here” als Jack door de lucht wordt geslingerd dan. Het meest te lachen valt er toch wel om het totale gebrek aan kwaliteit van de acteurs en de productie. Het lijkt er sterk op dat de medewerkers heel goed doorhadden met wat voor film ze te maken hadden en persoonlijk zou ik dan ook niet erg gemotiveerd raken.

Dat Jack Frost geen fantastische film is, zal niemand verrassen, maar met zo'n belachelijk gegeven had met wat meer creativiteit toch veel meer gedaan kunnen worden. Het verhaal is te standaard, de humor te flauw en de kills te bloedeloos. Dit doet me het ergste vrezen voor het vervolg...

Kwaliteit:
1,5/5

Vermaak:
2/5

Trailer:
Mijn bericht is ineens verwijderd :-? Ik ga het opnieuw posten.

Spoiler
Met legendarische verkrachtingsscène met wortel
:D

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 04 dec 2013 20:09

Had je dat bericht niet in "welke film heb je het laatst gezien?" gepost?

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 04 dec 2013 20:42

Ohja, ik ben echt verstrooid :8

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Stalled

Bericht door Vleeshaak » 04 dec 2013 23:55

Stalled
Christian James, 2013

WC, een conciërge, is tijdens een kerstfeest op kantoor nog aan het werk in het vrouwentoilet. Al snel is de wcdeur zijn enige bescherming tegen zombies...

Zo simpel kan het zijn: Een man die in een wc-hokje wordt belegerd door zombies. Op het eerste gezicht lijkt het ook niet echt genoeg materiaal voor een volwaardige film, maar dat viel me allerzins mee. Ok, het verhaal is misschien wat dun en het verloop laat zich uiteraard grotendeels raden, maar toch wist Stalled me te verrassen. En dat is voornamelijk te danken aan Dan Palmer, de hoofdrolspeler en schrijver van de film. Acteren kan hij behoorlijk, maar schrijven nog beter. Stalled zit vol met droge, typische Britse humor en er zitten een mooi aantal hillarische scènes in.

De dialogen tussen WC en de vrouw een wc-deurtje verder zijn goed geschreven: Komisch, scherp en soms zelfs ontroerend. De beide personen hebben tijd genoeg om met elkaar te ouwenelen, want de zombies in de film zijn echt ontzettend dom. Een standaard zombiehorde heeft zo'n deurtje natuurlijk zo om, maar de zombies laten zich gemakkelijk afleiden door bijvoorbeeld een spiegel of een emmer vol gebruikt maandverband. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze ongevaarlijk zijn, want als ze iemand te pakken krijgen resulteert dat wel in een aardig bloedbad. Niet overdreven bloederig, maar de film kent zijn ranzige momenten. Met als persoonlijk hoogtepunt zombie vs. wc bril. Ook leuk waren de knipogen naar zombie klassiekers, iets wat ik altijd kan waarderen.

Stalled moet het voornamelijk hebben van zijn humor en die is over het algemeen meer dan geslaagd. Maar naast de humor weet de film ook af en toe spanning op te bouwen en bevat een paar goede jumpscares. De ene locatie kan misschien een beetje gaan vervelen, maar al met al is dit toch een erg leuke low budget zombie film.

Kwaliteit: 3/5
Vermaak: 3,5/5

Trailer:

clubsport
Bijrol
Bijrol

Bericht door clubsport » 07 dec 2013 11:06

Vleeshaak schreef:Nee het Pottertje effect!
het kan verrassend goed uitpakken , neem maar de remake van MANIAC waarin FRODO een een gestoorde vrouwenmoordenaar speelt , sterke rol van ELIJAH WOOD .

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 07 dec 2013 17:31

Ik heb Elijah Wood zelfs tijdens de Lord of the Rings films nooit als Frodo gezien. :P

Plaats reactie